Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 620 Di '95r] bezpieczny tuning
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 620 Di '95r] bezpieczny tuning
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 08:35   

kolega filo mnie ubiegł :) wszystko sie zgadza chodzi o to żeby przesunąć otwarcie acuratora do wyższego doładowania. Odnośnie wrażeń sprężarka możliwe że się będzie ciutkę wcześniej wkręcała ale maks o 100 obrotów niżej chodzi głownie o zwiększenie niutków> większe ciśnienie (doładowanie) większy moment.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 25, 2008 08:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Cze 28, 2008 12:12   

Zastanawia mnie jedna rzecz.Mianowicie-czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa?Jeśli turbina "wyprodukuje" za duże ciśnienie,czy coś je upuści?Bo do kolektora dolotowego jest przykręcane takie aluminiowe cośik a do tego cośik ta gumowa rura od intercoolera.
Ale to aluminiowe cośik ma odnoge do której jest przykręcona metalowa rura która idzie do EGR.Ale w EGR jest zawór jednokierunkowy który wpuszcza spaliny do tego cośik a nie upuszcza ciśnienie z dolotu.
I jeszcze jedno-odma jest przed turbina.To czy olej którego coś tam zawsze sie wydostanie smaruje ją w jakimś stopniu bo rura od intercoolera jest spocona olejem?

Przepraszam za "cośik" ale nie mam pojęcia jak to sie nazywa.
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 21:25   

Tak dla pewności nakrętke mam obrócić w to strone co pokazane jest na zdjęciu???
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 22:11   

Myślę,że tak chociaż u mnie to trochę inaczej wygląda bo ten element który zostaje przy turbinie po ściągnięciu z niego cięgna jest o 180* obrócony.
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 11:27   

Pozwolę sobie dołączyć do tematu, ponieważ parę miesięcy temu włąśnie przekręciłem element który nazywacie akuratorem (czy jakoś tak). W rzeczywistości (w RAVEie) nazywa się to zaworem wastegate, który służy do upuszczania nadmiaru ciśnienia z układu za turbiną, aby, jak to już ktoś się nad tym zastanawiał, nie przeholować z ciśnieniem w układzie dolotowym. Przekręcenie tego rzeczywiście daje lepszego kopa na niższych i wyższych obrotach. Jednak ja osobiście odradzam. Przejechałem na tym już 5000 km i wydaję mi się, że samochód zaczyna słabnąć a turbina zaczyna puszczać olej. Odnoszę wrażenie, że to przekręcenie daje efekt na krótką metę, bo w rzeczywistości powoduje większe opory pracy turbiny i skraca jej żywotność, a musimy sobie uświadomić, że nasze autka nie są nowe. Więcej (albo podobnie dużo) napisałem w dziale pomocy technicznej w poście "Koniec turbinki?" Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 12:13   

zuko w tym co piszesz jest dużo racji ale

przesuniecie westgate=acuratora musi być w granicach rozsądku bo każda turbina ma swoje optymalne widełki pracy, przekroczenie ich moze skutkowac:
* szybszym wyrobieniem sie uszczelniaczy olejowych- efekt puszczanie oleju
* spalaniem sie oleju w turbinie i uszkodzeniem wirnika
* zatarciem z powodu za małej ilości oleju

Trzeba wiec pamiętać przed takim zabiegiem o sprawdzeniu jaki mamy model turbiny i jakie doładowanie jest przy tym modelu dopuszczalne, sprawdzić bezwzględnie sprawność i szczelność całego układu turbo, dobrze także zmienić olej oraz lać dobre gatunkowo paliwo.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 12:55   

a ktoś wie, jakie widełki są w turbinie roverka serii L ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:06   

Brt znajdziesz je na stronie producenta:)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:07   

hehe oki dzienks :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:10   

koniecznie wciśnij pomógł <hahaha>
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:12   

gdybym tylko założył ten temat hehe to punkcik by był ;) :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 13:12   

Dobryziom, co do tych widełków masz na myśli stronę producenta turbiny, czy stronę roverowską? Daj namiary.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 10, 2008 13:22   

http://www.turbobygarrett.com


ROVER Engine Size Fuel Year Turbo TM Part No. OM Part No
218 SLD 1.7 D 1991-95 KKK 5314-970-6414 960761928A
218 SLD 1.7 D 1991-95 KKK 5314-970-6415 9614201280
220 GTI Turbo + Coupe 2.0 P 1992-99 Garrett 465199-0003 PMF10013
220 D + SD 2.0 D 1996-99 Garrett 452151-0002/4/6 ERR6106
220 SDI 2.0 D 1995-99 Garrett 452098-0001 PMF100360
220 SDI 2.0 D 1995-99 Garrett 452098-0002/4 PMF100440
25 TD 2.0 D 2001-> Garrett 452283-0001/2/3 PMF100500
418 GSD 1.7 D 1991-95 KKK 5314-970-6414 9607619280
418 GSD 1.7 D 1991-95 KKK 5314-970-6415 9614201280
420 GSI Turbo 2.0 P 1992-99 Garrett 465199-0003 PMF10013
420 D + SD 2.0 D 1995-99 Garrett 452151-0002/4/6 ERR6106
420 D + GSDI Intercool + SDI 2.0 D 1995-00 Garrett 452098-0002/4 PMF100440
420 SLD + SLDI Intercool 2.0 D 1995-00 Garrett 452098-0002/4 PMF100440
45 TD 2.0 D 2000-> Garrett 452283-0001/2/3 PMF100500
620 2.0 P 1992-99 Garrett 465199-0003 PMF10013
620 D 2.0 D 1995-99 Garrett 452098-0001 PMF100360
75 T 1.8 P 2002-> Garrett 731320-0001 PMF000090
75 CDT Manual 2.0 D 1999-> Mitsubishi 49173-06100 2248060
75 CDT - 116 BHP 2.0 D 2000-> Garrett 452283-0001/2/3 PMF100500
820 Turbo Fastback 2.0 P 1991-92 Garrett 452052-0001 PMF10008
820 Vitesse 2.0 P 1992-99 Garrett 465199-0003 PMF10013
825 2.4 D 1990-99 KKK 5316-970-6710 35242025A
Maestro (Prima Eng) 2.0 D 1987-> Garrett 466778-0001/3 2674A104/6/8
Maestro + Montego Diesel 2.0 D 1987-94 Garrett 466770-0001/3/5 K674AF01/F02/F03
MG Maestro 2.0 P 1985-91 Garrett 466564-0002 CDU2149
MG Metro 1.3 P 1983-89 Garrett 466146-0001 CAM6924
MG Montego 2.0 P 1985-91 Garrett 466564-0002 CDU2149
MG ZT 1.8 P 2002-> Garrett 731320-0001 PMF000090
MG ZR 25 2.0 D sty-00 Garrett 452283-0001/2/3 PMF100500
MG ZR TD - 100 BHP 2.0 D 2001-> Mitsubishi xxx xxx
MG ZS TD - 100 BHP 2.0 D 2001-> Mitsubishi xxx xxx
MG ZT CDTI 2.0 D 2002-> Mitsubishi xxx BMW Engine
Montego (Prima Eng) 2.0 D 1987-> Garrett 466778-0001/3 2674A104/6/8
SDI 2.4 D 1982-> KKK 5324-970-6055 3524-0028A
Tickford Maestro 2.0 P 1985-> Garrett 466564-0002 CDU2149
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 22:44   

hmmm dwa pytania:
1. przóbowałem znaleźć turbinkę 452098 z 220SDi i nie mogę jej namierzyć <mysli> zy tylo ja nie mogę jej znaleźć :|
2. o co chodzi na tych wykresach, bo chyba nie do końca mi się rozjaśniło :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Rafal2222 




Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 2
Skąd: Anglia



Wysłany: Sob Lip 12, 2008 23:06   

Hmmm.... A czy ktoś z Was wie jaka odległość w mm powinna pozostać od nakrętki do acuratora? Ja mam akurat 32 mm po przekręceniu śrubki od 2 mm. A co jeżeli poprzedni właściciel także przekręcił sobie o parę milimtrów? Mógłby sprawdzić ktoś u siebie ile mm pozostaje mu do acuratora?
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Nie Lip 13, 2008 21:33   

Proponowałbym sprawdzić sobie ciśnienie doładowania montując odpowiedni wskaźnik, a nie poprzez mało precyzyjne pomiary. Poza tym na stronce: http://tuning-diesels.com/Lseries/2545.htm#ik
znajdziesz jak za pomocą miernika zmierzyć sobie ciśnienie doładowania. Trzeba znać angielski, niestety mi w tej tematyce trochę brakuje. Pozdr

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 21:34 ]
A jednak troszkę posiedziałem (w końcu urlop) i przetłumaczyłem sobie ten tekst o sprawdzeniu za pomocą miernika ciśnienia doładowania. W R400 jest to troszkę inaczej niż na zdjęciu na stronie którą podałem wyżej. Czujnik ciśnienia doładowania (MAP) znajduję się na ścianie grodziowej od strony kierowcy (z prawej strony ECU - patrząc na przód auta) - takie małe czarne pudełko przykręcone do w/w ściany. Miernik pokazał mi maksymalnie 2,964V na postoju oraz 3,4V w czasie jazdy przy pedale w podłodze co daje odpowiednio - 0,55 bara i 0,83 bara. Następnie skręciłem zawór wastegate na maxa (nie widać gwintu) i max ciśnienie doładowania przy max obciążeniu (próba od 0-100km/h) pokazał 3,641V co daje ok 0,97 bara.
W związku z tym mogę sobie sam zdiagnozować usterkę w układzie dolotowym lub w samej turbinie, ponieważ max ciśnienie powinno wynosić 1,2 bara nakrętce regulującej zawór wastegate w środkowym położeniu (na środku gwintu).
Dodatkowo wiedza ta może się przydać do małej przeróbki podnoszącej osiągi - odpowiedni dzielnik napięciowy powodujący obniżenie wartości napięcia na wyjściu czujnika powinien spowodować podniesienie dawki paliwa wtryskiwanej do cylindrów. Zgodnie z tym co jest napisanie w RAVEie czujnik ten współpracuje z czujnikiem temperatury powietrza w kolektorze dolotowym i tu może pojawić się problem jak komputer odczyta prawidłowe dane z czujnika temperatury oraz zafałszowane z czujnika ciśnienia. Pozostaje dobór rezystorów. Może jeszcze w tym tygodniu uda mi się go dobrać.
Ale UWAGA!!! Przeróbka ta może okazać się niebezpieczna dla silnika, pompy, wtryskiwaczy, a poza tym MOżNA TO SAMO OSIąGNąć OSZUKUJąC INNE CZUJNIKI W PODOBNY SPOSóB (np. czujnik temperatury silnika).
Tym czasem muszę naprawić turbo lub wymienić przewody ciśnieniowe przy kolektorze dolotowym:(Pozdr.

[ Dodano: Nie Lip 20, 2008 12:01 ]
Poczytałem troszkę o tych TDIPowerBoxach, przemyślałem parę spraw i skonsultowałem się z doktorem elektroniki (moim szwagrem) na temat podniesienia mocy poprzez rezystorki.Generalnie nie ma problemu i w rzeczywistości te boxy są na rezystorach ale nie tylko. Sedno sprowadza się do skonstruowania takiego układu, który będzie kontrolował pracę paru czujników jednocześnie i będzie zmieniał sygnały wysyłane przez nie. Jednak w celu zapewnienia bezpiecznego użytkowania oszukiwania muszą być zapewnione tylko w pewnym zakresie napięć podawanych przez czujniki do komputera. Z doborem rezystorków nie ma problemu: www.chiptuning.boo.pl, jednakże problem pojawia się gdy chcemy bezpiecznie sterować pracą sensorów. Wypadałoby do układu doprowadzić jakiś układ scalony, który byłby w stanie sterować układem w ten właśnie sposób jak napisałem wyżej. I za odnalezienie takiego układu płaci się firmom od tdi powerboxów. Jak sądzę nie jest to trudne, jednak trzeba mieć jakieś rozeznanie w technice elektronicznej, którego mi brak. Może ktoś ma swoje przemyślenia na ten temat? Pozdrawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Carson 



Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: Ełk



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 17:48   

Witam, nie dawno zakupiłem rovera 620 Di, czy mógłby ktoś mi powiedzieć gdzie znajduje się turbina?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 18:15   

Carson napisał/a:
Witam, nie dawno zakupiłem rovera 620 Di, czy mógłby ktoś mi powiedzieć gdzie znajduje się turbina?
A dlaczego takie pytanie w tym temacie? Znajduje się, najprościej ujmując, pomiędzy ścianą grodziową a silnikiem, w dolnej części komory silnika. Śledząc rurę dolotową za filtrem powietrza trafisz wprost na nią ;) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160] Tuning mechaniczny bezpieczny
j0zek Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 14, 2013 21:23
Raptile
Brak nowych postów Rover 75 1.8T tuning
kdamian1996 Tuning mechaniczny 0 Sob Lut 11, 2017 19:26
kdamian1996



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink