Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 101 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sie 08, 2009 22:20 [R414Si 103KM 97`] korek od zbiorniczka plyn. chlod.
hej, wie ktos moze jak sprawdzic czy korek od zbiorniczka wyrownawczego ukladu chlodzenia dziala poprawnie? czy trzyma odpowiednie cisnienie i nadmiar wypuszcza? ostatnio juz 3 raz mi peka dolny waz od chlodnicy.. wydaje mi sie ze jest za duze cisnienie w obiegu... odbrze ze juz 3 raz udalo mi sie go skrocic i scisnac troche wyzej, pytanie 2 czy ma ktos takiego weza do sprzedania? i jeszcze raz jak sprawdzic ten korek.
_________________ Wiesz o co chodzi?!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 08, 2009 22:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sie 09, 2009 14:06
Można sprawdzić
Wymontowujesz zbiorniczek zakręcasz korek, zatykasz jeden otwór a do drugiego podłączasz wężyk z sprężonym powietrzem i manometrem.
Powinno być około 1 bara ciśnienia o ile dobrze pamiętam
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 101 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 16:09
kupilem uzywany koreczek, i kupilem tez weza, zobaczymy co dalej sie bedzie dzialo, jedno co mnie nie pokoi to to ze jak odkrecam korek na goracym silniku to plyn chlodniczy najpierw bulka do gory a potem znika calkowicie ze zbiorniczka wyrownawczego a po jakims czasie podnosci sie tylko do polowy, o co chodzi z tym plymen? u was tez tak sie zachowuje???
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 101 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 21:41
kasjopea, zmieniłem korek i zauważyłem cos dziwnego, po zgaszeniu silnika w zbiorniczu sie caly czas przelewa poprostu tajfun a ten nowy koreczek tylko syczy i wypuszcza powietrze, czy to normalne?
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Wto Sie 11, 2009 23:35
jakiego koloru masz płyn chłodniczy jak inny niż zielony to trzeba sie udać do sklepu akwarystycznego i poprosić o test na dwutlenek węgla jak wyjdzie że jest pozytywny to bedzie znaczyć że masz jakiś przeciek CO2 do płynu chłodniczego
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 101 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 11:24
timer napisał/a:
jakiego koloru masz płyn chłodniczy
mechanik powiedzial ze zalal czerowny do -50 koncentrat ale ja tam nic czerownego nie widze... no moze troszeczke
xkrzychux napisał/a:
mogewszystko napisał/a:
raz plyn znika a raz wyplywa
Jak to rozumieć
Czy jak zniknie Ci płyn to musisz dolewać ?
Czy poziom płynu podnosi się i opada (a jeśli tak to w jakich granicach) ?
juz tlumacze, wracam pod dom, gasze silnik, otwieram klape, odkrecam powoli korek, zaczyna oczywiscie parowac a w zbiorniczku zaczyna robic sie wulkan, i tak przez minute... wulkan zaczyna sie uspokajac a potem nagle zaczyna plyn wsysac spowrotem do obiegu.. i juz po dwóch minutach w zbiorniczku jest pusto!! a za chwilke zaczyna bulkac i pojawia sie troche plynu powiedzmy w granicach minimum!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum