Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Lis 21, 2009 17:50 [R620] Znosi w prawo.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Auto ucieka delikatnie w prawo i już nie mam pomysłu co może być powodem.
Zaczęło się ponad tydzień temu.
Sprawdzone:
1.Zbieżność-wzorowa-sprawdzana dzisiaj z okazji wymiany prawej końcówki drążka kierowniczego.
2.Opony-zamieniane przód z tyłem i dalej ściąga w prawo,wyważone zimówki założone około miesiąca temu.
3.Ciśnienie w oponach 2.2 przód i 2.0 tył.
4.Hamulce-przód,zmieniałem klocki z miesiąc temu a dzisiaj rozebrałem wszystko i przeczyściłem-tłoczek odbija.
Tył-klocki zmieniane ze dwa tygodnie temu-prawy tył był problem bo zdzierało klocki ale nie powodowało to wcześniej ściągania samochodu w prawo.Dzisiaj nawet popuściłem linkę bo może jednak trochę za mocno było ale to nie jest raczej winowajca gdyż koło kręci się bez oporu na lewarku a jednak dalej ściąga.
5.Zawieszenie sprawdzone wzrokowo i nic nie wzbudziło mojego większego zainteresowania zwłaszcza,że nie wjechałem w jakąś wielką dziurę i nie słychać niepokojących dźwięków z zawieszenia.
Więc co może być jeszcze powodem ściągania samochodu na prawo?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 23:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 21, 2009 17:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przyjrzyj sie wydrukowi z ustawienia zbieżności (jeśli posiadasz), czy zbiezność kół tylnych jest ok.
Ja dwa razy bywałem na ustawieniu zbiezności i żaden cymbał nie ustawiał kół tylnych.
Jak ostatnim razem pytałem to odpowiedzią była zapieczona śruba i niemożliwość jej poluzowania.
Trzeci raz inny mechanik zrobił to bez większego problemu.
Objawy miałem podobne do Twoich tzn. lekkie znoszenie i kierownica w jeździe na wprost nie była idealnie prosto.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Lis 22, 2009 06:28
marthinez napisał/a:
Przyjrzyj sie wydrukowi z ustawienia zbieżności (jeśli posiadasz), czy zbiezność kół tylnych jest ok.
Mam wydruk i sprawdzę.
A co do tylnego zawieszenia to nic nie grzebali z tego co widziałem.
Ale skąd miał by się wziąć problem z tylnej osi?
Czyżby przez niedawną wymianę amortyzatorów?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Lis 22, 2009 09:57
a czy nie był bity ? nie jest przeniesiony ?
u mnie wpada w drgawki od 140 w góre ale auto jest po przejsciach w niemczech
(tyle ze kupilem go za grosze)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 09:51
marthinez napisał/a:
Wymiana amortyzatorów jak najbardziej wymaga sprawdzenia zbieżności kół.
Chodzi o zbieżność kół tylnych?
Mam wydruk z tej zbieżności a dodatkowo poszukam bo miałem wydruk jak wymieniałem lewą końcówkę drążka jakiś czas temu, porównam i opiszę co i jak...
I jak teraz pokojarzę fakty to może faktycznie problem zapoczątkowała wymiana amortyzatorów?
Czasami coś tam zatrzeszczy i puka delikatnie-myślę,że coś źle złożyłem.
kadzaf napisał/a:
a i jeszcze luzy na łozyskach badz gałkach
Nie wyczułem luzów na łożyskach ale można by wziąść pod uwagę łożysko prawego tylnego koła. Jak się dobrze wsłucham jadąc na luzie to słychać delikatne szuranie ale na 100% nie jestem pewien bo mogą też szurać klocki bo prawe tylne koło jest cieplejsze od lewego minimalnie po jeździe...
Tak myślę, że do sprawdzenia/czyszczenia profilaktycznego można podpiąć prawy przedni zaciśk-też może powodować ściąganie...
Te amortyzatory tylne też sprawdzę bo może jednak coś sknociłęm.
Wogóle mam jakieś takie dziwne wrażenie dzisiaj,że auto prowadzi się inaczej, bardziej hałaśliwe za sprawą różnych odgłosów z zawieszenia i takie jakby bardziej nerwowe ale jednocześnie wspomaganie jak by trochę zmiękło...
[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 09:51 ]
Byłem powtórnie na zbieżności i ustawili kierownicę prosto.
Jeśli chodzi o tył i pozostałe parametry to wszystko mieści się w normie.
Ale auto dalej ściąga w prawo.Im większa prędkość tym mocniej ściąga...
zakladajac ze zawieszenie jest ok
zbieznosc dobra
cisnienie prawidlowe itepe
to przyczyna moga byc opony
zrob rotacje opon po skosie - przednia lewa z tylna prawa wymien i viceversa
oraz przednia prawa z tylna lewa
u mnie w serwisie dosc czesto ten manewr stosujemy i dziala
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 21:31
flapjck1 napisał/a:
zakladajac ze zawieszenie jest ok
Sprawdziłem dzisiaj cały przód zarówno bez obciążenia jak i pod obciążeniem wszelkimi sposobami-wszystko OK.
flapjck1 napisał/a:
zbieznosc dobra
Sprawdzana dzisiaj drugi raz-ustawili w końcu kierownicę na wprost.
Normanie trzeba stać nad mechanikiem i patrzeć mu na ręce...
flapjck1 napisał/a:
cisnienie prawidlowe itepe
Sprawdzałem przed dzisiejszą zbieżnością.
flapjck1 napisał/a:
to przyczyna moga byc opony
Jak zaczęło znosić to zamieniłem przód z tyłem korygując ciśnienie-dalej znosiło w prawo. Ale...
Dzisiaj zamieniłem lewą przód z prawą przód.
Pojechałem na test i co? Ściąga k...a w lewo!!!
Koła dokładnie wyważone, mało tego, podnosząc najpierw prawy przód a potem lewy przód odpalałem silnik, wbijałem 3 bieg i obserwowałem czy opony nie mają czasem żadnych wybulwień, odkształceń, widocznych uszkodzeń zewnętrznych, bić itp.
I nie mają-wyglądają na idealne.
A jednak jedna z przednich, jak nie obie, ma zapewne uszkodzony kord.
Nie idzie dopatrzyć się tego ludzkim okiem...
Dodatkowo do prac związanych z poszukiwaniem usterki mogę doliczyć:
1.
Rozebranie na czynniki pierwsze przedniego prawego zacisku hamulcowego.
Myślałem,że słabo odbija tłoczek więc wyczyściłem wszystko dokładnie.
Po rozebraniu trochę się zdziwiłem skąd pod tłoczkiem ziarenka piasku skoro gumka uszczelniająca jak i gumka osłonowa wyglądają jak nowe.
Na tłoczku delikatny nalot z jakiegoś syfu.
Papier wodny 2000, polerka na błysk i wszystko działa jak nowe.
2.
Wymiana płynu w układzie wspomagania bo mi jakoś tak dziwnie chodziło i trochę pęcherzyków powietrza się zbierało w zbiorniczku i likwidacja wszelkich wycieków poprzez wymianę przekręconych opasek.
Płyn- Orlenowski Hydrol o specyfikacji Dextron 2 (czerwony) 14 PLN za litr.
Także będę coś modził z tymi nieszczęsnymi oponami...
Sory za przynudzanie i jak ktoś dotrwał do końca mojego posta to jeszcze chciałem tylko powiedzieć, że znowu zaczynam lubieć to auto
co do opon
mozesz porotowac je na felgach
w zaleznosci od tego czy sa to kierunkowe czy tez asymetryczne czy tez bez zadnych szczegolow masz zawsze troche kombinacji do rozegrania - to nie jest kwestia kordu w oponie
tylko tego ze bieznik wytarl ci sie w specyficzny sposob przy zlym ustawieniu zbieznosci i teraz co bys nie zrobil to opona powoduje wystepowanie sil znoszacych z nadanego kierunku jazdy
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 00:58
Asymetryczne zimówki u mnie drugi sezon.
flapjck1 napisał/a:
to nie jest kwestia kordu w oponie
tylko tego ze bieznik wytarl ci sie w specyficzny sposob przy zlym ustawieniu zbieznosci i teraz co bys nie zrobil to opona powoduje wystepowanie sil znoszacych z nadanego kierunku jazdy
Jak założyłem zimówki to nie było problemu ze ściąganiem.
Profilaktycznie wymieniłem końcówkę drążka i zbieżność się wtedy ruszyła ale ustawiłem tego samego dnia więc opona raczej by się nie wytarła...
W piątek podjadę do znajomego wulkanizatora i będziemy radzić nad problemem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum