Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1,6 98] abs, aku, czy czujniki? Problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:15
[R400 1,6 98] abs, aku, czy czujniki? Problem
Autor Wiadomość
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 20:32   [R400 1,6 98] abs, aku, czy czujniki? Problem

Witam!

Dziś pojawiła się w moim roverku bardzo niepokojąca sprawa.
Otóż jechałem sobie i nagle dało się słyszeć takie cyknięcie (jak przy zapalaniu auta) momentalnie przygasło podświetlenie zegarów, a wskazówki obrotów, prędkościomierza i temperatury spadły do zera. Jednocześnie zaświeciła się na żółto kontrolka abs.. Po kilku sekundach wszystko wróciło do normy. Ale za parę minut znowu to samo. Cyknięcie i przygasa światło łącznie ze światłami drogowymi, zegary opadają na zero i po paru sekundach wszystko jest znowu OK :/ Kurcze jechałem z duszą na ramieniu ... Początkowo myślałem, że to od radia bo w tym momencie również przygasało i trochę strzelało ale po jego wyłączeniu nadal co parę minut występował problem. Dodam że nic złego nie działo się z pracą silnika, prędkość, dźwięk, obroty bez zmian. Wygląda to tak jakby się komputer resetował :?: Dziś rano dolałem płynu do wspomagania ale to chyba nie ma związku.
Czy to może być problem akumulatora? I czy można z takim czymś jeździć.. ?
Ostatnio zmieniony przez ascaris Nie Lut 07, 2010 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 07, 2010 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 07, 2010 20:43   

Sprawdź przewód masy od aku do karoserii. Czasem potrafi strzelić oczko na przewodzie, który jest przykręcony na przednim pasie. Czy to rozwiąże Twój problem?? Nie wiem. Sprawdź.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 20:44   


Moderator thef informuje

ascaris! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji




Sprawdź mocowanie przewodu masowego akumulatora.
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 20:51   

Już poprawiony temat.. wybaczcie ale się spieszyłem :oops:

A co do tej masy. Jutro posprawdzam kabelki. Co się stanie gdy w czasie jazdy ten przewód masowy się odłączy? Tylko samochód zgaśnie czy coś poważniejszego może się stać? Niestety nie jestem obeznany w temacie .. :)
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 07, 2010 20:57   

Generalnie nic nie powinno się stać.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 21:49   

Oj chyba może się stać... Sprawdzałeś kiedyś jaki gorący jest ten przewód jak np niełączy :?:
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 07, 2010 22:49   

macikd napisał/a:
Sprawdzałeś kiedyś jaki gorący jest ten przewód jak np niełączy :?:

Tak, sprawdzałem. W moim przypadku był zimny bo nie łączył..
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 23:28   

.. ktoś jeszcze podpowiedział, że może to być wina alternatora, który nie ładuje aku. ale najpierw sprawdzę ten przewód masowy...
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 00:11   

Miałem bardzo podobną sytuację. Jadę sobie spokojnie, nagle jakiś trzask, zapala się kontrolka abs, wskazówki wariują wycieraczki pracowały wtedy baaardzo powoli. Jak zgasiłem światła to wszystko wracało do normy, jak zapaliłem znowu wariowało wszystko.

Problemem bym alternator. Rozleciał się i cały prąd szedł prosto z akumulatora który się rozładował. Więc gdy wyłączyłem światła nie pobierały one prądu i aku jakoś pociągnął dopóki nie zgasiłem samochodu. Tu był mój błąd bo dojechał bym do domu a jak zgasiłem to już dupa blada --> strzelał rozrusznik bo nie było z prądu żeby nim zakręcić.

Jak sprawdzisz te przewody masowe i stwierdzisz, że są OK to zobacz czy nie masz luźnego paska od alternatora. Mógł się cały altek poluzować i nie było wtedy ładowania. Jak będzie luźny to naciągnij, naładuj akumulator i sprawdź czy odpali.

Powodzenia.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 13:24   

Mieliście racje i dzieki za pomoc :)
To przewód masy. Wygląda to tak, że Część ,która jest przymocowana od aku do pasa przedniego jest OK. Ale odczepiła się (pękła?) ta odnoga ochodząca od tego przewodu. Tak że teraz tylko się stykają a nie są silnie przytwierdzone. Da rade to tylko przydrutować? Owinąć jakąś taśmą przewodzącą? Czy trzeba nowy przewód kombinować?
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:56   

Jak coś robisz - rób to porządnie, nie drutuj - nie ma sensu, zwłaszcza że to Twoje auto.

Idź do sklepu motoryzacyjnego, kup klemę, oczka. W Praktikerze, Media Markt kup gruby kabel masowy (ja użyłem kabla masowego stosowanego w car audio). Masa od akumulatora idzie na pas przedni - to banał, oraz na jedną śrubę którą przykręcony jest rozrusznik (15 albo 17 z tego co pamiętam) - grzechotka wymagana. Na połączeniach oczka - kabel masowy możesz użyć koszulek termokurczliwych.

Wszystko zrobisz sam, bez wjeżdżania autem na kanał, koszt to niecałe 20 zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Czujniki abs
piotrekM Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Sie 17, 2007 10:51
piter34
Brak nowych postów [R400] Czujniki cieczy chłodzącej. Który kupić?
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 15, 2017 20:49
fredii
Brak nowych postów [R45] Czujniki Cofania problem
Przem Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Maj 29, 2013 21:03
Przem
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Czujniki parkowania
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Czw Gru 03, 2015 03:17
wlodek
Brak nowych postów [R45] Jak sprawdzić czujniki termiczne?
Kangooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Lip 27, 2007 13:46
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink