Kiedyś było o ile pamietam, ze kierownica ma być okręgiem i mieć średnicę w zakresie 35 - 45 cm ale chyba to już nieaktualne .... jedynie to znalazłem:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Rozdział 2 Wyposażenie.
§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia ( kolo kierownicze znajduje się w załączniku 3, czyli obowiązują powyższe zapisy ).
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.
DYREKTYWA RADY z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep (70/311/EWG)
2.2. Przepisy szczegółowe
2.2.1. Kierownica
2.2.1.1. Kierownica powinna być łatwa w obsłudze i łatwa do uchwycenia; musi być ona tak zaprojektowana, by
pozwalała na stopniowe skręcanie. Kierunek ruchu kierownicy musi jasno odpowiadać pożądanej zmianie
kierunku jazdy pojazdu.
2.2.1.2. Siła kierowania konieczna do skręcenia kierownicy tak, by zakreślić koło o promieniu 12 m, rozpoczynając
od linii stycznej, nie powinna przekraczać 25 kg.
W układach kierowniczych ze wspomaganiem, w przypadku niewydolności energii pomocniczej, wymagana
siła oddziałująca na kierownicę nie powinna przekraczać 60 kg.
2.2.1.3. W celu kontroli wymogu z ppkt 2.2.1.2 pojazd ma wykonać spiralę przy szybkości 10 km/h, ruszając z linii
prostej. Do chwili kiedy kierownica przekroczy pozycję odpowiadającą wpisaniu pojazdu w koło o promieniu
12 m notuje się siłę na kierownicy, która nie powinna przekroczyć wymaganych wielkości. Czas trwania
manewru (czas od chwili wprawienia kierownicy w ruch do chwili kiedy osiągnie pozycję pomiarową) nie
powinien przekroczyć 4 s w warunkach normalnych i 6 s w przypadku niedostatku energii pomocniczej.
Należy wykonać skręt w prawo i skręt w lewo.
W czasie badania pojazd powinien mieć maksymalną masę dopuszczalną technicznie; rozłożenie tej masy na osie i ciśnienie w oponach powinny odpowiadać wskazówkom dostarczonym przez producenta.
Jeśli ta kierownica spełnia ww. warunki to ok. Mi się osobiście nie podoba, ale nie ja będą ją kręcił. Uważam, ze orginalna kierownica R200 w wersji obszytej skórą jest świetna i idealnie pasuje do wnętrza ... o poduszce powietrznej nie wspominając
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Pią Gru 04, 2009 22:25
podoba, nie podoba to sprawa gustu, wiadomo.
ja bym się bał o Ciebie na drodze. nawet jak jeździsz wolno to zawsze (odpukać) może się przytrafić sytuacja np. awaryjnego ominięcia przeszkody. a to pijany rowerzysta a to dziecko biegnące po piłkę, cokolwiek.
uważam, że posiadając coś takiego ograniczasz swoje szanse do minimum
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Roj raczej dobrze wiesz ze kierownicy nie trzyma sie w nie wiadomo jaki sposob tylko zawsze tak samo kierownica ta jest do tego przystosowana widac uchwyty na dłonie jadac ulica masz pelen zakres ruchu przeciez na jezdni nie obracasz kierownicy wiecej niz o 90%
przeciez na jezdni nie obracasz kierownicy wiecej niz o 90%
chyba w F1 na torze ... w R200 przy 3,5 obrotach kierownicy między skrajnymi położeniami, nie ma fizycznej możliwości jeżdżenia tylko na 90 stopniowych ruchach kierownicą ... proponuję wykonać test .... obwiąż górę kierownicy jakims kłującym materiałem i spróbuj pojeździć tydzień ..dwa nie używając tego kawałka kierownicy ... a potem napisz o swoich wrażeniach
Jak nie dociera do Ciebie kwestia bezpieczeństwa to może najpierw przejrzyj cały temat w Hydeparku - "Wiejski tuning". Jak dalej będziesz się upierał to chyba nic już Cie nie przekona.
rozumiem ze w czasie zawracania czy skrecania o kat conajmniej 90% obkrecimy kierownice bardziej badz wielokrotnie lecz tu chodzilo o ominiecie przeszkody podczas jazdy raczej na jezdni nie bedzie trzeba wykonywac pelnych obrotów testu wykonywac nie musze poniewaz sie z toba zgadzam
ta cała afera z wiejskim tuningiem ludzie niech robia z autami co chca oczywiscie w granicach rozsadku i prawa, ale jestem za tym za czym ty nie, jestem za modyfikacjami aby sie wyrozniac oraz aby na drogach bylo roznie i kolorowo Sadze ze ty wlasnego pogladu na ten temat nie masz tylko skrywasz sie za pogladami innych.
Kierownicy nie zakupie Choc zmiana orginalnej bedzie nie unikniona sadze ze pierwszy post do mnie przemowil z batmobilem a nie z kwestia prawna badz bezpieczenstwa zalezy mi na orginalnosci POZDRO
Mam własny pogląd - nie robić z samochodu rakiety kosmicznej.
Jak chcesz koniecznie zmienić kierownice to poszukaj od MG F/ MG TF.
Na angielskich forach masz poradniki jak ją zamontować - jest bardzo fajna.
a nie miał takiej kiery ZRrka co trafiła do Polski z włoskiego fanklubu? Niebieska, robiona na styl pająków. Zdaje się, że też na ogólnopolskim potem był.
Dk-san, a zaloz sobie kwadratowe kola i sprobuj jechac mysle, ze za daleko nie zajedziesz
Poza tym kierownica musi byc okragla, powiedzmy, ze jedziesz sobie spokojnie 50 na godzine po miescie prosto, trzymasz koere jena reka...nagle pijak wyskakuje na ulice, wtedy dokladasz lewa reke na kiere, lapiesz ja w gornej czesci i myk w lewo np...takim gownem to predzej zlapiesz sie licznikow nizeli kierownice schwycisz...wezcie usuncie ten temat bo to na ruzge pod choinke sie zalicza!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 06, 2009 20:26
przesadzacie. jak czlowiek ma koordynacje i sie czuje dobrze za kolkiem to i bez obreczy pokieruje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum