Witam
Dawno tu nie skrobalem ale musze cos napisac bo wydaje mi sie ze beda klopoty niedlugo
A mianowicie chodzi o tak rzecz opalam auto rano i na wolnych obrotach wlaczam swiatla a tu zon furak sam sie wylacza
Odpalam drugi raz i juz jest OK
Wiec w czym problem ? co siemoze psuc mial moze ktos cos podobnego ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 06:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:19
wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:22
darek_wp napisał/a:
wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika
ładowanie sprawdzalem jakies pol roku temu i bylo ok teraz znowu sprawdze i zoabcze czy jest takie same
a co do aku to jest orginal i ma chyba tyle latek co auto czyli 6 latek
co do obrotow to nie zauwazylem zeby sie obnizyly
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:28
jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:33
darek_wp napisał/a:
jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator
ładowanie to sam sprawdze ciekawi mnie czy to cos innego nie bedzie moze to wina stycznika od swiatel bo to sie dziej jak swiatla zapale
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:39
ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:51
darek_wp napisał/a:
ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł
dobrze gadasz jeszcze tak sprawdze i zobacze co bedzie sie dzialo ale moze byc tak ze ten aku padnie bo w zeszal zime padal i byl ladowanu raz i potem bylo ok ale moze to byc jego koniec no chyba ze to wina alternatora
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 17:14
Markzo napisał/a:
up
no zabralem sie za miernik i sprawdzilem co moglem
na aku mam 12.5V
na wolnych obrotach bez obciazenia jest 13.8 V,
pod obciazeniem i to duzym spada do 13.3 - 13.5 V
przy obrotach okolo 2 tys mam znowy 13.8 V pełne obcazenie
tak powinno byc czy inaczej ?
jutro z ranca sprawdze jeszce aku ile ma rano i jak to rano wyglada bo to bylo sprawdzane jak furak byl wygrzany czyli caly dzionek stal na sloncu i odpalil po robocie bez problemu
To że koło korków jest mokro jeszcze o niczym nie świadczy.. Jak masz to weź aerometr i sprawdź jaką gęstość ma elektrolit. Powinno być bodajże coś koło 1.28 g/cm3.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 20:10
jak będziesz sprawdzał gęstość sprawdź od razu czy poziom elektrolitu nie jest za niski (ewentualnie dolewka wody destylowanej), jak płyty są odsłonięte to gęstość pokaże ok ale pojemność gwałtownie spada i może nie wydalać po zakręceniu rozrusznikiem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum