Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160 '02] brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160 '02] brak mocy

zgubione 20KM
Autor Wiadomość
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



  Wysłany: Pon Lis 16, 2009 17:58   [MG ZR 160 '02] brak mocy

witam wszystkich
Mam problem z moim MG, ktore powinno zmienic nazwe na ZR140, gdzyz gdzies mu ucieklo 20KM.
po tescie na hamowni, ku mojemu zaskoczeniu, na wykresie moc ledwie dosiegnela lini 140KM a max moment wyniosl 164Nm.
pan z hamowni powiedzial ze mam bardzo ladny wykres, bez rzadnych amlitud, rowno i gladko wprost do 140KM przy niecalych 7000. fachowcem nie jestem, jedynie przecietnym urzytkownikiem, ale wydawalo mi sie ze jakis (widoczny) wzrost mocy powinien sie pokazac przy zmianie fazy rozrzadu przy pewnych (jakich?) obrtotach. u mnie na wykresie nic takiego nie ma.

czy to awaria VVC? co moglo ja spowodowac? a moze to jednak cos innego?

troche posprawdzalem moje autko, profilaktycznie wymienilem filtr powietrza, olej, swiece tez sa nowe, sprawdzilem cisnienie sprezania na cylindrach - jest ok. dzis podlaczylem zerke pod komuter i tez nic powaznego tam nie bylo.

czy mial ktos z was podobny problem, co moze byc przyczyna zaginiecia moich ulubionych 20KM :beczy: . gdzie jeszcze szukac?

z góry dziekuje za wszystkie porady i sugestie :ok:

pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 16, 2009 17:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 21:04   

raducha napisał/a:
wydawalo mi sie ze jakis (widoczny) wzrost mocy powinien sie pokazac przy zmianie fazy rozrzadu przy pewnych (jakich?) obrtotach. u mnie na wykresie nic takiego nie ma.

Nie będzie takiej zmiany - fazy zmieniają się płynnie od 3-5k mniej więcej. A co do mocy nie brakuje Ci 20 tylko 16 - tak naprawdę ZR powinien nazywać się 156 - i to na dodatek nie każdy opuszczający fabrykę ;) - możesz spróbować nagrać przyśpieszenie do 100 i porównamy z moim - link na dole. Jak nagrywałem, to jechaliśmy we dwójke - ok. 140kg, prawie pusty bak, ale ok 20kg audio.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 23:17   

a nie było czasem przekładki silnika? na ten z modelu 200Vi? bo ona ma 145KM seryjnie i to by się mogło zgadzać...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 23:24   

Markzo napisał/a:
a nie było czasem przekładki silnika? na ten z modelu 200Vi? bo ona ma 145KM seryjnie i to by się mogło zgadzać...
raducha możesz pstryknąć zdjęcie komory i wrzucić, ale z tego co słyszałem VVC dość często nie trzymają mocy, zawsze możesz też PHJOWI odwiedzić jak będziesz koło Poznania (Nowe Miasto)
 
 
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 11:25   

wrzucam narazie wykres z hamowni. moze komus cos podpowie?

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 11:25 ]
moze ktos wrzuci albo poda link do takiego wykresu ze "zdrowego egzemplarza" ja troche szukalem, ale bez rezultatow :(
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 15:16   

a poczules sam spadek mocy, albo jezdziles innym MG.
Bo to dosyc znaczace braki i raczej organoleptycznie tez sie da wyczuc.


Moze z hamownia cos nie tak jesli nie czujesz braku powera?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 15:45   

na którym biegu było hamowane auto?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 16:37   

spider666 napisał/a:
a poczules sam spadek mocy, albo jezdziles innym MG.
Bo to dosyc znaczace braki i raczej organoleptycznie tez sie da wyczuc.
Moze z hamownia cos nie tak jesli nie czujesz braku powera?

nie jezdzilem innym MG, a wydaje mi sie ze braki sa zbyt duze jak na tzw ubytek z biegiem lat. ten MG to dosyc swierzy zakup, a na hamownie trafilem z ciekawości,


Markzo napisał/a:
na którym biegu było hamowane auto?

auto hamowalismy na 5biegu.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 16:48   

heh, zhamuj go na 4 biegu i zoabczysz prawdopodobnie te brakujące koniki ;) z tego co wiem, 5 bieg to tzw. nadbieg, natomiast 4 bieg ma taka własność, że prędkość obrotowa silnika i skrzyni jest taka sama, i to właśnie na 4 biegu powinno się hamować (nie bijcie jak sie myle, ale tka kiedys czytalem).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 17:16   

Markzo napisał/a:
heh, zhamuj go na 4 biegu i zoabczysz prawdopodobnie te brakujące koniki z tego co wiem, 5 bieg to tzw. nadbieg, natomiast 4 bieg ma taka własność, że prędkość obrotowa silnika i skrzyni jest taka sama, i to właśnie na 4 biegu powinno się hamować

hmm no tego nikt mi jeszcze nie podpowiedzial, a przepytalem w miedzy czasie kilku znajomych, ktorzy mieli bardziej kosztowne teorie :wink: o ktorych jeszcze tu nie napisalem coby nie sugerowac waszych podpowiedzi. a teorie byly rozne, np:
spartaczona robota mechanika podczas wymiany rozrzadu, ktory mogl popsuc VVC, stad moje pytanie o obroty przy ktorych powinien sie zalaczyc
inne to np zdechly szczur w przepustnicy :razz: czy zapchany katalizator

postaram sie znalezc jutro lub pojutrze czas i zhamuje go na 4 biegu

pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 17:25   

wykres jest w miare równy i poprawny dla 1.8VVC więc teorie o uwalonym vvc bym chyba odpuścił, bo jakby faktycznie był uwalony to na wykresie powinna być dziura ;) najprościej - zmierz czas 0-100km/h, jak będzie porównywalne z tym co podaje producent to wiesz gdzie szukać winnego ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 19:33   

A jaki masz kolektor dolotowy - czarny bez napisów, srebrny, czy czarny z napisem VVC? Dlatego pytałem o zdjęcie. A tak przy okazji twoja ZRka jest niebieska z przebiegiem ponad 130kkm?
 
 
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 11:43   

strzele fotke po pracy jak jeszcze bedzie w miare widno. a Zerka jest prawie czarna :wink: z przebiegiem ponad 160kkm

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 11:43 ]
poniżej fotka silnika i okolic, trochę marna ale nie mam narazie możliwości zrobienia innej. rano ciemno, popołudniu ciemno a w ciągu dnia tymczasowo jeżdżę matrixem... :twisted: he.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 23:22   

Kolektor, korek i pokrywki rozrządu wydają się ok (silnik z ZR160) natomiast masz upaćkany zbiorniczek płynu chłodniczego - co świadczy o HGF (uszczelka pod głowicą). Albo miało miejsce to kiedyś i zostało naprawione (może niefachowo co zaskutkowało przestawieniem rozrządu) albo nie zostało naprawione. Obydwa przypadki mogą powodować taki ubytek mocy i moim zdaniem powinieneś odwiedzić dobrego mechanika jak najszybciej - a autem jeżdzić jak najmniej, a już absolutnie nie przeciążać (hamownia)
 
 
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lis 20, 2009 13:22   

Markzo napisał/a:
zhamuj go na 4 biegu i zoabczysz prawdopodobnie te brakujące koniki z tego co wiem, 5 bieg to tzw. nadbieg, natomiast 4 bieg ma taka własność, że prędkość obrotowa silnika i skrzyni jest taka sama, i to właśnie na 4 biegu powinno się hamować

w miedzyczasie dzwonilem do 3 innych hamowni, tam panowie mowili ze nie powinno byc az takiej róznicy pomiaru miedzy IV a V biegiem, a dwóch z nich stwierdzilo, ze "moja" hamownia nie jest najlepsza i mozliwy jest blad pomiaru - jednak ponad 10% blad raczej odpada.

marcinmarcin napisał/a:
masz upaćkany zbiorniczek płynu chłodniczego - co świadczy o HGF (uszczelka pod głowicą).

sprawdzilem plyn chlodniczy i nie ma w nim śladu oleju, natomiast jest niski poziom samego plynu :neutral: oraz czego nie napisalem wczesniej Zerka troche dymi na bialo a pod korkiem jest cienka, maziasta warstwa bialego osadu :sad:
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lis 20, 2009 20:28   

raducha napisał/a:
sprawdzilem plyn chlodniczy i nie ma w nim śladu oleju, natomiast jest niski poziom samego plynu :neutral: oraz czego nie napisalem wczesniej Zerka troche dymi na bialo a pod korkiem jest cienka, maziasta warstwa bialego osadu :sad:
Dymieniem bym się nie przejmował - mój kopci na biało jak parowóz a przez półtora roku nie dolałem ani kropli płynu chłodzącego, oleju też nie bierze. Natomiast czy to białe co masz, to są jakieś resztki oleju (majonezu) po starym HGF, czy początki nowego nie wiem - najlepiej jakby się wypowiedział ktoś bardziej kompetentny - np. PHJOWI lub mariusz418. Na pewno musisz uważać i sprawdzać czy płynu nie ubywa, jeżeli ubywa to dolewać, wyczyść też korek, będziesz widział czy się będzie pojawiać ponownie. Znam niestety przypadek, że puszczała delikatnie uszczelka w 160 - nie została wymieniona, po czym po iluś tam tysiącach przy ostrzejszej jeździe puściła całkowicie - zamiast zwykłej wymiany skończyło się dodatkowo wymianą zalanej sondy lambda i kilkukrotnym płukaniem chłodnicy/silnika nowymi płynami i olejem - więc urosły niepotrzebne koszta. Na pewno jak zdecydujesz się poobserwować (na własne ryzyko) musisz bardzo uważać na delikatne obchodzenie z silnikiem - na zimno po emerycku i nie przeciążać - zdecydowanie odradzam do czasu wyjaśnienia tego hamownie.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Lis 20, 2009 23:44   

Wyczyscic zbiorniczek, zalac plynu, odpowietrzyc, sprawdzic jaki je stan oleju oraz jak wyglada bagnet, wyczyscic korek i jezdzic... Przy pierwszym uruchomieniu mocno wali na bialo i szarpie, nie rowno pracuje?
 
 
 
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 10:44   

NEOSSS napisał/a:
Wyczyscic zbiorniczek, zalac plynu, odpowietrzyc, sprawdzic jaki je stan oleju oraz jak wyglada bagnet, wyczyscic korek i jezdzic... Przy pierwszym uruchomieniu mocno wali na bialo i szarpie, nie rowno pracuje?

o co chodzi z wygladem bagnetu? powinienem poszukac na nim czegos szczegolnego poza poziomem oleju?
jezeli chodzi o dymienie to przy pierwszym starcie napewno dymi bardziej niz po tym jak juz silnik sie rozgrzeje, ale dymi ciagle, moze nie jak parowoz marcinamarcina ale jednak :wink:
silnik chodzi naprawde rowno bez szarpniec itp, bez wzgledu na to czy jest zimny czy rozgrzany.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 19:19   

raducha napisał/a:
o co chodzi z wygladem bagnetu? powinienem poszukac na nim czegos szczegolnego poza poziomem oleju?
czy nie ma takiego majonezu jak pod korkiem?
raducha napisał/a:
ezeli chodzi o dymienie to przy pierwszym starcie napewno dymi bardziej niz po tym jak juz silnik sie rozgrzeje, ale dymi ciagle, moze nie jak parowoz marcinamarcina ale jednak :wink:

może jak parowóz to przesadziłem ;) ale też cały czas jak jest zimno lub mokro widać parę wodną w spalinach :mrgreen:
raducha napisał/a:
silnik chodzi naprawde rowno bez szarpniec itp, bez wzgledu na to czy jest zimny czy rozgrzany.
i to już duży plus - przy HGF nierówno chodzi
 
 
raducha 



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 16:28   

dalem mu troche czasu poczyscilem korki zbiorniczki, jezdzilem, obserwowalem i oto
co sie dzieje:
korek czysty bez "majonezu" bagnet tez
ale co kontrola to na bagnecie mniej oleju, wcina go i to sporo bo po 800km jest juz na poziomie min. poza tym ubywa tez plynu chlodniczego, no i do tego ciagle kopci na bialo ale obroty trzma rowno.
czeka mnie wymiana wszystkich uszczelek w silniku? plus pierscienie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Brak mocy
Mihu_Ryhu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sty 21, 2014 20:25
leszczu
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 ] brak mocy po 3 tys
Szymonek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lis 14, 2008 18:57
NEOSSS
Brak nowych postów [R25]brak mocy
leszek292 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Gru 05, 2014 19:44
leszek292
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160 BRAK MOCY !]
bebechu. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Wrz 08, 2013 18:54
luke27
Brak nowych postów [ MG ZR] brak mocy
Szymonek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 10, 2008 15:12
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink