Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160 / R25] druga sonda lambda lub pierwsza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160 / R25] druga sonda lambda lub pierwsza

wskazania? numer?
Autor Wiadomość
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

  Wysłany: Czw Paź 29, 2009 21:04   [MG ZR 160 / R25] druga sonda lambda lub pierwsza

Jakie powinny być wskazanie drugiej sondy lambda (tej za katem)?
Jakie napięcia(średnie, amplituda), jaka częstotliwość zmian?


Jakie są numery oryginału i zamienników?
Czy można wstawić jakąś uniwersalną 1V?
_________________
-------------
וροVVЄя
Ostatnio zmieniony przez spider666 Pią Lis 06, 2009 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 29, 2009 21:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 21:51   

Tutaj znajdziesz interesujące Cie zamienniki.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Ostatnio zmieniony przez PTE Sro Lis 04, 2009 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 23:43   

Pogadaj z Tomim - wiem że w większości katalogów są pomieszane przednie z tylnymi (taki czeski błąd :mrgreen: )
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 09:45   

Druga sonda po rozgrzaniu (co najmniej 30sekund od uruchomienia silnika) powinna wskazywać stałe napięcie w przedziale 400-500mV. Jeżeli jej wskazania pływają w większym zakresie (podobnie co sonda przed katem) to oznacza to za niską skuteczność katalizatora.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 20:37   

PTE napisał/a:
Tutaj znajdziesz interesujące Cie zamienniki.


jakos nic sie nie wyswietla

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 10:42 ]
Tomek1212 napisał/a:
Druga sonda po rozgrzaniu (co najmniej 30sekund od uruchomienia silnika) powinna wskazywać stałe napięcie w przedziale 400-500mV. Jeżeli jej wskazania pływają w większym zakresie (podobnie co sonda przed katem) to oznacza to za niską skuteczność katalizatora.


Czy jak wskazania plywaja ale w niewielkim zakresie, tyle ze w wyzszym niz podany
np. Pb98: na wolnych obr. 500-600mV i przy 3000obr 500mV
LPG: na wolnych obr. 450-500mv i przy 3000obr 500-550mV

przy czym na początku jak sie silnik nagrzewa, i kilka minut po nagrzaniu sa
bardzo nierowne wskazania, skacza czasem do zera, i utrzymuja sie ogolnie,
powyzej 600mV a nawet do 800mV

to tez oznacza niesprawny kat?


Czy moze to byc wina niesprawnej sondy?
Bo przy okazji jest error: P0159 Oxygen Sensor Circuit Slow Response

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 10:53 ]
ostatnio zalatalem uklad wydechowy, ale po wykasowaniu bledow znow wskakuje.
czujnik temp plynu i powietrza jest OK.

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:30 ]
Pb98 kila min. po nagrzaniu silnika


[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:33 ]
Pb98 kilkanascie min po nagrzaniu silnika


[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:37 ]
czy z kolei pierwsza sonda nie ma za malej czestotliwosci ?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 22:06   

Zaświeca ci się czek na desce ?

W tym modelu zapewne masz sondy z czterema przewodami ?
Komp wywala błąd od sondy, ale nie wiadomo od której. Może być uwalony obwód grzania sondy, co by tłumaczyło długi czas rozgrzewania sondy, no ale nie aż tyle co u ciebie. Sądzę, że ona ma już słabą skuteczność przez co ma długi czas reakcji i przez to komp wywala błąd. Oczywiście mówie o pierwszej sondzie bo one częściej padają.

Generalnie jeżeli nie zaświeca się czek i silnik pracuje prawidłowo to najlepiej nic nie rób, natomiast jeżeli masz jakieś problemy to proponuje zamontować uniwersalną sondę firmy BOSCH.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 09:16   

Tomek1212, no właśnie wywala mi CHECK ENGINE i po wykasowaniu ten sam wskakuje. Nie za bardzo wiem jaki powinien być prawidłowy wykres, ale wydaje mi się że ten wykres od pierwszej (czerwona linia) przebiega zbyt wolno, chyba powinien bardziej oscylować i równiej. Na wykresach ująłem dosyć długie okresy, na pewno powyżej 30s. i po wyrównaniu temp. silnika.
Teoretycznie sondy padają po 100kkm, a ja mam jeszcze sporo do tego przebiegu, ale w praktyce różnie pewnie to bywa. hmm...

Chodzi o to że nie chcę niepotrzebnie narażać się na koszta.
Czyli proponujesz na początek uniwersalną sondę cztero-przewodową (też mi się wydaje że tyle kabelków) Boscha zamiast pierwszej?

Czy może też być do wina drugiej sondy? Drugą też można zastąpić uniwersalną?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 09:25   

spider666 napisał/a:
PTE napisał/a:
Tutaj znajdziesz interesujące Cie zamienniki.


jakos nic sie nie wyswietla


Poprawiłem link. Możesz zajrzeć też tutaj.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 09:53   

PTE, dzięki.


koledzy i kolezanki
czekam tez na odp. na pyt wyżej.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 19:22   

Wydaje mi się że to może być pierwsza sonda. W MG nigdy nie sprawdzałem wskazań sondy, ale w poprzednim aucie wskazania oscylowały od 0-1V w amplitudzie może 2 sek. Co do zawyżonych wskazań na zimnym silniku - 160 ma bogate ssanie, więc to pewnie z tego wynika. Wiem też że są jaja z zamiennikami sond dla MG, niby można znaleźć w katalogu Boscha zamiennik (różni się tylko brakiem wtyczki) ale ZTCP jest pomylona sonda przednia i tylna.

[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 19:22 ]
BTW. Napisz dokładnie jaki masz interfejs na ELMie - najlepiej podeślij link do sprzedawcy/sklepu. Jak kupię to możemy porównać wskazania.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 22:40   

Zacznij od wymiany pierwszej sondy, drugą prawde mówiąc można zastąpić prostym układem generującym napięcie 400mV, bo ona służy tylko po to, aby komp widział czy kat żyje czy nie, ale to tak na marginesie.
Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną (o ile wiązki są wystarczająco długie i kostki takie same) i powinno pomóc.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Lis 06, 2009 09:38   

Tomek1212, czyli na tył też może iść uniwersalna 1V?
Czyli kupić jedną i próbować tył lub przód?


tylko jakie powinny być uniwersalne?

-bo wg katalogów Boscha to LS615 na przod, na tyl nie podaje.
-przegladajac forum, to z kolei widze ze instaluja czesto LS 06
-z kolei na allegro czesto jako zamiennik LS 05

nie jest to chyba bez znaczenia ponieważ ważna jest moc grzałki (jaka winna być?)




jeśli chodzi o układ generujący 400mV - mówisz o czymś takim?
http://www.ptp-ltd.co.uk/...gine_light).htm

czy można to gdzieś w Polsce dostać, albo ma ktoś schemat?

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 09:38 ]
marcinmarcin napisał/a:
Napisz dokładnie jaki masz interfejs na ELMie

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36842
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 10:17   

Podaj mi dokładne dane samochodu to sprawdzę w katalogach InterCars, Fota i Dakol jakie oni przewidują zamienniki.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Lis 06, 2009 13:14   

MG ZR 160 1.8K4K VVC
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 13:36   

Jeszcze jakbyś podał rok produkcji to by nie było źle.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 20:41   

spider666 napisał/a:
jeśli chodzi o układ generujący 400mV - mówisz o czymś takim?
http://www.ptp-ltd.co.uk/...gine_light).htm

czy można to gdzieś w Polsce dostać, albo ma ktoś schemat?

Niestety MIL Eliminator tylko delikatnie oszukuje komputer zaniżając podwyższone przez wycięcie katalizatora wskazania sondy. Zobacz na schemat podłączenia na wskazanym przez Ciebie linku. Pozatym wskazania 2 sondy nie są takie złe...

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 20:41 ]
Tomek1212 napisał/a:
Jeszcze jakbyś podał rok produkcji to by nie było źle.

A raczej numer nadwozia ;) w katalogach sa dwie wersje sond - jedna do jakiegoś numeru, druga od
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 07, 2009 17:03   

marcinmarcin,
właśnie przy dłuższej pracy silnika te wykresy się stabilizują, aczkolwiek chyba też można mieć zastrzeżenia co do częstotliwości pierwszej sondy na wolnych obr. (trochę wolno co kilka sek., a raczej co 2s. powinno)

ale na początku zaraz po nagrzaniu silnika trochę wariują sondy:


może zwarcie na grzałkach?

prócz błędu który powoduje zapalenie lampki (P0159)
[zamrożona ramka przy 55km/h, 2153U/min, temp.chłodziwa 82]
później występują inne (ale one mogą być następstwem tego błędu)
które albo są producenckie, albo źle mi czyta symbole bo znaczenia nie mogłem
odnaleźć: P031A, P030B, P0168

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 17:03 ]
Tomek1212 napisał/a:
Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną


to chyba nie jest dobry pomysł bo z tego co się dowiedziałem, to druga sonda jest
szerokopasmowa, więc działa inaczej (nie na tlen, tylko związki szkodliwe)
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 22:33   

spider666 wiem że masz ELM327 v1.3. - widziałem wcześniej ten post - tylko nie wiem który masz dokładnie, albo od kogo - z tego co słyszałem z tymi interfejsami jest loteria - niektóre działają (jednego producenta) inne nie - jak już znalazłeś taki co działa ze 160 to nie będe ryzykował tylko kupię identyczny ;)

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 22:33 ]
A co do wykresu, to nie dość że wolno oscyluje, to wydaje mi się jeszcze dośc ubogo... ale to by trzeba porównać z innym VVC
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 16:27   

spider666 napisał/a:


[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 17:03 ]
Tomek1212 napisał/a:
Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną


to chyba nie jest dobry pomysł bo z tego co się dowiedziałem, to druga sonda jest
szerokopasmowa, więc działa inaczej (nie na tlen, tylko związki szkodliwe)


Nie wiem jak to jest w tym modelu, ale w "normalnych" samochodach zarówno sonda przed jak i za katem działa tak samo.

P.S. Na jutro postaram się sprawdzić te zamienniki z katalogów.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 09, 2009 09:10   

marcinmarcin napisał/a:
Niestety MIL Eliminator tylko delikatnie oszukuje komputer zaniżając podwyższone przez wycięcie katalizatora wskazania sondy


to moze wstawic cos co podaje caly czas napiecie 400mV, tylko jaki prad?
i co z grzalkami (one tez jakas opornosc musza dawac tylko jaka) czy one tez sa podlaczone to systemu sprawdzania bledow?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R25] Sonda lambda
Intruz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 21, 2009 10:36
Intruz
Brak nowych postów [R25] Sonda lambda
MateuszR25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Sie 05, 2015 21:55
NoPE
Brak nowych postów [R25] sonda lambda
daria20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 31, 2012 20:27
Harry
Brak nowych postów [214i].sonda lambda
JeCiu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Maj 21, 2011 08:45
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R 214 1.4 si ]sonda Lambda nie pasuje
alek65 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Cze 21, 2010 17:37
alek65



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink