Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam
Niedawno stalem sie szczesliwym posiadaczem Rovera 600 z 1994 roku, ogolnie w dobrym stanie duzo rzeczy w silniku bylo wymienianych no i ogolny stan jest ok.
Jednakze mam kilka pytan do was odnosnie auta. Czy jesli slychac delikatne "cykanie"/"stukanie" z okolic pokrywy walka rorzadu to zawory sa do regulacji ? Jesli tak to mniej wiecej jaki jest koszt i czy polecacie jakiegos dobrego mechanika z okolic Jeleniej Gory/Dolnegoslaska.
Wskaznik paliwa na desce rozdzielczej nie dziala, tzn nie podnosi sie jest caly czas na 0, jak jest malo paliwa zapala sie rezerwa, zatankowalem rezerwa zgasla a wskazowka dalej na 0, gdzie szukac przyczyny awarii ? Ewentualnie jak to zrobic?
Czy podsufitke ktora zwisa mozna w jakis sposob przykeic, badz przyczepic, bez rozklecania wszystkich plastikow? Czy jednak bez tego sie nie obejdzie?
Nie dziala podswitlenie wlacznikow podgrzewania tylnej szyby i przeciwmgielnych, czy zeby wymienic zarowki musze wyciagac tez zegary czy idzie to wyjac jakos inaczej ?
Samochod po nocy, przy odpalaniu nie lapie za pierwszym razem, musze troszke pokrecic, jednak gdy sie przejade chodzby z 500m i odpale ponownie wszystko jest juz ok.
Na zimnym silniku po odpaleniu faluja obroty na benzynie pomiedzy 1tys-2tys jak sie nagrzeje to ustaje i trzyma dobrze 900-1000. Na gazie tez to wystepuje jednakze nie jest tak to odczuwalne, po na grzaniu nie ma zadnych problemow. Myslicie ze wyczyszczenie krokowca cos pomoze ? Ewentualnie prosilbym jakas fotke silnika z zaznaczonymi mechanizmami ktore musialbym wyjac i wyczyscic.
Mechanizm opuszczania szyb, w szybie od pasazera przy opuszczaniu szyby szyba potrafi sie obrucic w bok i schodzic nie rowno trzeba pozniej naprowadzic ja recznie, czy cos sie moglo wylamac czy poprostu szyba spadla z prowadnicy i wystarczy ja naprowadzic ? Dodam ze na dziurach slychac jakby obijanie sie w drzwiach, ale to tylko slyszalne jest na duzych nierownosciach pozatym wszedzie w autku cichutko.
To samo tyczy sie do prawej tylnej szyby jednakze ona opuszcza sie i zamyka prawidlowo z tym, ze wystapil raz problem ze sie zaciela i trzeba bylo pomoc jej recznie, wiec chcialem sie zapytac czy to tez jakas prowadnica ?
Czy jest podciagniety jakis przewod na przod zeby podlaczyc halogeny ? Jesli tak to czy trzeba wykonac jeszcze jakas rzecz, podejzewam ze bede musial zamatowac wlacznik przy desce rozdzielczej bo znajduje sie tam tylko wlacznik tylnich swiatel przeciwmglowych.
To bylo by tak na poczatek, chcialem podziekowac za wszystkie odpowiedzi na moje pytania i przywitac sie z wszystkimi forumowiczami
Pozdrawiam Przemek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 14, 2011 21:56, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 29, 2010 11:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na początek ściągnij sobie manual bo ma pewno ci się przyda http://www.scribd.com/doc...a-Accord-199398 akurat wszystkie odpowiedzi na twoje pytania są już na forum,wystarczy poszukać
Emek napisał/a:
Czy jesli slychac delikatne "cykanie"/"stukanie" z okolic pokrywy walka rorzadu to zawory sa do regulacji ?
nie koniecznie tzw cykanie to normalna rzecz silniki Hondy tak mają,cykają tak wtryskiwacze oraz zawory na zimnym silniku na rozgrzanym silniku już mniej,jednakże jeśli masz lpg to regulację zaworów przeprowadzaj co 20.000 km lub co drugą wymianę oleju lub przy każdej wymianie,normalnie reguluje się co 40.000 km >ssący +/- 0,26mm wydechowy +/- 0,30mm no chyba że rzeczywiście zawory ci się tłuką to przeprowadź regulację jest to proste ale jeśli stanowi to dla ciebie problem to oddaj w jakieś dobre ręce
Emek napisał/a:
Wskaznik paliwa na desce rozdzielczej nie dziala, tzn nie podnosi sie jest caly czas na 0, jak jest malo paliwa zapala sie rezerwa, zatankowalem rezerwa zgasla a wskazowka dalej na 0, gdzie szukac przyczyny awarii ? Ewentualnie jak to zrobic?
Penie wskaźnik padł skoro po zatankowaniu rezerwa gaśnie
Emek napisał/a:
Czy podsufitke ktora zwisa mozna w jakis sposob przykeic, badz przyczepic, bez rozklecania wszystkich plastikow? Czy jednak bez tego sie nie obejdzie?
Nie dziala podswitlenie wlacznikow podgrzewania tylnej szyby i przeciwmgielnych, czy zeby wymienic zarowki musze wyciagac tez zegary czy idzie to wyjac jakos inaczej ?
Prawdopodobnie masz spalone żarówki w przełącznikach lub może wystarczy je lekko poruszać i będą świecić,nie trzeba wyciągać całych zegarów wystarczy odkręcić osłonę zegarów i rozpiąć wtyczki przełączników,osłona jest przykręcona na dwa wkręty od spodu pod tym daszkiem zegarów,reszta na zatrzaski,żarówki to R3 wystarczy zastąpić je zwykłymi żaróweczkami 3mm do podświetlenia zegarów,kupisz praktycznie w każdym sklepie elektronicznym
Emek napisał/a:
Samochod po nocy, przy odpalaniu nie lapie za pierwszym razem, musze troszke pokrecic, jednak gdy sie przejade chodzby z 500m i odpale ponownie wszystko jest juz ok.
Na zimnym silniku po odpaleniu faluja obroty na benzynie pomiedzy 1tys-2tys jak sie nagrzeje to ustaje i trzyma dobrze 900-1000. Na gazie tez to wystepuje jednakze nie jest tak to odczuwalne, po na grzaniu nie ma zadnych problemow. Myslicie ze wyczyszczenie krokowca cos pomoze ? Ewentualnie prosilbym jakas fotke silnika z zaznaczonymi mechanizmami ktore musialbym wyjac i wyczyscic.
Czy jest podciagniety jakis przewod na przod zeby podlaczyc halogeny ? Jesli tak to czy trzeba wykonac jeszcze jakas rzecz, podejzewam ze bede musial zamatowac wlacznik przy desce rozdzielczej bo znajduje sie tam tylko wlacznik tylnich swiatel przeciwmglowych.
są zostawione przewody,będziesz potrzebował tylko przekaźnik i włącznik halogenów
Eh i dziś cały dzień stracony, szyba w przednich drzwiach opuszczała mi się krzywo więc postanowiłem rozebrać boczek, okazało się, że rolka (swoją drogą już dorobiona) spadła z tej dolnej prowadnicy. Rozkręciłem śruby który trzymają cały silnik wraz z prowadnicami, ustawiłem, szybę wpuściłem w prowadnice boczne, poskręcałem sprawdziłem - działa. Przyszło do mycia szyby bo cała w smarze była, no i dupa szyba znów wypadła tym razem z tej bocznej prowadnicy, rozkręciłem ustawiłem, skręciłem zemknąłem szybę , umyłem no i na razie nie ruszam, powiedzcie mi co może być, czy ta prowadnica po lewej stronie od strony lusterka u was też jest jakby przekrzywiona (wypukła) podejrzewam, że przez to szyba wyskakuje. Następna sprawa to to, że jak zamykałem centralnym to wszystkie drzwi zamykały się dobrze poza prawymi tylnymi je trzeba było zamykać ręcznie, przy okazji, że walczyłem z szybą to i rozkręciłem i te drzwi. Silnik słychać, że chodzi kabelek żaden nie jest urwany idący do zamka cały mechanizm nasmarowałem dodatkowo i nic dalej nie działa, może wiecie co ma na to wpływ ?
Przy okazji tego, że falują mi obroty na benzynie jak jest zimny wykręciłem krokowca i przeczyściłem, jednak nie dało to żadnego efektu, jak będę miał więcej wolnego to przeczyszczę jeszcze przepustnice,ale gdyby się okazało, że jednak też i to nie przyniosło skutku, to gdzie szukać rozwiązania, zaznaczam że układ dolotowy jest szczelny.
Przepraszam, że tak wszystko w jednym temacie, ale nie widziałem nigdzie tematu by można było pisać o swoich autkach, a jeśli jednak coś takiego jest to proszę moderatora o przeniesienie tych wszystkich moich postów do odpowiedniego tematu.
Sprawdzic trzeba czujnik wolnych obrotow (chyba IAC?) Pod przepustnica tez cos tam jest do przeczyszczenia co moze byc winowajca falujacych obrotow. Ja mam tak w obu Roverkach. W jednym maciej dochodzil przez jakies 100 000km i nie doszedl, ale zostalo do przeczyszczenia jeszcze wlasnie to cos po przepustnica.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
W jednym maciej dochodzil przez jakies 100 000km i nie doszedl,
Doszedłem i pokazałem Ci o co chodzi, a że masz sklerozę, to nie moja wina.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ale zostalo do przeczyszczenia jeszcze wlasnie to cos po przepustnica.
no macieju
A poza tym zapomnialem powiedziec Ci jednej rzeczy. Ostatnio zamienilem silniczki krokowe i Twoje auto juz nie skacze na obrotach, ale moje bez zmian.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ostatnio zamienilem silniczki krokowe i Twoje auto juz nie skacze na obrotach, ale moje bez zmian.
A to ciekawe...
Bo mi przestało skakać jak wyczyściłem ten zaworek pod przepustnicą, tzn. jak został udrożniony przepływ płynu chłodzącego przez ten zaworek woskowy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
czy ta prowadnica po lewej stronie od strony lusterka u was też jest jakby przekrzywiona (wypukła) podejrzewam, że przez to szyba wyskakuje.
Mam identyczny problem, pękła rolka prowadząca, szyba spadła i przy próbie podniesienia wygięła właśnie tą prowadnice od strony lusterka. rolka została wymieniona ale przez tą prowadnice szyba dalej ucieka na bok. muszę się tym zająć ale jak zerkałem to chyba trzeba najpierw lusterko zdemontować...
Ostatnio zamienilem silniczki krokowe i Twoje auto juz nie skacze na obrotach, ale moje bez zmian.
A to ciekawe...
Bo mi przestało skakać jak wyczyściłem ten zaworek pod przepustnicą, tzn. jak został udrożniony przepływ płynu chłodzącego przez ten zaworek woskowy.
Znaczy jesli dobrze rozumiem, to najlepiej by bylo wyczyscic caly uklad dolotowy, krokowiec,przepustnica i wszystkie mozliwe zaworki itp ?
Tak, ale mój problem był inny - w dolocie R600 z silnikami Hondy jest zaworek, który jest sterowany temperaturą płynu chłodzącego i w moim egzemplarzu jakiś @#$%#$%^ # pseudomechanik poprzedniej właścicielki zamiast wymienić chłodnicę za 200 zł nasypał proszku do uszczelniania chłodnic przez co "uszczelnił" przepływ płynu przez przepustnicę i ten zaworek co spowodowało totalne falowanie obrotów w czasie nagrzewania się silnika.
Jakbym złapał, to bym nogi powyrywał przy samej szyi.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum