Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Mar 30, 2010 18:54
Części dokładnie te które potrzeba. Przy okazji możesz wymienić uszczelniacze wałków rozrządu i i uszczelniacz wału korbowego. Ale zobacz czy ciekną, jeśli nie to nie ma sensu ruszać. Nie trzeba wymieniać pompy wody, bo nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc nawet jak się zatrze to zaworów nie rozwali. W silnikach "M" i "O" była napędzana z paska rozrządu, w "K" też wrócili do tego, ale "T" jest pod tym względem lepszy. Jeśli za tanio możesz poszukać gdzieś drożej
Nie no jak się uda za tyle to będę happy, po prostu za zestaw pasek + 2 rolki liczyłem raczej coś koło 350-400zł. Wg tej stronki jest to zestaw do wersji 180KM ale podejrzewam że to bez różnicy czy 180 czy 197KM?
Nie no jak się uda za tyle to będę happy, po prostu za zestaw pasek + 2 rolki liczyłem raczej coś koło 350-400zł. Wg tej stronki jest to zestaw do wersji 180KM ale podejrzewam że to bez różnicy czy 180 czy 197KM?
w tych silnikach jest tylko jedna rolka napinająca
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Mar 30, 2010 20:41
Zdecydowanie jedna rolka Pozatym napęd rozrządu we wszystkich silnikach "T" jest taki sam, 136,180 i 197KM. Taki sam pasek taki sam napinacz i takie same koła zębate do paska. Uszczelniacze też są takie same.
True, źle przeczytałem Dzięki za info, temat do zamknięcia.
[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 16:37 ]
Upnę, panowie ile się spodziewać za samą robociznę przy wymianie rozrządu? Dużo z tym zachodu dla warsztatu w przypadku R800 (wyciąganie silnika, etc)?
Ja niestety nie pomogę, bo robiłem to sam, silnika nie ma potrzeby wyciągać.
Dwa przydatne narzędzia dorobiłem
400 zł za sama robote to faktycznie za dużo
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Wymiana rozrządu w tym modelu to bajka. Nie ma żadnych problemów z miejscem, na wszystkich kołach są kliny, nie ma potrzeby stosowania żadnych blokad, a wymienia się tylko pasek i jedną rolkę.
Lepiej nie zwlekaj z wymianą, bo w tych silnikach lubią przeskakiwać paski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum