Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0tdi 200r.] wyciek paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0tdi 200r.] wyciek paliwa
Autor Wiadomość
ulas 



Dołączyła: 07 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 18:35   [R25 2.0tdi 200r.] wyciek paliwa

Witam wszystkich!
Piszę z dość błahym problemem, jednak bardzo chciałabym uzyskać odpowiedź ;) Jestem szczęśliwą posiadaczką Rovera 25 (diesel). Pewnego popołudnia zakopciło mi się spod maski i zaśmierdziało ropą. Po sprawdzeniu (zdjęciu pokrywy silnika) okazało się, że paliwo jak szalone tryska z małego, czarnego wężyka, łączącego świece. I teraz pytanie: czy możliwa jest samodzielna wymiana czy lepiej udać się z tym do mechanika? I czy jest jakieś ryzyko zapowietrzenia silnika (itp.)?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 07, 2009 18:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 18:46   

ulas napisał/a:
czarnego wężyka, łączącego świece

Świece łączy kabelek elektryczny, więc nie ma możliwości żeby leciało z niego paliwo :shock:
Obstawiam, że chodzi Ci o przewód idący od lub do filtra paliwa. Można go samodzielnie wymienić (przekrój ZTCP 8mm). Potem należy odpowietrzyć układ, odkręcając śrubkę na f. paliwa i pompując gruszką. Całą procedurę znajdziesz na forum używając szukajki :wink:

Wpisz proszę skąd jesteś. Możliwe, że ktoś na lokalnym spocie pomoże Ci z wymianą :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ulas 



Dołączyła: 07 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 19:29   

najprawdopodobniej masz rację, z tymi świecami strzelałam ;) a pytałam, bo mój kolega chce się zająć tym osobiście, a ja nie jestem do końca pewna czy mogę mu na to pozwolić :D Dzięki wielkie za radę i za ofertę pomocy, ale na razie z niej nie skorzystam. a jestem z Wrocławia :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 19:40   

Mixtated napisał/a:
Świece łączy kabelek elektryczny, więc nie ma możliwości żeby leciało z niego paliwo :shock:

pewnie chodzi o te wężyki które są przy wtryskach :wink:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 19:45   

ulas, może podjedziesz na spot do Wrocławia, ktoś z braci Roverowej napewno pomoże :wink:
szosownik napisał/a:
pewnie chodzi o wtryski które są połączone wężykami

Jeśli faktycznie chodziłoby o rurki idące z pompy wtryskowej do wtrysków, to koleżanka nie poradzi sobie raczej sama z naprawą. Bez wprawnej ręki spawacza ani rusz :mrgreen: Można też oczywiście kupić nową używaną taką rurkę :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ulas 



Dołączyła: 07 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:03   

zaczyna się robic gorąco. jeśli to zdjęcie coś pomoże to chodzi o ten czarny wężyk.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:05   

To czarny to jest dokładnie to co Mixtated chodziło :) to czarne to tylko taka koszulka na rurce.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:07   

ulas, brudny ten Twój silnik strasznie :/ Który to rok i jaki przebieg?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ulas 



Dołączyła: 07 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:16   

racja, syf nie do ogarnięcia. ale zobaczyłam to dopiero teraz, po ściągnięciu osłony. Rok 2000, przebieg prawie 200 tys. (198 z tego co pamiętam). Czyli nie muszę szukać spawacza? :)
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:20   

Najlepiej zaznacz na zdjęciu, w którym dokładnie miejscu cieknie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ulas 



Dołączyła: 07 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:32   

czerwone kółeczko. w takim miejscu, że nie wygląda to na dziurę, tylko bardziej tak, jakby poluzował się przy "wejściu".
 
 
bora 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 45
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:38   

Ten czarny wężyk to tzw wężyk przelewowy (gumowy w osłonie). Wymienia się go bez najmniejszego problemu. Do dostania raczej w każdym sklepie z częściami.
_________________
Jest R 25 iDT 00r.
Był R 220 SD 96r.
 
 
ulas 



Dołączyła: 07 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 21:00   

świetna wiadomość ;) zatem popróbujemy. Dzięki wszystkim za pomoc :)
 
 
shrek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 74
Skąd: Knurów



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 20:11   

witam,
temat stary, ale odgrzewam go, bo spotkał i mnie podobny problem.
Od jakiegoś czasu czułem zapach parującego paliwa spod maski, balem się że to jakaść nieszczelność w pompie wtryskowej i ku mojej radości, okazało się ze to nie to.
Dzisiaj w końcu zdemontowałem obudowę silnika i zajrzałem tam, okazało się że jeden z wtryskiwaczy (drugi patrząc od prawej) ma zupelnie wolny krociec(dwa pozostałe są podłączone do innych wtryskiwaczy). Domyślam się że na tym wolnym króćcu powinien być zalożony wężyk przelewowy, pytanie tylko dokąd ten wężyk ma byc doprowadzony?
Dodam, że z króćca paliwo kapie bardzo leniwie, nie mniej jednak za miesiąc czeka mnie przegląd techniczny i nawet takie leniwe kapanie może się diagnostom nie spodobać

pozdrawiam,
Irek
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 21:24   

SKoro jest to środkowy wtryskiwacz to powinien być podłączony do dwóch sąsiednich z tego co pamiętam ale dawno tam nie zaglądałem pod maske.
 
 
shrek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 74
Skąd: Knurów



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 21:53   

to jest jeden ze środkowych, ale ten, który ma trzy króćce. Dwa sa podłączone do sąsiednich wtryskiwaczy, trzeci jest wolny i wygląda na to, ze powinien być podłączony gdzieś w obieg powrotny. Pytanie tylko gdzie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Wyciek paliwa
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Czw Kwi 21, 2011 10:59
therhplus
Brak nowych postów [Rover 25 2.0 Diesel] wyciek paliwa pod spodem
Yadziah Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lis 30, 2013 20:00
marcin316
Brak nowych postów [r25,1,4,200r] Problem z klimą
Lukasz17i Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Kwi 16, 2009 21:33
Lukasz17i
Brak nowych postów [R25 200r] Szyba przednia
Drabik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 30, 2009 13:42
colin1983
Brak nowych postów [ROVER 414 200R] DZIWNE BUCZENIE
PROSZE O PODPOWIEDZI
pio322322 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Cze 22, 2009 10:21
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink