Forum Klubu ROVERki.pl :: Propozycja Kosmiczna kierownica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Propozycja Kosmiczna kierownica
Autor Wiadomość
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 15:13   Propozycja Kosmiczna kierownica

Jak sadzicie czy byla by to zadowalająca decyzja zakupić taka kierownice w cenie 460zł + dobra Naba Sparco ?? :P




Dość kosmiczne wrażenie jak sądzę ;]



a tu wersja rozszerzona w cenie 970zł

oczywiscie pewnie kolor inny do wyboru.

Czekam na komentarze
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 04, 2009 15:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 15:26   

Jak robisz batmobil i chcesz nie mieć poduszki powietrznej to proszę bardzo :)
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 18:42   

sory mialo byc w tuning wizualny ale do mechanicznego tez mozna zaliczyc :P

no mi by chyba styklo ale czekam na opinie
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 20:34   

Kiedyś było o ile pamietam, ze kierownica ma być okręgiem i mieć średnicę w zakresie 35 - 45 cm ale chyba to już nieaktualne .... jedynie to znalazłem:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Rozdział 2 Wyposażenie.
§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia ( kolo kierownicze znajduje się w załączniku 3, czyli obowiązują powyższe zapisy ).
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

DYREKTYWA RADY z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep (70/311/EWG)
2.2. Przepisy szczegółowe
2.2.1. Kierownica
2.2.1.1. Kierownica powinna być łatwa w obsłudze i łatwa do uchwycenia; musi być ona tak zaprojektowana, by
pozwalała na stopniowe skręcanie. Kierunek ruchu kierownicy musi jasno odpowiadać pożądanej zmianie
kierunku jazdy pojazdu.
2.2.1.2. Siła kierowania konieczna do skręcenia kierownicy tak, by zakreślić koło o promieniu 12 m, rozpoczynając
od linii stycznej, nie powinna przekraczać 25 kg.
W układach kierowniczych ze wspomaganiem, w przypadku niewydolności energii pomocniczej, wymagana
siła oddziałująca na kierownicę nie powinna przekraczać 60 kg.
2.2.1.3. W celu kontroli wymogu z ppkt 2.2.1.2 pojazd ma wykonać spiralę przy szybkości 10 km/h, ruszając z linii
prostej. Do chwili kiedy kierownica przekroczy pozycję odpowiadającą wpisaniu pojazdu w koło o promieniu
12 m notuje się siłę na kierownicy, która nie powinna przekroczyć wymaganych wielkości. Czas trwania
manewru (czas od chwili wprawienia kierownicy w ruch do chwili kiedy osiągnie pozycję pomiarową) nie
powinien przekroczyć 4 s w warunkach normalnych i 6 s w przypadku niedostatku energii pomocniczej.
Należy wykonać skręt w prawo i skręt w lewo.
W czasie badania pojazd powinien mieć maksymalną masę dopuszczalną technicznie; rozłożenie tej masy na osie i ciśnienie w oponach powinny odpowiadać wskazówkom dostarczonym przez producenta.

Jeśli ta kierownica spełnia ww. warunki to ok. Mi się osobiście nie podoba, ale nie ja będą ją kręcił. Uważam, ze orginalna kierownica R200 w wersji obszytej skórą jest świetna i idealnie pasuje do wnętrza ... o poduszce powietrznej nie wspominając :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 20:37   

Taką kierownice do R???.... Nie, no, :grin: swiat zwariował
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 22:25   

podoba, nie podoba to sprawa gustu, wiadomo.
ja bym się bał o Ciebie na drodze. nawet jak jeździsz wolno to zawsze (odpukać) może się przytrafić sytuacja np. awaryjnego ominięcia przeszkody. a to pijany rowerzysta a to dziecko biegnące po piłkę, cokolwiek.
uważam, że posiadając coś takiego ograniczasz swoje szanse do minimum :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 00:29   

Roj raczej dobrze wiesz ze kierownicy nie trzyma sie w nie wiadomo jaki sposob tylko zawsze tak samo kierownica ta jest do tego przystosowana widac uchwyty na dłonie jadac ulica masz pelen zakres ruchu przeciez na jezdni nie obracasz kierownicy wiecej niz o 90%
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 10:18   

Dk-san napisał/a:
przeciez na jezdni nie obracasz kierownicy wiecej niz o 90%

chyba w F1 na torze ... w R200 przy 3,5 obrotach kierownicy między skrajnymi położeniami, nie ma fizycznej możliwości jeżdżenia tylko na 90 stopniowych ruchach kierownicą ... proponuję wykonać test .... obwiąż górę kierownicy jakims kłującym materiałem i spróbuj pojeździć tydzień ..dwa nie używając tego kawałka kierownicy ... a potem napisz o swoich wrażeniach :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 10:25   

Jak nie dociera do Ciebie kwestia bezpieczeństwa to może najpierw przejrzyj cały temat w Hydeparku - "Wiejski tuning". Jak dalej będziesz się upierał to chyba nic już Cie nie przekona.
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 10:27   

rozumiem ze w czasie zawracania czy skrecania o kat conajmniej 90% obkrecimy kierownice bardziej badz wielokrotnie lecz tu chodzilo o ominiecie przeszkody podczas jazdy raczej na jezdni nie bedzie trzeba wykonywac pelnych obrotów ;) testu wykonywac nie musze poniewaz sie z toba zgadzam

ta cała afera z wiejskim tuningiem ludzie niech robia z autami co chca oczywiscie w granicach rozsadku i prawa, ale jestem za tym za czym ty nie, jestem za modyfikacjami aby sie wyrozniac oraz aby na drogach bylo roznie i kolorowo ;] Sadze ze ty wlasnego pogladu na ten temat nie masz tylko skrywasz sie za pogladami innych.

Kierownicy nie zakupie Choc zmiana orginalnej bedzie nie unikniona sadze ze pierwszy post do mnie przemowil z batmobilem ;] a nie z kwestia prawna badz bezpieczenstwa zalezy mi na orginalnosci POZDRO
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 10:46   

Mam własny pogląd - nie robić z samochodu rakiety kosmicznej.
Jak chcesz koniecznie zmienić kierownice to poszukaj od MG F/ MG TF.
Na angielskich forach masz poradniki jak ją zamontować - jest bardzo fajna.
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 11:05   

R200 ma jedną z najwygodniejszych kierownic jaką trzymałem w rękach. Po co odstawiać szopki? :???:
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 19:24   Re: Propozycja Kosmiczna kierownica

Dk-san napisał/a:
Jak sadzicie czy byla by to zadowalająca decyzja zakupić taka kierownice w cenie 460zł + dobra Naba Sparco ?? :P


Obrazek

Dość kosmiczne wrażenie jak sądzę ;]

Obrazek

a tu wersja rozszerzona w cenie 970zł

oczywiscie pewnie kolor inny do wyboru.

Czekam na komentarze


:shock: WTF!? co ty chcesz zrobić z tego samochodu? :roll:

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 19:24 ]
Cytat:
R200 ma jedną z najwygodniejszych kierownic jaką trzymałem w rękach. Po co odstawiać szopki? :???:
zgadzam się sam bym ją chciał mieć w RH600
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 21:16   

a nie miał takiej kiery ZRrka co trafiła do Polski z włoskiego fanklubu? Niebieska, robiona na styl pająków. Zdaje się, że też na ogólnopolskim potem był.
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 21:45   

Dk-san osobiście bym Ci zabrał roverka i wręczył coś innego... nie karć tak tego samochodu to nie pokaz mody...
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 22:19   

Dk-san, a zaloz sobie kwadratowe kola i sprobuj jechac :) mysle, ze za daleko nie zajedziesz

Poza tym kierownica musi byc okragla, powiedzmy, ze jedziesz sobie spokojnie 50 na godzine po miescie prosto, trzymasz koere jena reka...nagle pijak wyskakuje na ulice, wtedy dokladasz lewa reke na kiere, lapiesz ja w gornej czesci i myk w lewo np...takim gownem to predzej zlapiesz sie licznikow nizeli kierownice schwycisz...wezcie usuncie ten temat bo to na ruzge pod choinke sie zalicza!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 06, 2009 20:26   

przesadzacie. jak czlowiek ma koordynacje i sie czuje dobrze za kolkiem to i bez obreczy pokieruje.
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 06, 2009 20:33   

faecd napisał/a:
...takim gownem to predzej zlapiesz sie licznikow nizeli kierownice schwycisz...wezcie usuncie ten temat bo to na ruzge pod choinke sie zalicza!!!

:mrgreen: :rotfl:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 06, 2009 20:43   

Brt napisał/a:
proponuję wykonać test .... obwiąż górę kierownicy jakims kłującym materiałem i spróbuj pojeździć tydzień


ja proponuję wysmarować gów... będzie podkreślać klimat :mrgreen:
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 06, 2009 21:24   

bez przesady Panowie z tym wyrażaniem dezaprobaty ;> :nonono:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink