Wysłany: Sob Cze 19, 2010 10:50 [MG ZR 1.8 VVC 2001r] problem z chłodzeniem
Witam, potrzebuję pomocy. Mam problem z układem chłodzenia. Przeczytałem większość postów na forum, zrobiłem chyba wszystko co możliwe a auto się nadal grzeje.
Auto ma następujące objawy:
- może chodzić na wolnych obrotach nawet 30 minut wentylator się nie włączy ( jest sprawny bo wł. go na krótko) temperatura na wskaźniku jest ciut poniżej połowy.
- jak jadę jak niedzielny kierowca ( nie przekraczam 3tys. obrotów temperatura nadal jest ciut poniżej połowy.
-jak jadę dynamicznie temperatura dosłownie przez chwile podnosi się prawie do maxa i wł. się wentylator na drugi bieg.
-czasem po takim gwałtownym podniesieniu się temperatury auto pracuje normalnie objawy na dalszą drogę ustępują, ale często jest tak że temperatura wolno spada do środka skali i po ponownym przyśpieszeniu znowu wzrasta.
-jak włączę klimatyzacje to temperatura silnika rośnie na 3/4 skali i po chwili spada i tak w kółko ( wentylator chodzi)
układ mam odpowietrzony, proszę o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 19, 2010 10:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie, to może być powodem? niby woda krąży w całym układnie ( przelatuje przez zbiorniczek wyrównawczy ale ciśnienie jest takie z zatkanego małego wężyka)
zobacz ile taki kosztuje jak jakies groszowe sprawy to warto wymienic...a czy na pewno pomoze to nie wiem...nic nie potwierdzam ale ja bym najpierw albo wymienil albo chociaz podmienil z auta kolegi czy cos takiego...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zobacz ile taki kosztuje jak jakies groszowe sprawy to warto wymienic...a czy na pewno pomoze to nie wiem...nic nie potwierdzam ale ja bym najpierw albo wymienil albo chociaz podmienil z auta kolegi czy cos takiego...
30zł u Tomiego ( przegrzanie uszczelki pod głowicą dużo droższe) , zamówię to i czujniki a do tego czasu auto zamknę w garażu. Auto ma jeszcze takie objawy ( zimą je miało) na wolnych obrotach mimo rozgrzanego silnika przy wł. ogrzewaniu leciało zimne powietrze, a podczas jazdy leciało gorące...
Jeśli chodzi o sprawność termostatu, to sprawdź czy w momencie przegrzewania się silnika dół chłodnicy jest gorący.
Płynu chłodniczego nie ubywa?
Pzdr,
Mariusz
płynu nie ubywa. Górny wąż był strasznie gorący ( ale on może się grzać od kolektora wydechowego. A dołu chłodnicy nie sprawdzałem. Sprawdzę i dam znać.... idzie zdemontować termostat na parkingu? ( bez kanału)
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery
robol1982 napisał/a:
idzie zdemontować termostat na parkingu? ( bez kanału)
oczywiscie:D
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery
dokładnie, lepiej coś kup na miejscu
np tutaj http://www.pkt.pl/ros_car...b46ac0117f.html swoją drogą ciekawe co tam mają i jak wyglądają cenowo, raz byłem ale szukałem klucza do przepływomierza
albo w focie lub intercarsie
[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 12:53 ]
hmm roscar wydaje się dobrą firmą, jak coś będe potrzebował sam spróbuje w przyszłości w pierwszej kolejności do nich udeżyć, zwłaszcza że przejeżdzam koło nich czesto
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery
dokładnie, lepiej coś kup na miejscu
np tutaj http://www.pkt.pl/ros_car...b46ac0117f.html swoją drogą ciekawe co tam mają i jak wyglądają cenowo, raz byłem ale szukałem klucza do przepływomierza
albo w focie lub intercarsie
[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 12:53 ]
hmm roscar wydaje się dobrą firmą, jak coś będe potrzebował sam spróbuje w przyszłości w pierwszej kolejności do nich udeżyć, zwłaszcza że przejeżdzam koło nich czesto
dzięki:) dzwoniłem mają pędzę kupić, ceny bardzo zbliżone do Tomiego ale oszczędzasz na wysyłce:)
[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 21:57 ]
faecd napisał/a:
robol1982 napisał/a:
30zł u Tomiego
nie wiem jak Tomi teraz pracuje czy te wysylki robi na czas ale ja np to lepiej wychodze na tym jak kupie u siebie towar w sklepie za rogiem. I czasowo i kosztowo W poznaniu na pewno masz sklepow od cholery
robol1982 napisał/a:
idzie zdemontować termostat na parkingu? ( bez kanału)
oczywiscie:D
sprawdziłem, silnik długo chodził na wolnych obrotach górny wąż gorący, dół chłodnicy i dolny wąż był zimny... kupiłem dziś termostat jutro będę miał dostęp do kanału i spróbuje wymienić... pytanko pompę wody trzeba zdemontować?
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 09:50
Cytat:
sprawdziłem, silnik długo chodził na wolnych obrotach górny wąż gorący, dół chłodnicy i dolny wąż był zimny... kupiłem dziś termostat jutro będę miał dostęp do kanału i spróbuje wymienić... pytanko pompę wody trzeba zdemontować?
Nie trzeba zdemontowac pompy wody. (na 100% w 200vi )
Mozesz od razu rozwazyc przewiercenie malej dziurki w termostacie. Niektore modele samochodow maja ja fabrycznie. W teorii ma ulatwic odpowietrzanie ukladu.
Mowie o tej modyfikacji http://www.lame-delegatio....de/thermostat/
sprawdziłem, silnik długo chodził na wolnych obrotach górny wąż gorący, dół chłodnicy i dolny wąż był zimny... kupiłem dziś termostat jutro będę miał dostęp do kanału i spróbuje wymienić... pytanko pompę wody trzeba zdemontować?
Nie trzeba zdemontowac pompy wody. (na 100% w 200vi )
Mozesz od razu rozwazyc przewiercenie malej dziurki w termostacie. Niektore modele samochodow maja ja fabrycznie. W teorii ma ulatwic odpowietrzanie ukladu.
Mowie o tej modyfikacji http://www.lame-delegatio....de/thermostat/
Powodzenia!
Mariusz
termostat wymieniony, dziurkę zrobiłem... problem nadal ten sam.
ale zaobserwowałem coś nowego:
na wolnych obrotach pokazuje mi temperaturę trochę mniej niż połowa skali wentylator jest wył. Jak tylko ruszę to gwałtownie rośnie 3/4 skali a po dosłownie chwili mam prawie max i wł. się wentylator... co ciekawe jak wył. silnik ale kluczyk stacyjki przestawię na pozycje 2 to wentylator nadal chodzi a temperatura silnika momentalnie spada poniżej połowy. Węże wszystkie są gorące ale da się je dotknąć. Nasuwa mi się myśl że być może czujnik lata swojej młodości ma już za sobą i okłamuje. Bo raczej jest nie możliwe by przez 10 sekund temperatura silnika skoczyła z środka skali na max. Kolejna sprawa która mnie zastanawia to nagrzewanie się silnika od zera do połowy skali zajmuje mu to ok 3-4 minut.
Kolejna sprawa która mnie zastanawia to nagrzewanie się silnika od zera do połowy skali zajmuje mu to ok 3-4 minut.
to akurat jest normalne
robol1982 napisał/a:
Auto ma jeszcze takie objawy ( zimą je miało) na wolnych obrotach mimo rozgrzanego silnika przy wł. ogrzewaniu leciało zimne powietrze, a podczas jazdy leciało gorące...
a to wskazuje na BYĆ MOŻE zapowietrzony układ chłodzenia
Kolejna sprawa która mnie zastanawia to nagrzewanie się silnika od zera do połowy skali zajmuje mu to ok 3-4 minut.
to akurat jest normalne
robol1982 napisał/a:
Auto ma jeszcze takie objawy ( zimą je miało) na wolnych obrotach mimo rozgrzanego silnika przy wł. ogrzewaniu leciało zimne powietrze, a podczas jazdy leciało gorące...
a to wskazuje na BYĆ MOŻE zapowietrzony układ chłodzenia
układ już 3 razy odpowietrzałem ( za pomocą odpowietrznika przy obudowie filtra powietrza), chyba że źle to robię. a robię to tak poluźniam śrubę odpowietrznika tak by płyn ciekł wł. ogrzewanie i silnik. Czekam ok 15 minut ( wentylator nawet po tym czasie się nie włącza). I teoretycznie gotowe. Natomiast jak tylko ruszę wskazówka idzie na max górę i wł. się wentylator...
Mi to wygląda na zapowietrzony układ.
Najlepiej na zimnym odkręć tą śrubkę, zalej płynem aż będzie z niej leciało. Zakręć śrubkę, usupełnij płynu, włącz ogrzewanie na max i odpal go. Dopuki nie będzie za gorący to dolewaj do zbiorniczka żeby było równo, ale potem zakręć i czekaj aż się włączy wentylator.
Jak się włączy wentylator to zobacz jaki masz stan, pewnie będzie na dnie. Poczekaj aż ostygnie, dolej do połowy i znowu odpal i czekaj aż się załączy wentylator.
Sprawdź jeszcze czy działa zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego.
Mi to wygląda na zapowietrzony układ.
Najlepiej na zimnym odkręć tą śrubkę, zalej płynem aż będzie z niej leciało. Zakręć śrubkę, usupełnij płynu, włącz ogrzewanie na max i odpal go. Dopuki nie będzie za gorący to dolewaj do zbiorniczka żeby było równo, ale potem zakręć i czekaj aż się włączy wentylator.
Jak się włączy wentylator to zobacz jaki masz stan, pewnie będzie na dnie. Poczekaj aż ostygnie, dolej do połowy i znowu odpal i czekaj aż się załączy wentylator.
Sprawdź jeszcze czy działa zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego.
zawór działa ( korek nowy) zrobiłem tak jak pisałeś... odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, odkręciłem odpowietrznik woda momentalnie lała się z niego dużym ciurkiem... przepuściłem tak ok litr płynu. Uzupełniłem płyn, wł. silnik i przez 30 minut nie wł. się wentylator.... silnik nie był jakoś strasznie gorący... po jakim czasie wł. się u Ciebie wentylator ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum