Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1,4 benzyna] slabe przyspieszenie + nadmierne spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1,4 benzyna] slabe przyspieszenie + nadmierne spalanie
Autor Wiadomość
mala1988 



Dołączyła: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:03   [R200 1,4 benzyna] slabe przyspieszenie + nadmierne spalanie

Autko mam niecaly miesiac, a ciagle sa z nim klopoty :cry: do tej pory wymienilam rozrzad, olej , wszystkie filtry, klocki i tarcze hamulcowe. Ostatnio zauwazylam brak mocy, czasami jedzie z predkoscia 60km/h i nie ma mocnych zeby pojechal szybciej, tak jakby na gaz wogole nie reagowal, poturla sie tak kilka sekund i mu przechodzi :?: Jedzie dalej normalnie, jest dosc mocno zamulony, jezdze z reguly wolno i spokojnie, ale zeby z trudem do 80km/h sie rozpedzal to lekka przesada, do tego strasznie duzo mi pali - ostatnio polknal 13l/100 km a to silnik 1.4 :shock: , wiem, ze mam dziurawy tlumik - dokladnie to miekkie polaczenie(tlumik drgan?), ale czy moze to byc przyczyna? W poniedzialek odstawiam autko do mechanika, ale nie chce by niepotrzebnie mnie za cos skasowali, wiec prosilabym o sugestje co moze byc z nim nie tak? Malo tego, ABS zalacza mi sie przy normalnym hamowaniu i tu bym miala pytanie w ktorym miejscu znajduje sie czujka? Bo tez do szalu doprowadza mnie to, ze przy normalnym hamowaniu na swiatlach moje autko cale sie trzesie i hamulec swiruje.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:08   

Odnośnie spalania przeczytaj sobie TO
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
mala1988 



Dołączyła: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:11   

Czytalam, mam to nawet wydrukowane :grin: zawsze jednak lepiej miec przyklad z normalnego uzytkowania, moze jedno z drugim sie laczy (brak mocy + spalanie)
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:18   

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że to może być wina dziurawego tłumika. Tzn. jak mój był dziurawy auto bardzo słabo ciągnęło i spalanie wzrosło. Ale może to tylko moje subiektywne odczucia :/
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:30   

mala1988 napisał/a:
ABS zalacza mi sie przy normalnym hamowaniu

na 90% uszkodzony pierścień ABS przy którymś kole...
pierścienie są zamontowane na przegubach z przodu, a z tyłu na piastach-łożyskach (prawdopodobnie uszkodzony jest któryś z przodu)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:35   Re: [R200 1,4 benzyna] slabe przyspieszenie + nadmierne spal

mala1988 napisał/a:
Malo tego, ABS zalacza mi sie przy normalnym hamowaniu i tu bym miala pytanie w ktorym miejscu znajduje sie czujka? Bo tez do szalu doprowadza mnie to, ze przy normalnym hamowaniu na swiatlach moje autko cale sie trzesie i hamulec swiruje.

A dioda na zegarach się świeci?
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:41   

kasjopea napisał/a:
Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że to może być wina dziurawego tłumika. Tzn. jak mój był dziurawy auto bardzo słabo ciągnęło i spalanie wzrosło. Ale może to tylko moje subiektywne odczucia :/


i sie mylisz. u mnie jest dziura w rurze miedzy srodkowym a koncowym wielkosci kciuka :mrgreen: spalanie ostatnio wyszło 7,5l/100km przy mojej nodze i nie fabrycznych kołach to i tak niezły wynik. auto nie straciło mocy. a ten odgłos jak schodzi z obrotów miodziooo hehe (w przyszlym tyg sie tym mam zamiar zająć)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:43   

Spalanie na trasie z walniętym tłumikiem ewidentnie wyszło mi znacznie wyższe niż zazwyczaj. Tylko, że mi odpadł cały środkowy tłumik ;p
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
mala1988 



Dołączyła: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 12:12   Re: [R200 1,4 benzyna] slabe przyspieszenie + nadmierne spal

PopaY napisał/a:
mala1988 napisał/a:
Malo tego, ABS zalacza mi sie przy normalnym hamowaniu i tu bym miala pytanie w ktorym miejscu znajduje sie czujka? Bo tez do szalu doprowadza mnie to, ze przy normalnym hamowaniu na swiatlach moje autko cale sie trzesie i hamulec swiruje.

A dioda na zegarach się świeci?





nie, wlasnie zadna kontrolka sie nie pali.
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 14:16   

A w chwili rozruchu się zapalają na chwilę?
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 17:14   

Tak duży przepał może wskazywać na prostą przyczynę - czujnik temperatury. Jest uszkodzony prawdopodobnie i silnik się zalewa dlatego nie wchodzi na obroty. Sprawdź dokładnie czujnik, na zimnym i ciepłym silniku i zobacz czy są różnice. Może być też slaba sonda lambda. Najlepiej zrobić diagnostykę i sprawdzić w parametrach. :cool:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 19:38   

cortex napisał/a:
kasjopea napisał/a:
Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że to może być wina dziurawego tłumika. Tzn. jak mój był dziurawy auto bardzo słabo ciągnęło i spalanie wzrosło. Ale może to tylko moje subiektywne odczucia :/


i sie mylisz. u mnie jest dziura w rurze miedzy srodkowym a koncowym wielkosci kciuka :mrgreen: spalanie ostatnio wyszło 7,5l/100km przy mojej nodze i nie fabrycznych kołach to i tak niezły wynik. auto nie straciło mocy. a ten odgłos jak schodzi z obrotów miodziooo hehe (w przyszlym tyg sie tym mam zamiar zająć)


A chcesz posłuchać mojego Poldorovera, w którym rura wydechowa odłączyła się w miejscu zaraz przed pierwszym tłumikiem? Dźwięk jest na prawdę miodzio a przy większym przegazowaniu to nawet płomyki widać z tej urwanej rurki (w nocy).

Jeśli samochód jest mułowaty i dużo pali, a jest pewność, że jest od pod względem mechanicznym OK, to trzeba patrzeć na sondę lambda.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
gajerz 



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 21
Skąd: macroom/irl



Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 00:00   

swiece zaplonowe i kable tez mozesz sprawdzic
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 07:48   

a co myślicie o regulacji zaworów i kąta wyprzedzenia zapłonu? Czy to może powodować wysokie spalanie? A jeżeli nie to jakie są objawy?

PS. ja bym chciał żeby mój rover w ogóle był niesłyszalny :P
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 08:56   

sobrus napisał/a:
a co myślicie o regulacji zaworów i kąta wyprzedzenia zapłonu? Czy to może powodować wysokie spalanie? A jeżeli nie to jakie są objawy?

PS. ja bym chciał żeby mój rover w ogóle był niesłyszalny :P


Niestety, ale silniki Rovera serii K-16, jak i te 2.0 i 2.5 V6 nie posiadają regulowanych ręcznie luzów zaworowych, bo za to odpowiadają samoczynne kompensatory luzu, działające na zasadzie hydraulicznego rozpierania (czynnikiem roboczym jest doprowadzany pod ciśnieniem olej silnikowy).
Tak samo zapłon, jego automatyczne wyprzedzanie i opóźnianie realizowane jest całkowicie automatycznie i to w sposób zupełnie niemechaniczny, poprzez odpowiednio opóźnione lub przyśpieszone przerwanie obwodu cewki przez komputer silnika - względem fizycznego położenia wału korbowego, które określane jest czujnikiem położenia wału, 32 sygnały na jeden obrót wału.
(przy 3000 rpm/min - czyli 50 obr/sek tych sygnałów jest 1600 czyli 1.6 kHz).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 10:45   

Dzięki za odpowiedz, ale że nie wyczerpało to mojej ciekawości to zapytam jeszcze inaczej :D
Czy w tych silnikach w ogóle coś sie reguluje? Na przykład przy pomocy komputera.
Bo chciałbym pojechać na regulacje LPG, ale z doświadczenia wiem że najpierw trzeba sie upewnić że z zasilaniem benzynowym jest wszystko OK.

Mój na przykład na biegu jałowym troche za bardzo truje (ale przegląd przeszedł). Nie ma katalizatora to pewnie dlatego [wtedy nie wiedziałem ze sie rozsypał], ale przeglądający powiedział że moze trzeba go wyregulować.

Tak więc moge wymienić kable WN, sprawdzić kopułkę, palec, przepustnice, czujniki temperatury oraz sonde lambda i to już wszystko? Regulować tylko LPG?
Pali mi 12l na setke po mieście, tragedii chyba nie ma ale szału też nie.

przy okazji jakie są objawy padu czujnika położenia wału?

Po podpięciu to komputera (uniwersalnego na stacji diagnostycznej, MEMS 1.9) widziałem prawie same OK, tylko przy "crane cośtam" było FAIL. Diagnosta nie zwrócił na to uwagi, ale co to jest?

Chyba musze znowu kupić laptopa i zrobić własną diagnostyke bo w tych zakładach średnio sie znają na komputerach :cool:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 10:58   

sobrus napisał/a:
przy okazji jakie są objawy padu czujnika położenia wału?

silnik nie działa.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 10:59   

no to akurat do tego komputer zbędny... ;)
_________________
:)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 11:43   

sTERYD napisał/a:
sobrus napisał/a:
przy okazji jakie są objawy padu czujnika położenia wału?

silnik nie działa.


Wszystko zależy, jak 'pada' czujnik wału. Jeśli jest mechaniczna przerwa na jego linii sygnałowej, to wiadomo, silnik nie zaskoczy. Ale jak jest gorszy kontakt na jego łączach, tudzież jego cewka zaczyna tracić parametry (działa on na prostej zasadzie indukcji) to wtedy silnik zachowywać może się różnie, ale zazwyczaj, z tendencjami do niemożności pracy na wyższych obrotach.
Te czujniki w silnikach Rovera są niestety, dość wrażliwe i powodują z tego powodu, różne radosne wariacje pracy silników. Tak samo czujniki cieczy chłodzącej, którego sygnał brany jest przez komp. do m.inn. funkcji ssania na zimnym silniku, dobierania ilości paliwa do wtrysku względem temp. silnika, itd...
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 12:42   

aha... a wracając do tematu regulacji da się coś zrobić? Bo nie chciałbym dać auta do mechaniora na regulacje silnika, a on nic nie zrobi i powie że gotowe ... ;)
Jeżeli nic sie nie reguluje to po przepatrzeniu el. układu zapłonowego (mam kangurki na niskich obrotach, czasem są duże czasem nie ma wcale. może coś to pomoże) pojade od razu na regulacje LPG i na tym temat zakończe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Nadmierne spalanie - diagnostyka OBD
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Sie 11, 2009 16:31
sTERYD
Brak nowych postów [R25 2.0 diesel] Slabe przyspieszenie
david7v Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Sie 02, 2012 21:06
Adrian
Brak nowych postów [R214iS 98r] brak mocy i slabe przyspieszenie
Goonies Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 42 Pią Sie 17, 2007 10:14
piter34
Brak nowych postów [R25 2.0iDT] nadmierne spalanie
chyba
Tomhet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Czw Paź 08, 2009 23:03
kaciorek1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink