Bardzo ładnie pali, na dotyk, tak więc układ zapłonowy i paliwowy jest w stanie nominalnym, silnik po paru obrotach już się kręci.
Ale gaśnie po odpaleniu. Tak więc, sprawdź układ obrotów biegu jałowego - czyli silniczek krokowy do sprawdzenia, wyczyszczenia, jego wiązka i on sam, do tego sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. (są tam dwa, obok siebie, ten z dwoma kabelkami musisz sprawdzić, drugi jest dla wskaźnika na kokpit, jednoprzewodowy). Jego wskazania służą komputerowi silnika do podwyższania obrotów (poprzez otwarcie ww. silniczkiem krokowym kanału obejściowego przepustnicy), które mierzone jest czujnikiem położenia wału korbowego oraz czujnikiem położenia przepustnicy (generalnie, jest to kilka czujników i kilka elementów wykonawczych automatyki silnika, sprzęgniętych ze sobą logicznie).
Silniczek krokowy biegu jałowego w tych silnikach dość często zaniemga. Także i czujnik temp. cieczy chłodzącej często przysparza problemów.
Przede wszystkim, trzeba sprawdzić ich wiązki sygnałowe oraz zasilające. Może się wytrzęsły i od tego niekontaktują, powodując zachwianie działania automatyki osprzętu silnika.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Ja miałem nie malże tak samo tyle żę mi chwilke pochodził dosłownie z 3sec i gasł i okazało sie że przewód od podciśnienia był ułamany i silnik zasysał na pierwszy gar lewe powietrze i gasł... poszukaj mojego tematu tam dokładnie to opisałem łacznie z rozwiązaniem może pomożę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze gdyż niedawno sam miałem taki przypadek.
Auto natychmiast gasło po odpaleniu...opis przypadku.
Krótko mówiąc rozwiązanie, problemu:
Przeczyszczony silnik krokowy (przy okazji przepustnica) wg
Mayday napisał/a:
Krokowca odkręcić, trzymać za trzpień żeby nie wyskoczył, a druga osoba załącza zapłon i po chwili wyłącza. Trzpień krokowca powinien wtedy wyjść. Przeczyścić go szmatą najlepiej nasączoną czymś (ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej), nie zapomnieć też o wlocie w który owy trzpień wchodzi. Następnie włożyć trzpień na swoje miejsce i ze 2 razy powtórzyć zabawę z zapłonem, ale cały czas dociskając trzpień, nawet jak próbuje go wypchnąć. Powinno go wciągnąć na tyle, żeby nie wypadał. Zmontować wszystko, rozgrzać samochód i sprawdzić obroty na luzie. Ideałem jest ok. 850. Jeśli się poprawiło, wcisnąć przycisk "pomógł"
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: Pią Paź 02, 2009 20:42
Z wciśniętym gazem nie pomaga wskazówka obrotów wprawdzie skoczy do ok 3000 ale natychmiast opada i gaśnie.
Problem częściowo jednak sie rozwiązał, Po odłączeniu akumulatora na ok 2 min, odpala normalnie, na drugi dzień jednak jest to samo, pomaga jedynie odłączenie klem.
Może ktoś ma pomysł gdzie tkwi przyczyna?
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 16:43
Nie dysponuje niestety lepszym sprzętem nagrywającym, ale pompke słychać na 100%. Gdyby padł bezpiecznik (co wczesniej sprawdziłem) to po odłączeniu akumulatora nagle pompka nie zaczełaby działać.
Nie uważacie że to cos z komputerem? Jak inaczej połączyć fakt ze auto zaczyna odpalać normalnie po zdjeciu klem na ok 2 min?
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: Pią Sie 20, 2010 07:13
w jaki sposób sprawdzić czy to przekaźniki?
[ Dodano: Pią Sie 20, 2010 08:13 ]
Witam,
mechanik stwierdził że w 99% za to, że nie odpala odpowiada immo. Powiedział że sie tym nie zajmie że to musi zobaczyć serwis rovera, wspominał cos o kodach ktore potrafi tylko serwis odczytac.
Może ktoś się orientuje gdzie jest najbliżyszy takowy serwis w Łodzi lub Częstochowie?
Czy jest możliwe żeby tak sie zachowywał immo? Mysłałem ze skoro immo nadal działa to nie bedzie auto kręciło tylko bedzie robił pi pi pi....
Tak sobie mysle.... czy moze być przyczyną to że robi sie jakieś zwarcie? Może w drzwiach bo nie moge kluczykiem otworzyć zamka, kręci sie wkółko, otwieram tylko pilotem. Czasami przy zamykaniu cos słychac taki dziek takiej jakby zapadki trrrrrrrrr ale centalny sie zamyka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum