Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDI]Ostateczne rozwiązanie kwestii rury i tłumika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDI]Ostateczne rozwiązanie kwestii rury i tłumika
Autor Wiadomość
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:45   [R220SDI]Ostateczne rozwiązanie kwestii rury i tłumika

Kilka miesięcy temu sam naprawiałem dziury w rurze środkowej. Od kilku dni dało się słyszeć lekko bardziej basowy dźwięk wydechu. Dziś spojrzałem pod auto i zobaczyłem to co na zdjęciu - kompletnie urwała się rura od tłumika końcowego. Ponadto znów wyskoczyły dziury w rurze środkowej - też widoczne na zdjęciu. Postanowiłem więc wymienić tłumik końcowy i tę środkową rurę. Czy tłumik końcowy firmy Polostrow będzie optymalny? Bosal jest chyba jednak zbyt drogi i zbyteczny w mojej sytuacji ;)

Druga sprawa - przy okazji grzebania przy wydechu, chciałbym się zająć katalizatorem. Było już mnóstwo dyskusji na ten temat, ale chciałbym usłyszeć zdanie ludzi, którzy zamienili katalizator na zwykłą rurę albo wydłubali środek i zostawili sama puszkę. Chciałbym właśnie tak zrobić i sprzedać monolit. Niby można za to dostać 250zł, więc remont wydechu byłby prawie za darmo. Zastanawiam się tylko czy da się bezproblemowo wyjąć monolit bez kruszenia go. Nie wiem czy jeśli się pokruszy to dadzą tyle samo. Proszę tylko bez dyskusji na temat przydatności kata i moralnej kwestii takiego postepowania, bo to już nudne ;) Po tylu latach (12lat) i tak jest on zapchany i bezużyteczny. Interesuje mnie tyko to czy po jego demontażu/wydłubaniu jest głośniej albo są jakieś inne negatywne skutki. Czy zostawiać samą puszkę, czy wstawiać jeszcze do puszki jedną rurę? Strumienica to chyba zbyt wiejski tuning - chciałbym tego uniknąć.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:49   

xtek, to NAPEWNO PRZEZ BIOESTER !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:52   

hehehehe, dziury były już przed bioestrem :D a ta rura odpadła zapewne od ciągłej jazdy po lesie i strasznych wertepach ostatnimi czasy - kilka razy chyba tą rurą przydzwoniłem o podłoże, a że już składała się całkowicie z rdzy to taki efekt ;) żeby podgrzać atmosferę powiem tylko, że jak to się urwało to była zalana Verva ON - to pewnie przez nią. Nie tankujcie Vervy : ))))
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:58   

xtek napisał/a:
hehehehe, dziury były już przed bioestrem :D a ta rura odpadła zapewne od ciągłej jazdy po lesie i strasznych wertepach ostatnimi czasy - kilka razy chyba tą rurą przydzwoniłem o podłoże, a że już składała się całkowicie z rdzy to taki efekt ;) żeby podgrzać atmosferę powiem tylko, że jak to się urwało to była zalana Verva ON - to pewnie przez nią. Nie tankujcie Vervy : ))))


Ja jeżdże na VERVIE ON. Dzięki za ostrzeżenie, będę częściej zaglądał pod autko. :grin:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:17   

xtek,

No niezły syf się zrobił pod spodem :razz: U mnie bylo to samo po zakupie autka, koledzy mechanicy dospawali innej rury i zamontowali zwykły wydech (Polomostrow) za nie cale 100zl i od dwóch lat sie super trzyma i nic zlego sie nie dzieje ani nie odpada. :razz:

Ja nie wiem czy warto montować w klekocie jakies wydechu Bosala bo w sumie i tak roznicy wielkiej nie będzie.

Co do kata to ja mam wsadzona strumienice bo nie chciało mi sie dłubać w katalizatorze. Wole tych rakotwórczych cząsteczek nie wdychać :shock: A ze nie chce żeby było widać na przeglądzie ze nie ma Kata to zamiast rury dalem Strumienice i wygląda tak samo jak Kat :wink:

A nie wiem o ma Strumienica wspólnego z wiejskim Tunigiem, chyba nikt się pod auto nie kładzie i ogląda. A roznicy w odgłosie nie ma żadnej. :grin: Ja za swojego kata dostałem 210zl i mi sie w tedy przydało na naprawy :mrgreen:

Jedyny Minus co w sumie teraz po roku zaluje to jest to ze bardzie śmierdzą spaliny jak sie odpali Roverka w garazu :/ Wiec jak uzbiera mi sie znow cos pieniędzy to chyba zakupie nowego Kata i znow wstawię :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:21   

Dzieki za rade :) Wlasnie 2 opcje jakie rozwazam to albo zastapienie katalizatora zwykla rura, albo strumienica (zeby wygladalo jak pucha od katalizatora) :) Podjade jutro do jakiegos machera od wydechów i zobaczymy co wymysla ;)

A co do mojego tekstu o "wiejskim tuningu" to mialem na mysli osoby, ktore pisza, ze strumienica daje 40% wiekszy moment i 20% wiecej mocy : ))))

Wlasnie mysle, ze jak dostane 200-250zl za ten katalizator, to akurat styknie na nowy tlumik koncowy i ta rure cala i ewentualnie strumienice, zeby wygladalo na niegrzebane ;)

BTW. u mnie z katalizatorem spaliny tez smierdza straszliwie ;)
Ostatnio zmieniony przez xtek Wto Wrz 01, 2009 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:21   

He he właśnie wróciłem od kolegi z warsztatu bo w tym samym miejscu mi się tłumik przepalił ale tylko jak na zdjęciu po lewej stronie (od tłumika końcowego). Obspawał migomatem i jest cichutkoooo :grin: Widać ze to słaby punkt roverków :neutral:

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 21:22 ]
tzn nie tłumik tylko rura z mocowaniem sie przepalila i dzisiaj z wrocka jak WRC wracałem :mrgreen:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:31   

Cytat:
A co do mojego tekstu o "wiejskim tuningu" to mialem na mysli osoby, ktore pisza, ze strumienica daje 40% wiekszy moment i 20% wiecej mocy : ))))


aha :mrgreen: Sorry ale takie same bajki jak magnetyzery tez nie wierze :mrgreen: Dlatego nie myślałem o tym :mrgreen:

Problem w tym ze jak miałem kata to nie miałem garażu jeszcze gotowego, a jak wywaliłem kata to myślałem ze to przez to :razz:

Mi z ta strumienica tez mechaniory doradzili bo mowili zamiast sie bawić kawałkiem rury, to juz lepiej za 50zl zrobić fake i nie miec czasem problemów przy przeglądzie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 22:04   

Ja tylko powiem, że w tym dieslu gra tylko silnik, więc jeśli pod tylnym tłumikiem nie słychać nic, to znaczy, że jest OK. Uważajcie na zamienniki końcowego wydechu, on ma tylko delikatnie pyrkać, cały dźwięk słychać spod maski.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 09:59   

No i sie nawymienialem :D do tych rur od katalizatora do tlumika koncowego nie ma zamiennikow. Tylko Bosal za 270zl. Tlumik koncowy Polmostrow za 120zl - to jest ok. Strumienica zamiast kata to tez spoko koszt... Tylko ta rura za 270zl :/ Na allegro jakos nie moge znalezc zadnych uzywek :( I co teraz zrobic? Przeciez nie dam 270zl za to, ze to "Bosal".
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 12:55   

xtek, Jedz do mechaniarow niech tobie taka rure dospawają jak u mnie :wink: Nie kupuj tego, zemna bylo to samo i mechanik sam mówił ze szkoda wydawać 250zl (tyle u mnie miało kosztować) jak za 50zl mi sam zespawa taka rurę :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 20:30   

Jeszcze raz ja z moim nieszczęsnym wydechem. Objechalem wszystkich tlumikarzy i powiedzieli, ze moga zrobic taka rure, za okolo 150zl, ale bedzie miala 50mm srednicy a nie 60mm jak w oryginale. Zapewniaja, ze nie bedzie to mialo zadnego wplywu na dynamike ani inne rzeczy. Racja?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220 SD]Stuki zawieszenia. Rozwiązanie problemu
maxbor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Cze 20, 2012 16:49
maxbor
Brak nowych postów [R200] problem z niedziałającym nawiewiem - rozwiazanie
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 19, 2012 22:27
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200 R25 MG ZR] - Rozwiązanie problemu ciężkiego sprzęgła
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Nie Wrz 05, 2010 14:10
Marrkus
Brak nowych postów [R220] Zaworek zwrotny paliwa - rozwiązanie [FOTO]
gismo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Paź 19, 2010 07:50
szoso
Brak nowych postów [MG ZR]Rozmiar tłumika
Marcin_S Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Lut 27, 2011 22:43
marcinmarcin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink