Wysłany: Nie Gru 27, 2009 16:44 [R827] Obsługa klimatyzacji..
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1993
Witam i pozdrawiam wszystkich...jetem nowy na tym forum,dlatego proszę o wyrozumiałośc...szukam instrukcji w języku polskim do Rover 827 Coupe,niedawno zakupiłem taki właśnie samochód i się w nim zakochałem..ale obsługa klimatyzacji to nie lada wyzwanie jest tam tyle klawisze klawiszy jak w fortepianie..może ktoś pomoże !..następna sprawa to autoalarm (prawdopodobnie Unipart YWK 10003) nie mam pilota do niego gdzie mógłbym dokupic lub dopasaowc zamiennik ?..i jak on w ogóle działa..będę wdzięczny za pomoc..pozdrawiam..
Jeżeli jest ktoś z okolic Krakowa/Olkusza to będzie mi miło jak się odezwie..
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 22:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 16:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odnośnie obsługi klimatronika to najważniejsze rzeczy:
przełączanie pomiędzy F i C, wciskasz Ext (temp zewn) i + (plus lub minus)
Gdy pali się Econ to sprężarka nie będzie się włączać (będą parować szyby)
Gdy nie pali się Econ (np przy nawiewie na przednią szybę) to wtedy klima działa, jednocześnie osuszając powietrze.
Trybu AUTO nie polecam bo dmuchawa tylko na maxa chałasuje.
Reszta ikonek powinna być zrozumiała.
Odnośnie pilota wysłałem PM aby takich informacji publicznie nie udostępniać. Można chyba też kupić jakiś inny sterownik centralnego zamka z pilotem i zaadoptować, ale ja tego nie robiłem.
lestat192, Automatyczna regulacja temperatury.
Aby wybrać automatyczne działanie klim. należy nacisnąc przycisk AUTO
Wybrać wymaganą temp. przez naciśnięcie jednego z regulatorów znajdujących się po dwóch stronach wyswietlacza zaleca się temp. 22*C Reszta ustawień zostanie przeprowadzona automatycznie.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 19:07
Spróbuj, może akurat Tobie będzie tryb automatyczny pasował. Teoretycznie klima wtedy sama decyduje czy kierować powietrze na nogi, czy na szybę, czy obieg wewnętrzny/zewn, wszystko w zależności od temperatury na zewn / wewnątrz kabiny, a nawet pory dnia , np czy jedziesz pod słońce. Nie powinna też walić na maksa zimnym powietrzem tylko poczekać aż silnik się trochę nagrzeje i dopiero wtedy stopniowo ogrzewać kabinę.
Ale w praktyce wolę jednak manualne ustawienia, moje ulubione to:
-obieg zamknięty (żeby nie wdychać ulicznego smogu, soli, chloru i zakurzać wnętrza)
-nawiew góra-dół lub tylko góra (czyli na szyby)
-dmuchawa najpierw na 2 kreski, później na 1
-temp obecnie 27^C
-tryb ECON wyłączony (czyli czerw dioda się nie pali, sprężarka włącza się od czasu do czasu i osusza powietrze) Zauważyłem że w praktyce nie wpływa to zużycie paliwa.
Wyłączasz i włączasz klimę przyciskiem OFF, wtedy będą ostatnio używane ustawienia.
ps. dodam jeszcze, że częstą przyczyną nie włączania się sprężarki klimy jest usterka skrzynki przekaźników pod prawym reflektorem , a nie brak gazu. Natomiast do nabicia potrzeba 680g R134a + ok 20ml syntetycznego oleju do sprężarek (ale to już powinni lepiej wiedzieć w odpowiednim zakładzie).
to ja mam obecnie temp wew 25 stopni, tryb auto wlaczony, plus econ czyli bez sprezarki i tak jezdze 90 % czasu, dodam ze mam male dziecko, i wlaczenie klimy w lecie na krotkich trasach moze malego przeziebic
lubie tryb auto, bo np w zimne dni kiedy po otwarciu drzwi szybko sie w srodku wyziebi, komp natychmiast zwieksza obroty dmuchawy i temp powietrza zeby to skorygować,
wentylator wcale glosno nie chodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum