Forum Klubu ROVERki.pl :: Dlaczego ludzie kupują diesle
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego ludzie kupują diesle
Autor Wiadomość
Rowan 




Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 13:24   

sobrus napisał/a:
prawie nowym Fordem Fusion diesel

Tego nie bierz pod uwage, bo Ford ostatnimi czasy robi okropny syf... Delphi pompa i wtryski. Porażka niesamowita... II generacja CR na Bosch i Siemens była naprawde fajna. Na pierwszą w CDT też nie mam co narzekac :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 21, 2009 13:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rodi_ 




Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 13:51   

sobrus napisał/a:

Roverek na piątce poniżej 2k rpm to praktycznie tylko z górki albo toczenia sie na prostej (sprawdzam na słuch czy silnik się nie męczy).
Cięzko mi wyobrazić sobie dłuższa podróż przy 120KM/h (to juz chyba bedzie ponad 4k rpm w 416Si). A przecież to wcale nie tak szybko.


No racja, przy 4tys obr/min mam u siebie prawie 130km/h. Zawsze staralem sie w trasie nie przechodzic 4k bo pewnie bedzie duzo palil. Jakiez bylo moje zdziwienie po ostatniej podrozy, gdy spalil mi 7,2l/100(wg mnie bardzo malo). Przejechalem okolo 1000km z predkosciami od 130- 160km/h.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 22:06   

Rzeczywiście bardzo mało spalił. Mój na razie pali po mieście ok 13 litrów gazu (fakt ze z klimą), a jeżdze spokojnie. Coś jest nie tak, ale będę z tym walczył. Podejrzewam sondę lambda bo na autoteście wyszło ze troche truje. Albo komputery do regulacji.

Być może silniki w Roverka wcale dużo nie palą od wkręcania na obroty. Po prostu to jest dla nich normalna praca i nie ma dużej różnicy czy masz 3krpm czy 5k.
Ale mam go dopiero 1,5 miecha wiec ciężko powiedzieć.
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 24, 2009 13:48   

sobrus napisał/a:
Chociaż musze przyznać ze wysokoobrotowość silnika K nieco mnie wnerwia, przyzwyczajony byłem do pracy silnika 1.8 89KM (8V) w Toledo i on dużo lepiej pracuje na niskich obrotach (maks moment @2800)

W Twojej serii K max moment jest przy 3000 rpm, więc różnica jest znikoma ;)

sobrus napisał/a:
Wracając do diesli po przejażdżce Oplem Astrą II diesel (75KM) byłem bardzo pozytywnie i entuzjastycznie nastawiony do tych silników. Dopóki nie dowiedziałem się jakie są koszty napraw.

Rozumiem, że odnosisz się WYŁĄCZNIE do kosztów naprawy TYCH silników. Nie generalizuj. :ok:

sobrus napisał/a:
Słyszałem że w passatach (i to tych starszych) po 100tys km lecą wtryskiwacze, jeden kosztuje 4tys :shock:

Ja słyszałem, że nie lecą, a nowy BOSCH (zależnie od modelu silnika) kosztuje od 600-800PLN ;)

Wszystko jest względne :razz:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 13:06   

Kolejny dowód na wyższość benzyny nad dieslem :twisted:
http://moto.wp.pl/gid,115...riazdjecie.html
Niech ktoś spróbuje wycisnąć z 1,4 turbodiesla tyle co oni :twisted:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 13:21   

Mayson napisał/a:
Kolejny dowód na wyższość benzyny nad dieslem :twisted:
http://moto.wp.pl/gid,115...riazdjecie.html
Niech ktoś spróbuje wycisnąć z 1,4 turbodiesla tyle co oni :twisted:


Myślę że by się dało tyle wycisnąć - u znajomka w A4 1.9 TDi 130KM bawiąc się elektroniką bez trudu uzyskano 220KM - koła mieliły nawet na piątce. Inna sprawa to żywotność takiego silnika. Ale również w przypadku tego fiacika mam poważne wątpliwości co do długości życia silniczka 1.4 podrasowanego aż tak bardzo. Bezpiecznie przyjmuje się max 100KM na 1litr pojemności benzyniaka, tak więc... ;)
 
 
 
PopaY 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 13:32   

Mayson napisał/a:
Kolejny dowód na wyższość benzyny nad dieslem :twisted:
http://moto.wp.pl/gid,115...riazdjecie.html
Niech ktoś spróbuje wycisnąć z 1,4 turbodiesla tyle co oni :twisted:
Diesla nie kupuje się po to by "cisnąć". Jak kiedyś sobie kupisz (jak będziesz stary i mądrzejszy czyt. po połknięciu wystarczającej dawki adrenaliny za młodości itd. ;P ) to zrozumiesz ;)

Btw. na początku zrozumiałem temat jako "Dlaczego ludzie lubią kiśle" :P
 
 
Konix 



Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 14:07   

bociannielot napisał/a:
Bezpiecznie przyjmuje się max 100KM na 1litr pojemności benzyniaka, tak więc...

To jest w pobliżu minimum w turbobenzynie ;) Przy odpowiednim zaprojektowaniu silnika 200KM/litr nie jest żadnym problemem, tylko trzeba nieco droższych materiałów użyć.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 14:18   

PopaY napisał/a:
Jak kiedyś sobie kupisz (jak będziesz stary i mądrzejszy czyt. po połknięciu wystarczającej dawki adrenaliny za młodości itd. ) to zrozumiesz

Rozumiem, że Vatanen, Aaltonen, Hołowczyc, czy Kuzaj, są póki co głupi? :wink:

[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 15:21 ]
bociannielot napisał/a:
u znajomka w A4 1.9 TDi 130KM bawiąc się elektroniką bez trudu uzyskano 220KM

No nie wiem czy "bez trudu". Przecież chyba nie bez powodu VW wycofał się z produkcji 1,9TDI 150KM, bo były problemy z trwałością. Poza tym tuningować auto TYLKO elektronicznie, to imho głupota. Takie Audi pewnie kilka razy zamieli kołami na 5-ce i przestanie jeździć, a ten tuner Fiata chyba wie co robi prezentując takie auto; napewno całość jest dostosowana do tej mocy.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 16:55   

Tylko 1,4 TDI będzie palił mniej niż 1,4 TSI :)
Nawet jeśli będą miały te same moce.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 18:16   

Krzysi3k5 napisał/a:
Tylko 1,4 TDI będzie palił mniej niż 1,4 TSI
Nawet jeśli będą miały te same moce.

Da się to sprawdzić? Ma ktoś obecnie na rynku 1,4tdiesla, bo nie kojarzę? 1,4tbenzyna to jest i to nawet w kilku wersjach u Fiata i VW, możnaby porównać osiągi, moce i spalanie :smile:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 18:31   

Chyba grupa VW ma 1.4 TDI :)
W Skodzie jest bodajże.
Oglądałem kiedyś program na Discovery Science i tam była mowa o dieslach.
Dlatego są coraz popularniejsze, bo spalają nawet 30% mniej niż silniki benzynowe, nawet te z turbodoładowaniem i niską pojemnością ;)
Przykład? Mój ojciec ma Forda Fusion TDCi 105 KM, to jest 1,6 silnik.
Na trasie mu spala 4,2 litra, w mieście lekko ponad 5 litrów.
Znajdź mi taką benzynówkę 1,6 , z taką mocą, która spala tyle benzyny :)
A przecież są teraz diesle, które spalają poniżej 4 litrów na 100 km - wersje "Blue Efficiency" w VW np.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 20:15   

Krzysi3k5 napisał/a:
Chyba grupa VW ma 1.4 TDI

Ale to jest chyba ten stary na pompowtryskach jeszcze, on ma nienajlepszą opinię i tylko 3 cylindry...
Krzysi3k5 napisał/a:
Przykład? Mój ojciec ma Forda Fusion TDCi 105 KM, to jest 1,6 silnik.
Na trasie mu spala 4,2 litra, w mieście lekko ponad 5 litrów.
Znajdź mi taką benzynówkę 1,6 , z taką mocą, która spala tyle benzyny

No powiem Ci, że to nie jest oszałamiający wynik jeśli chodzi o moc. Niedoładowany 1,6 może mieć 103KM (Siena), albo np. 120KM (AlfaR)
Corsa OPC ma z 1,6turbo 192KM, fakt, pali w trasie 7l ale ma prawie 100KM więcej z tej pojemności :wink:
Było kiedyś coś takiego jak Mitsubishi Mirage. Auto z 1990r miało 136KM z 1,6turbo benz.
Nawet było Uno 1,3tbenz 105KM i 1,4tbenz. 112KM.

Można tak długo, więc 1,6TDCI 105KM to wg mnie nie jest rewelacja. Oczywiście co do spalania to trzeba by sprawdzić ile powyższe auta paliły (wiem, że Siena paliła od 7l w trasie wzwyż - matka miała) ale przypuszczam, że tu masz rację :wink:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 20:19   

Ale nie rozumiesz, że tu nie chodzi o wyciskanie z nich jak najwięcej, tylko o jak najmniejsze spalanie. Ten silnik można spokojnie przerobić na 200 KM.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 20:21   

O znalazłem! PSA mają HDi 1,4 70KM (nie wiem czy nie ma innych wersji tego 1,4) i Toyota D-4D 1,4 90KM. Jeśli to jest najnowocześniejsza technologia wśród turbodiesli, jak to się ma do faktu, że Fiat Uno 1,3 turbo benzyna miał w latach `80 105KM? :wink: :razz:

[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 21:22 ]
Krzysi3k5 napisał/a:
Ale nie rozumiesz, że tu nie chodzi o wyciskanie z nich jak najwięcej, tylko o jak najmniejsze spalanie

No przecież napisałem:
Mayson napisał/a:
Oczywiście co do spalania to trzeba by sprawdzić ile powyższe auta paliły (...) ale przypuszczam, że tu masz rację
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
brand 




Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 20:27   

Ja też dodam w temacie od siebie tyle, że luuubię jeździć autem.. a diesel swoją powolnością wydłuża tylko czas prowadzenia auta (jeżdżę dość spokojnie i ekonomicznie - taki lansik prawie :wink: ). jak wsiadam w Hanie Concerto, to przyjemność z jazdy jest zdecydowanie krótsza, bo silniczek wkręcający się do 7500rpm szybko mnie doprowadza do celu.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 20:43   

eee przecież i tak nikt tej wojny między TD a TB nie wygra ;) każde z rozwiazań ma swoich fanów ;) Ja powiem tak .... następne co kupię na 99% będzie miało turbo :P ;) Bo auto ma ciągnać w każdym zakresie obrotów a nie tylko na samej górze ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
wild_weasel 




Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 22:29   

Brt, Tobie o duży moment obrotowy chodzi, nie o turbo ;) Polecam 75 z 2,5 V6 :mrg:
_________________
It's all right...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 23:45   

eee jakoś V6 mnie nie kręcą :P ;) :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 00:32   

Kłótnie na temat "dieslel a benzyna" są z góry skazane na nierozstrzygnięcia, podobnie jak miedzy Canon a Nikon, już mnie to nawet nie śmieszy, a wręcz irytuje ta dysputa - każdy chwali to, co ma. Póki co, tak jak w kwestii silników tak i aparatów nie ma na prawdę godnej alternatywy dla obu i proponuję dać sobie spokój z przekomarzaniem ;) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Diesle nie jadą 200km/h
Rowan Offtopic 31 Pon Cze 01, 2009 21:14
TomC
Brak nowych postów Rover, forum, ludzie
Marian_K Offtopic 8 Czw Cze 13, 2013 21:43
czort
Brak nowych postów czego to ludzie nie wymyślą
_papa_ Offtopic 5 Wto Lut 16, 2010 08:35
Tomson40075
Brak nowych postów JAK TO LUDZIE NIE MAJĄ mUzgu !!
Raptile Offtopic 30 Nie Mar 15, 2009 14:56
Mombrey
Brak nowych postów Czego to ludzie nie wymyślą
Kultura techniczna w narodzie... czyli jak niektórzy próbują zaoszczędzić.
praktis Offtopic 11 Czw Lut 19, 2009 13:55
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink