Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R ALL LPG] Jak powinien byc zamontowany parownik?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:29
[ R ALL LPG] Jak powinien byc zamontowany parownik?
Autor Wiadomość
Kamykkk 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:14   [ R ALL LPG] Jak powinien byc zamontowany parownik?

Witam, moje pytanie brzmi jak w temacie. Z tego ci się orientuje to źle zamontowany parownik może byc przyczyną HGF. Prosiłbym aby osoby znające się w tej materii poradziły coś na ten temat. Ja w moim R parownik mam zamontowany obok zbiornika wyrównawczego i nie wiem jak się do tego odnieśc.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Sty 28, 2010 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:44   

Zbiorniczek wyrównawczy powinien być najwyżej położonym elementem układu chłodzenia. Nic nie przeszkadza aby parownik był obok, aby tylko był poniżej zbiornika ;)
 
 
Kamykkk 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 21:32   

Pozwolę sobie zacytowac wypowiedz klubowicza o nicku Offrover:
"moim zdaniem parownik trzeba zamieścić na wysokości termostatu z tyłu silnika. wąż z obudowy termostatu trzeba wpiąć do obiegu parownika pod otwór out. otwór in należy podpiąć pod wąż powrotny od centralki ogrzewania. takie podłączenie jest estetyczne, nie dzieją się cuda z układem chłodzenia i samochód przełącza się na gaz po ok.3 minutach od uruchomienia. krótko mówiąc wpinamy się w układ szeregowo a nie równolegle. patent sprawdzony na wielu autach i każde śmiga bez problemów. "

Moim zdaniem z tej wypowiedzi wynika coś zupełnie innego, parownik powinien byc poniżej uszczelki pod głowicą. Tak więc jestem trochę zaniepokojony położeniem mojego parownika tym bardziej ze jestem po HGF i wymianie silnika:) Staram się dmuchac na zimne i eliminowac ewentualne przyczyny.

pozdrawiam
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 00:31   

Co za różnica czy nad uszczelką czy pod, byle nie był za wysoko bo będzie sie zapowietrzał. Ważne raczej czy dobrze wpięty przy nagrzewnicy bo jak auto ma zaworek na nagrzewnicy a wepniemy szeregowo to przy włączeniu zimnego nawiewu zamarznie nam parownik.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 08:48   

Należy przeanalizować shemat układu chłodzenia danego silnika, oprócz rurek do nagrzewnicy, z silnika może wychodzić też dodatkowa rurka i wchodzić po drugiej stronie, zwykle taka rurka wychodzi w okolicy filtra oleju, widziałem takie rozwiązanie już w kilku samochodach.

w 827 też tak jest i parownik (reduktor) mam właśnie wpięty szeregowo w tą zewnętrzną rurkę, zaleta takiega rozwiązania to że płyn chłodniczy jest cały czas przepompowywany przez pompę wodną, więc nawet jak reduktor jest wysoko to jest cyrkulacja bezpośrednio z obiegu zamkniętego:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink