Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:38
staf, wydaje mi się, że na stronie jest błąd. Po wybraniu 45 sedan i mojej wersji silnikowej, podaje, że do podświetlenia tablicy idą 2 szt W5W, a ja mam u siebie rurki C5W...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:47
Wg tej strony do podświetlenia mojego R45 służą zarówno w5w jak i rurki hehe. Do "d" ta strona Nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzić samemu. Wie ktoś jak dostać się do żarówek?
PopaY, chce Ci dać do zrozumienia że takie pytania wypaczają fora
może jeszcze zapytasz się jak koło odkręcić albo napompować? Sorry ale krew mnie zalewa jak ktoś nie spojrzy jak coś jest zrobione w tym wypadku przykręcone i pyta się jak to rozebrać. Wystarczy jak wspomniałem śrubokręt krzyżak otworzyć klapę 30s i po robocie.
Trochę zaangażowanie i chęci w rozwiązanie problemu samemu.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Mam pomysl PopaY jedz do ASO Freelandera i po prostu z racji swojej pozycji spolecznej i posiadania dwoch lewych rak zlec wymiane zarowki podwietlajacej tablice rejestracyjna.
Przepraszam za chamska, gleboką i soczysta ironie, ale nie moglem sie powstrzymac. Zebys nie posadził mnie o nie wnoszenie nic do watku napisze Ci instrukcje jak wymienić żarówke podswietlajaca tablicę rejestracyjna:
1. Udaj sie do sklepu motoryzacyjnego w celu zakupu tytułowej zarowki. W sklepie wypowiedz magiczny kod W5W, oznaczajacy rodzaj zarówki. Jezeli chcesz kompleksowo wymienic obydwie zarowki, zaznacz w sklepie panu sprzedawcy, ze 2 sztuki bys poprosił. Wówczas koszt wymiany wzrosnie o całe 100% do mozliwej ceny minimalnej wynaszacej 1 PLN, ale za to zyskasz spokój ducha, ze druga żarówka nie przepali się tak szybko. Osobiście polecam wymienić tylko jedna żaróweczke, po co narażać się na dodatkowe koszta i wiekszą ilość włożonej pracy
2. Po zakupie zaroweczki, mozesz dokonac wymiany, czy przed domkiem na spokojnie, czy od razu na prakingu pod sklepem, nie ma to wiekszego znaczenia z punktu widzenia samej wymiany (pomija się tutaj normowe wartości wilgotności powietrza, temeraturę otoczenia czy ciśnienie atmosferyczne podczas wymiany z uwagi na nie znaczny wpływ tych czynników na mechaniczne własności wymienianego emelentu) grunt bys mial przy sobie wyspecjalizowane narzędzie do odkręcania srubek. Narzędziem tym jest Wkrętak krzyżakowy PH0x3x60 potocznie zwany śrubokrętem krzyzakowym.
3. Uzbrojony w narzędzie oraz element wymienny nalezy otworzyć bagażnik, następnie ustawić się przodem do tylnej klapy samochodu. W górnej części wnęki na tablicę rejestracyjną znajdują sie dwa klosze, w których znajduja sie tytulowe zarowki. Mając namierzoną niesprawna zarówke przystapic do odkręcenia klosza oprawiającego felerną żarówke. By odkręcic klosz, nalezy namierzyc wkrety mocujące klosz w obudowie. Znajdują sie one po skrajnych stronach klosza, prawej jak i lewej.
4. Po rozpoznaniu terenu dizałania nalezy w kolejności losowej odkręcic jeden wkrętak, następnie drugi. By wykonac tę czynność nalezy złapać wkrętak krzyżakowy w części uchwytowej w dłoń, koncówke PH0x3x60 przyłożyć do wykręcanego wkrętaka tak aby wyżłobienia wkrętaka "zakotwiły" się w otworze krzyżakowym wkręta. Ruchem odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, jednocześnie pilnując by wkrętak nie wyskoczył z wyżłobien wkręta, odkrecic wkręt.
5. punkt 4 powtórzyć dla drugiego wkręta
6. Wkrety odłożyć w bezpieczne miejsce tak by ich nie zgubic, najczęściej stosowanym miejscem jest kieszen ubrania roboczego (odpowiedniego wg przepisów BHP) ewentualnie w przypadku braku wymaganej odziezy roboczej, do kieszeni spodni.
7. Następnym krokiem jest wyjęcie klosza z obudowy wnęki na tablice rejestracyjna. Nalezy dwoma palcami złapac klosz i wyciągnąc go w kierunku do dołu.
8. Po wyjęciu kosza ukazuje nam sie klosz wlasciwy, złączka zarówki oraz wiazka przewodów zasilajacych zarówke. Nalezy teraz złapac za złaczke zarówki dwoma palcami, druga reka trzymajac klosz, wypiąc złaczke poprzez ruch złaczka w lewo tak by rygielki mocujące przesunely sie w strone otworów umozliwiajac wyjecie złączki.
9. Majac wyjeta złaczke zarówki z obudowy, nalezy wyjąc zarówke w5w ze złączki w kierunku równoległym do osi x złaczki, trzymajac zarówke dwoma palcami.
10. W odwrotny sposob wcisnac nowa zarówkę na miejsce, udac sie do kabiny kierowcy, właczyc swiatła pozycyjne i sprawdzic czy zarówka działa. Jezeli tak, złożyc wszytsko w kolejności odwrotnej.
Powodzenia, trzymam kciuki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam.Ja mam pytanie trochę z innej bajki, mianowicie chodzi mi o podświetlenie tylnej rejestracij, mam założone żarówki ledowe i chodzi mi jak podłączyć żeby zapalały sie razem ze światłami tylko gdy wyłącze światła żeby się samo podświetlenie rejestracij świeciło chodzi że na włącznik tylko potrzebny jest do tegojakiś moduł czy coś???Żeby poprostu nie dostawały podwujnego prądu.
Podwójnego prądu? Ze niby z 12V zrobi się 24V? Tym się nie martw, jest to niemożliwe.
znaczy chodzi mi że jak zostawie tak jak jest czyli zapala się wraz ze światłami i jak pociągne bezpośrednio włącznik z oswietlenia rejestracji pod akumulator to wtedy tak jakby dostanie prąd z włącznika i dodatkowo ze świateł i czy to czasem nie przepali instalacij??Ogólnie rozchodzi mi się o taki przekażnik jak są np:Swiatła do jazdy dziennej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum