Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:14 [ R ALL LPG] Jak powinien byc zamontowany parownik?
Witam, moje pytanie brzmi jak w temacie. Z tego ci się orientuje to źle zamontowany parownik może byc przyczyną HGF. Prosiłbym aby osoby znające się w tej materii poradziły coś na ten temat. Ja w moim R parownik mam zamontowany obok zbiornika wyrównawczego i nie wiem jak się do tego odnieśc.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Sty 28, 2010 19:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zbiorniczek wyrównawczy powinien być najwyżej położonym elementem układu chłodzenia. Nic nie przeszkadza aby parownik był obok, aby tylko był poniżej zbiornika
Pozwolę sobie zacytowac wypowiedz klubowicza o nicku Offrover:
"moim zdaniem parownik trzeba zamieścić na wysokości termostatu z tyłu silnika. wąż z obudowy termostatu trzeba wpiąć do obiegu parownika pod otwór out. otwór in należy podpiąć pod wąż powrotny od centralki ogrzewania. takie podłączenie jest estetyczne, nie dzieją się cuda z układem chłodzenia i samochód przełącza się na gaz po ok.3 minutach od uruchomienia. krótko mówiąc wpinamy się w układ szeregowo a nie równolegle. patent sprawdzony na wielu autach i każde śmiga bez problemów. "
Moim zdaniem z tej wypowiedzi wynika coś zupełnie innego, parownik powinien byc poniżej uszczelki pod głowicą. Tak więc jestem trochę zaniepokojony położeniem mojego parownika tym bardziej ze jestem po HGF i wymianie silnika:) Staram się dmuchac na zimne i eliminowac ewentualne przyczyny.
Co za różnica czy nad uszczelką czy pod, byle nie był za wysoko bo będzie sie zapowietrzał. Ważne raczej czy dobrze wpięty przy nagrzewnicy bo jak auto ma zaworek na nagrzewnicy a wepniemy szeregowo to przy włączeniu zimnego nawiewu zamarznie nam parownik.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 08:48
Należy przeanalizować shemat układu chłodzenia danego silnika, oprócz rurek do nagrzewnicy, z silnika może wychodzić też dodatkowa rurka i wchodzić po drugiej stronie, zwykle taka rurka wychodzi w okolicy filtra oleju, widziałem takie rozwiązanie już w kilku samochodach.
w 827 też tak jest i parownik (reduktor) mam właśnie wpięty szeregowo w tą zewnętrzną rurkę, zaleta takiega rozwiązania to że płyn chłodniczy jest cały czas przepompowywany przez pompę wodną, więc nawet jak reduktor jest wysoko to jest cyrkulacja bezpośrednio z obiegu zamkniętego:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum