no to paskudnie. być moze w takim razie jest wiele przyczyn tego zjawiska.
jeżeli to mechanizm różnicowy to posiadacze hondy civic powinni mieć dokładnie ten sam problem.
tak czy inaczej polecam wszystkim na początek przeczyścić przepustnice bo koszt tego jest żaden. A ja spróbuje sie dowiedzieć co jeszcze było sprawdzane w moim autku. Ale szanse są małe bo watpie zeby Tata pamietał co każdy mechanik robił...
Spędził z moim samochodzikiem cały dzień.
sorry ze sie wcinam tutaj w ten watek ale widze ze kolega ma roverka 416Si, chcialbym sie zapytac o obroty silnika. Dwa dni temu kupilem roverka 416 Si, 96 rok, i tak szczerze to bardzo mnie zdziwilo ze na 5 biegu przy 100km/h, wskazówka obrotomierze jest troszke powyżej 3000 obr/min, czy to jest normalne??. Jezdzilem Honda civic 1.4 75km, i 3000 obr/min to mialem przy 110km/h a silnik slabszy.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Sieradz
Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 22:03
Też zmieniłem przepustnicę na aluminiową i pozostał problem zawieszania się obrotów. Palec, kopułka i silniczek krokowy wymienione. Przejrzałem alternator, poczyściłem klemy i mase bo wcześniej do tego jeszcze przerywał (już nie przerywa), po za tym wydaje mi się, że autko w ogóle nie ma mocy (kiedyś miałem Golfa3 1.6 8V i miał kopa duuuuuużo lepszego). W tej chwili przyszedl mi na myśl katalizator - czy może być zapchany czy coś? a może sonda? Sobrus podjeżdżaj do każdego mechaniora, którego odwiedził twój tato, musimy się dowiedzieć przecież:)
Dziś autko wraca do mechaniora, niestety. Nie kołysze już, ale wciąż coś nie tak z czujnikiem temperatury - wentylator chłodnicy wyje na maksa i autko nie chciało rano odpalić. W deszczu przed zmrokiem nie udało mi sie go nawet przeczyścić.
Ponoć kołysało jednak przez zacinającą się przepustnicę. Sam jestem zdziwiony, ale żadnych rewelacji niestety nie usłyszałem ..
Ja katalizatora nie mam, tylko jego resztki. Sonde lambda i katalizator zbadasz na analizie spalin. Mój był przedwczoraj na regulacji gazu i mieszanka OK
A moze poza wymianą przepustnice trzeba czymś nasmarować? moze jakiś Militec-1
Tyle rzeczy już wymieniłeś ze pomysłów mi brak...
-------
Co do mocy, to Roverka trzeba rozbujać powyżej 3k rpm (im dalej tym lepiej), poniżej to mułek. To jest wysokoobrotowy silnik 16V i taki jego urok. Maks moc przy 6k rpm. Maks moment przy 4,5k rpm. Nie ma więc co liczyć ze od razu będzie ciągnął chyba ze wkręcisz go przed ruszeniem. Mój mułek jak go wkręce to śmiga jak szalony (ale sprzęgło nie jest tak szczęśliwe niestety) a jak jade spokojnie to czasem wydaje mi sie ze seicento dogonić nie moge
Mam w domu też Toledo 1.8 8V i Omegę 2.5V6 24V mimo ponad dwukrotnie mniejszej mocy Toledo radzi sobie lepiej na niskich obrotach! Ale jak sie Omcię wkręci ....
A 3k rpm przy 100km/h ma wiele samochodów , w tym wspomniane Toledo 1.8.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Sieradz
Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 19:06
jutro od rana czyszcze jeszcze raz i krokowca też, przed montażem popsikałem te elementy jakimś suchym smarem w sprayu - może to jakiś badziew. Zmyję to i zobaczymy, podjadę też na regulację gazu i w ogóle może się coś poprzestawialo w kompie:| trudno mi go rozpędzić do 130km/h a co do obrotów to wolę skończyć na 4tyś bo później chce z ramy wyskoczyć;/ powodzonka
Powinien się bez problemu wysoko kręcić. Moj bez problemu idzie do prawie sześciu (ale tylko raz sprawdzałem ). Naprawiłem czujnik (kabelek sie urwał) i znowu autko smiga. Po zdjęciu nogi z gazu nie pływa, ALE wciąż pływa nieco przy delikatnej próbie przyspieszenia na bardzo niskich obrotach (ale moze tak ma byc, na takich obrotach <1500rpm i tak nie powinno się jeździć).
Nawiasem mówiąc na padniętym czujniku temperatury autko chodziło tragicznie (jeżeli to nie jakaś jeszcze usterka która objawia sie od czasu do czasu).
Jeżeli masz problemy z wkręceniem go na obroty to sprawdz o ile pamietam czujnik położenia wału. edit: widze ze w innym wątku już go nawet podejrzewasz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Sieradz
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 12:05
Na razie własną mocą:) bez komputera bo nie miałem na to czasu;/ sprawdzony krokowiec i przepustnica, wywalony Kat a zamiast niego wstawiona strumienica:) Wszystko to dało tylko inny ton wydechu. Także bez kompa się nie obędzie. Nie chciałbym się już pozbywać eRa, poświęcę się dla niego:) pozdro
koledzy koledzy jest problem i to pilny.
Czujnik temp do komp kupiony od tomiego jest dla mnie zły ma za mała średnice
a teraz historia
po 2 tygodniach odpaiłem mojego kanciaka z nowszym silnikiem...
i co...DUPA kręci kręci kręcie aku padł i ...O.O
no to dalej po 4 godzin. aku podładowałem kolega mnie ciągał 2 godz. jest ufff udało się go odpalić.
kable swiece wymienione ale co
SZARPIE JAK>>>!!!! nie powiem kto...
z 1, 2,3 biegu to katorga jechać a daje gazu duzo a nie tak stopniowo delikatnie
jak by nie chciał przerobić tego wszystkiego ...pogazowałem przejechałem z 4 km jade na stacje zgasiłem a on ani me ani be....po pół godziny znowu odpalił nie wiadomo czemu...z tyłu dymek leci ....biały i to ostro zimno zimno ale ile ! jak dla mnie stosunkowo za dużo.
sonda lambda ?? podobno jak się elektrykę od krokowca odłaczy to silnik powinien dostać mniejsze obroty PANOWIE HELP>...chce mieć to auto ale ja już nie mam pomysłu na niego jego wydziwiania itd.
Proszę o pilna pomoc.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Sieradz
Wysłany: Nie Paź 25, 2009 10:52
chyba jak tak ciągałeś go z kumplem to mogliście przestawić rozrząd przeskoczył pasek:) po drugie zwróć uwagę na to czy obroty biegu jałowego są wporządku czy sie nie zawieszają. Ja mam wlaśnie ten problem u siebie. Zaden mechanik nie ma kompa żeby zdiagnozować problem;/ Ja podejrzewam przede wszystkim czujnik położenia wału a po za nim czujnik temp. i czujnik polożenia przepustnicy. Jeszcze minie troche czasu zanim sam do tego dojdę ale jak masz możliwość to podjedź i podlącz pod kompa. Powodzonka:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum