Druga sonda po rozgrzaniu (co najmniej 30sekund od uruchomienia silnika) powinna wskazywać stałe napięcie w przedziale 400-500mV. Jeżeli jej wskazania pływają w większym zakresie (podobnie co sonda przed katem) to oznacza to za niską skuteczność katalizatora.
Druga sonda po rozgrzaniu (co najmniej 30sekund od uruchomienia silnika) powinna wskazywać stałe napięcie w przedziale 400-500mV. Jeżeli jej wskazania pływają w większym zakresie (podobnie co sonda przed katem) to oznacza to za niską skuteczność katalizatora.
Czy jak wskazania plywaja ale w niewielkim zakresie, tyle ze w wyzszym niz podany
np. Pb98: na wolnych obr. 500-600mV i przy 3000obr 500mV
LPG: na wolnych obr. 450-500mv i przy 3000obr 500-550mV
przy czym na początku jak sie silnik nagrzewa, i kilka minut po nagrzaniu sa
bardzo nierowne wskazania, skacza czasem do zera, i utrzymuja sie ogolnie,
powyzej 600mV a nawet do 800mV
to tez oznacza niesprawny kat?
Czy moze to byc wina niesprawnej sondy?
Bo przy okazji jest error: P0159 Oxygen Sensor Circuit Slow Response
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 10:53 ]
ostatnio zalatalem uklad wydechowy, ale po wykasowaniu bledow znow wskakuje.
czujnik temp plynu i powietrza jest OK.
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:30 ]
Pb98 kila min. po nagrzaniu silnika
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:33 ]
Pb98 kilkanascie min po nagrzaniu silnika
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:37 ]
czy z kolei pierwsza sonda nie ma za malej czestotliwosci ?
W tym modelu zapewne masz sondy z czterema przewodami ?
Komp wywala błąd od sondy, ale nie wiadomo od której. Może być uwalony obwód grzania sondy, co by tłumaczyło długi czas rozgrzewania sondy, no ale nie aż tyle co u ciebie. Sądzę, że ona ma już słabą skuteczność przez co ma długi czas reakcji i przez to komp wywala błąd. Oczywiście mówie o pierwszej sondzie bo one częściej padają.
Generalnie jeżeli nie zaświeca się czek i silnik pracuje prawidłowo to najlepiej nic nie rób, natomiast jeżeli masz jakieś problemy to proponuje zamontować uniwersalną sondę firmy BOSCH.
Tomek1212, no właśnie wywala mi CHECK ENGINE i po wykasowaniu ten sam wskakuje. Nie za bardzo wiem jaki powinien być prawidłowy wykres, ale wydaje mi się że ten wykres od pierwszej (czerwona linia) przebiega zbyt wolno, chyba powinien bardziej oscylować i równiej. Na wykresach ująłem dosyć długie okresy, na pewno powyżej 30s. i po wyrównaniu temp. silnika.
Teoretycznie sondy padają po 100kkm, a ja mam jeszcze sporo do tego przebiegu, ale w praktyce różnie pewnie to bywa. hmm...
Chodzi o to że nie chcę niepotrzebnie narażać się na koszta.
Czyli proponujesz na początek uniwersalną sondę cztero-przewodową (też mi się wydaje że tyle kabelków) Boscha zamiast pierwszej?
Czy może też być do wina drugiej sondy? Drugą też można zastąpić uniwersalną?
Wydaje mi się że to może być pierwsza sonda. W MG nigdy nie sprawdzałem wskazań sondy, ale w poprzednim aucie wskazania oscylowały od 0-1V w amplitudzie może 2 sek. Co do zawyżonych wskazań na zimnym silniku - 160 ma bogate ssanie, więc to pewnie z tego wynika. Wiem też że są jaja z zamiennikami sond dla MG, niby można znaleźć w katalogu Boscha zamiennik (różni się tylko brakiem wtyczki) ale ZTCP jest pomylona sonda przednia i tylna.
[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 19:22 ]
BTW. Napisz dokładnie jaki masz interfejs na ELMie - najlepiej podeślij link do sprzedawcy/sklepu. Jak kupię to możemy porównać wskazania.
Zacznij od wymiany pierwszej sondy, drugą prawde mówiąc można zastąpić prostym układem generującym napięcie 400mV, bo ona służy tylko po to, aby komp widział czy kat żyje czy nie, ale to tak na marginesie.
Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną (o ile wiązki są wystarczająco długie i kostki takie same) i powinno pomóc.
Tomek1212, czyli na tył też może iść uniwersalna 1V?
Czyli kupić jedną i próbować tył lub przód?
tylko jakie powinny być uniwersalne?
-bo wg katalogów Boscha to LS615 na przod, na tyl nie podaje.
-przegladajac forum, to z kolei widze ze instaluja czesto LS 06
-z kolei na allegro czesto jako zamiennik LS 05
nie jest to chyba bez znaczenia ponieważ ważna jest moc grzałki (jaka winna być?)
czy można to gdzieś w Polsce dostać, albo ma ktoś schemat?
Niestety MIL Eliminator tylko delikatnie oszukuje komputer zaniżając podwyższone przez wycięcie katalizatora wskazania sondy. Zobacz na schemat podłączenia na wskazanym przez Ciebie linku. Pozatym wskazania 2 sondy nie są takie złe...
[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 20:41 ]
Tomek1212 napisał/a:
Jeszcze jakbyś podał rok produkcji to by nie było źle.
A raczej numer nadwozia w katalogach sa dwie wersje sond - jedna do jakiegoś numeru, druga od
marcinmarcin,
właśnie przy dłuższej pracy silnika te wykresy się stabilizują, aczkolwiek chyba też można mieć zastrzeżenia co do częstotliwości pierwszej sondy na wolnych obr. (trochę wolno co kilka sek., a raczej co 2s. powinno)
ale na początku zaraz po nagrzaniu silnika trochę wariują sondy:
może zwarcie na grzałkach?
prócz błędu który powoduje zapalenie lampki (P0159)
[zamrożona ramka przy 55km/h, 2153U/min, temp.chłodziwa 82]
później występują inne (ale one mogą być następstwem tego błędu)
które albo są producenckie, albo źle mi czyta symbole bo znaczenia nie mogłem
odnaleźć: P031A, P030B, P0168
[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 17:03 ]
Tomek1212 napisał/a:
Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną
to chyba nie jest dobry pomysł bo z tego co się dowiedziałem, to druga sonda jest
szerokopasmowa, więc działa inaczej (nie na tlen, tylko związki szkodliwe)
spider666 wiem że masz ELM327 v1.3. - widziałem wcześniej ten post - tylko nie wiem który masz dokładnie, albo od kogo - z tego co słyszałem z tymi interfejsami jest loteria - niektóre działają (jednego producenta) inne nie - jak już znalazłeś taki co działa ze 160 to nie będe ryzykował tylko kupię identyczny
[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 22:33 ]
A co do wykresu, to nie dość że wolno oscyluje, to wydaje mi się jeszcze dośc ubogo... ale to by trzeba porównać z innym VVC
Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną
to chyba nie jest dobry pomysł bo z tego co się dowiedziałem, to druga sonda jest
szerokopasmowa, więc działa inaczej (nie na tlen, tylko związki szkodliwe)
Nie wiem jak to jest w tym modelu, ale w "normalnych" samochodach zarówno sonda przed jak i za katem działa tak samo.
P.S. Na jutro postaram się sprawdzić te zamienniki z katalogów.
Niestety MIL Eliminator tylko delikatnie oszukuje komputer zaniżając podwyższone przez wycięcie katalizatora wskazania sondy
to moze wstawic cos co podaje caly czas napiecie 400mV, tylko jaki prad?
i co z grzalkami (one tez jakas opornosc musza dawac tylko jaka) czy one tez sa podlaczone to systemu sprawdzania bledow?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum