Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Od wczoraj - tzn. od momentu kiedy złamał mi się wężyk podciśnienia do egr auto chodziło nierówno na jałowym. Stwierdziłęm, że to wina wężyka. Po popwrocie do domu poskładałem wężyk - jednak jednocześnie zauważyłem, że węże przepływowe przy wtryskach są sparciałe - z jednego natomiast lała się ropa.
Wymieniłem wężyki na nowe (troche walki z tym było) - Moje pytanie jest następujące czy trzeba w jakiś sposób odpowietrzać pompę / wtryski??
Jako, że w tych wężykach przepływowych było dużo powietrza - albo zsotało to powietrze wtłoczone przez wtryski do komory spalania albo nadal tam jest.
Dodam, że auto chodziło nierówno na biegu jałowym jak odpaliłem - obroty leciutko skakały. (to już miało miejsce z założonym podciśnieniem od egru - równocześnie z zaślepionym egr / i nie zaślepionym)
Na dodatek miałem prawie pusty bak więc pare rzeczy się nałożyło na siebie .
Teraz jak jechałęm to troche skakało na jałowych - wcześniej było idealnie. Po przejechaniu 20km jest chyba lepiej i już prawie nie skacze (nie wiem czy to dzięki zagrzaniu auta)
Czy trzeba odpowietrzac? Jesli tak to jak.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 14:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 11:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moje pytanie jest następujące czy trzeba w jakiś sposób odpowietrzać pompę / wtryski??
nie
Cytat:
Jako, że w tych wężykach przepływowych było dużo powietrza - albo zsotało to powietrze wtłoczone przez wtryski do komory spalania albo nadal tam jest.
to paliwo wraca do zbiornika paliwa. Jedyną można odpowietrzać, filtr paliwa i pompę wtryskowa, ale to w przypadku np. wymiany filtra, wymiany gruszki (pompki ręcznej) przed filtrem. A skakanie obrotów ... nie mam pojęcia.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 102 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 12:15
Ok. Troche w taki razie martwi mnie to skakanie obrotow - silnik wczesniej pracowal idealnie - obroty rowno, po przygazowaniu zatrzymywały się idealnie w miejscu.
Czytałem na forum, że za falowanie obrotów może odpowiadać czujnik temperatury paliwa, który znajduje się w pompie wtryskowej. Może niech się jeszcze inni w tej kwestii wypowiedzą. Ja u siebie wymieniłem profilaktycznie. Bardzo ładny opis jest na klubowej stronie jak go wymienić.
Ja kupowałem właśnie w Intercarsie. Spisz sobie najlepiej numer "boschowski" ze strony "tomateam" i nawet jak nie będą mieli, to ci sprowadzą. W moim przypadku tak właśnie było. Koszt to 45zł. Z resztą u Tomiego ten czujnik też jest w ofercie
karolkos, falowanie ustąpiło?
jak jest coś nie tak z tym czujnikiem to powinien wyskoczyć błąd
Falowanie obrotów nie występowało u mnie nagminnie, ale po wymianie tego czujnika, jak na razie nic takiego nie ma miejsca. W sumie to wymieniłem go profilaktycznie, szukając powodu kiepskiego zapalania zimą i dość sporego spalania. Niestety pali nadal ciężko. Przeczytałem chyba wszystkie tematy na forum i jestem na etapie szukania mechanika który po pierwsze; nie skrzywi się słysząc nazwę " Rover", a po drugie:zacznie uczciwie szukać przyczyn takiego stanu rzeczy. Kąt wtrysku był ustawiany i poprawiło to diametralnie zapalanie zimą 2008/2009 roku. Niestety kolejnej zimy znów kiepsko zapalał,a skoro kąt nie może się przestawić, obstawiałem co innego. Świece wymienione, czujniki posprawdzane.Niestety cały czas błądzę bezskutecznie. Został mi tylko do sprawdzenia rozrząd, pompa i nie wiem co jeszcze
Dwa lata temu sprawdzałem ciśnienie: na trzech cylindrach 29, na jednym 26.Od tamtej pory zrobiłem 30kkm, a więc niewiele. Przekaźnik "pyka" po kilku sekundach od zgaśnięcia kontrolki świec żarowych. No i spalanie latem trzymające poziom 8l/100km też mnie niepokoi, tym bardziej że większość użytkowników na tym forum chwali silniki SDi za mały apetyt. Czytałem ostatnio temat forumowicza, który też walczył z zapalaniem i zrobił chyba wszystko co możliwe, aż trafił do mechaniorów, którzy poprawnie zsynchronizowali pompę z silnikiem i od tamtej pory silnik śmiga jak "tamta lala".Ja też u siebie podejrzewam, ze coś jest nie teges od strony mechanicznej, ale większość fachowców rozkłada ręce
[ Dodano: Sob Gru 04, 2010 17:37 ]
thef napisał/a:
I przekaźnik świec żarowych.
No i właśnie .Przekaźnik "pykał" , ale co z tego, skoro blaszki w samym przekaźniku były zapaprane i prąd nie szedł na świece. Przekaźnik wyczyszczony i trochę jeszcze wytrzyma, ale trza się będzie rozejrzeć za nowym. Ponoć pasuje od VW.
Dzisiaj rano przy niezłym minusie, podgrzałem świece jak zwykle, ale tym razem zagadał silnik po półtora obrotu. Jeden problem rozwiązany ( bardzo się cieszę), ale został jeszcze problem dużego spalania. Mam nadzieję że i z tym się uda.
Aha, co prawda mam Accorda ale chyba będzie to samo-jutro zobacze.
[ Dodano: Sro Gru 22, 2010 09:45 ]
Przekaźnik zlokalizowany. Okazuje się, że wtyczka jak i sam przekaźnik są "zaklejone" czymś w rodzaju wazeliny technicznej ale chyba już dość wysłużonej... Widać, że daaawno nikt tam nie zaglądał i nie wygląda to ciekawie stąd nie wiem jak styk. Po przekręceniu zapłonu nie słyszę "pyknięcia", a jeśli już to wraz z przekręceniem kluczyka bardzo ciche-nie po chwili gdy gaśnie kontrolka świec. Nie mniej nie będę gdybał- mam nowy przekaźnik, wszystko dokładnie wyczyszczę i sprawdzę jak będzie działał nowy. A wydaje mi się, że po założeniu najlepiej zweryfikują to duże mrozy i wtedy się okaże się czy to było przyczyną ciężkiego odpalania gdy jest poniżej -10stopni.
Witam.
W Roverkowych dieselkach często we filtrach paliwa zimą wytrąca się z ropy parafina robią się kryształki lodu i skutecznie zapychają filter co może być przyczyną słabego odpalania zimą przy temp poniżej -10 stopni Celsjusza. Jestem tutaj nowy jak coś napisałem źle proszę mnie poprawić. U mnie tak się czasem dzieje jak już paliwko słabej jakości to gruszka aż się zasysa bo dzieje się tak jak napisałem powyżej.. pozdrawiam..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum