Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416,1.6 16v, 98r]stuki w silniku, stuki zawieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:28
[r416,1.6 16v, 98r]stuki w silniku, stuki zawieszenie
Autor Wiadomość
Tomek_WY 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa - Wola



  Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 21:42   [r416,1.6 16v, 98r]stuki w silniku, stuki zawieszenie

Witam
W ostatnim czasie wystapiło kilka usterek w moim R416....
1.Słychać metaliczne stuki w silniku, które są głośniejsze po rozgrzaniu i wraz ze wzrostem obrotów szybciej stukają cos jakby doszprych roweru;-) patyk przyłożyć,
2. Stuki takżemetaliczne w zawieszeniu przód po lewej stronie jak jadę powoli to słychać,podniosłem na podnośniku złapałem za koło luzów nie ma za to dziś w trasie przy 100i wyzej po odjeciu gazu ściągało w lewo...
W samochodzie wymieniane były niedawno końcówki drążków kierowniczych i uszczelka od pokrywy zaworów może to ma jakiś wpływ.
Samochód w ostatnim roku zrobił bezawaryjnie 30 tysiecy i żadnej usterki od nowego roku uzywany w weekend ze względu na samochód służbowy. Obraził sie czy co?
Proszę o pilna pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 21:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 22:09   

Ad2 moze kola masz nie dokrecone. Tez tak kiedys mialem. Dzwiek jest identyczny jak w szprychach roverowych z przylozonym patykiem :) a jak sciaga to moze kola do wywazenia!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomek_WY 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa - Wola



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 08:32   

Koła już sprawdzałem śruby dokręcone, niestety objawy cały czas te same.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 08:49   

Ten efekt dźwiękowy jak do szprych by patyk przytykać, to jest orcowanie palców sprężyny talerzowej sprzęgła do łożyska wyciskowego. Miałem taki efekt po wymianie sprzęgła w Poldoroverze na sprzęgiełko firmy MAPA. Poterkotało, poterkotało, a potem coraz ciszej i ciszej, aż się wreszcie uspokoiło. Tarcza się ułożyła do docisku, docisk do tarczy, przytarło się, siadło toto trochę i czoło sprężyny przestało tak cisnąć na łożysko wyciskowe i uspokoiło się to wreszcie po jakimś tysiącu czy dwóch.
Winę za takie działanie ponosi nierównomierne ułożenie się palców sprężyny talerzowej sprzęgła. W tanich podróbkach tak niestety jest.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
frycus1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 91
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 10:22   

a może to guma stabilizatora już się "skończyła" i dlatego tak stuka.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 10:25   

Tomek_WY napisał/a:
2. Stuki takżemetaliczne w zawieszeniu przód po lewej stronie jak jadę powoli to słychać

przeczytaj mój temat
http://forum.roverki.eu/v...highlight=stuki
 
 
Tomek_WY 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa - Wola



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 13:01   

oprawca_1978 napisał/a:
Ten efekt dźwiękowy jak do szprych by patyk przytykać, to jest orcowanie palców sprężyny talerzowej sprzęgła do łożyska wyciskowego. Miałem taki efekt po wymianie sprzęgła w Poldoroverze na sprzęgiełko firmy MAPA. Poterkotało, poterkotało, a potem coraz ciszej i ciszej, aż się wreszcie uspokoiło. Tarcza się ułożyła do docisku, docisk do tarczy, przytarło się, siadło toto trochę i czoło sprężyny przestało tak cisnąć na łożysko wyciskowe i uspokoiło się to wreszcie po jakimś tysiącu czy dwóch.
Winę za takie działanie ponosi nierównomierne ułożenie się palców sprężyny talerzowej sprzęgła. W tanich podróbkach tak niestety jest.


Wątpię żeby to było to. Sprzęgo jest SACHS i zrobione na nim spokojnie 30 tysięcy więc wszystko się powinno ułożyć przez ten czas... Według mnie to bardziej z kolektora słychać jak ze sprzęgła

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 14:01 ]
frycus1 napisał/a:
a może to guma stabilizatora już się "skończyła" i dlatego tak stuka.

A guma stabilizatora będzie miała wpływ na znoszenie samochodu przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu??
Ma to miejsce przez chwilę i jest dosyć gwałtowne zaraz po odjęciu gazu "rzuca" samochodem w prawo jakby wiatru mocnego dostał w bok. I przy wyższej prędkości nie słychać nic w zawieszeniu.
 
 
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 13:22   

Tomek_WY napisał/a:

A guma stabilizatora będzie miała wpływ na znoszenie samochodu przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu??
Ma to miejsce przez chwilę i jest dosyć gwałtowne zaraz po odjęciu gazu "rzuca" samochodem w prawo jakby wiatru mocnego dostał w bok. I przy wyższej prędkości nie słychać nic w zawieszeniu.
watpie mialem ostatnio wymieniane ale niemialem takich efektow jakty przy rozwalonych.

apo wymianie koncowek byles na ustawieniu geometri?? okolo 100zl koszt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 13:27   

Lapa napisał/a:
apo wymianie koncowek byles na ustawieniu geometri?? okolo 100zl koszt

po wymianie końcówek ustawia się tylko zbieżność i nie kosztuje to 100zł tylko mniej
 
 
Tomek_WY 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa - Wola



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 07:59   

Zbieżność zrobione wszystko było git.
Problemy zaczęły się po założeniu zimowych opon, przypomniało mi się własnie.
Auto zaczeło także myszkować po drodze i mało stabilne się wydaje.
Na letnich oponach żadnych takich objawów nie było.
Nie wiem czy opony mogą mieć aż taki wpływ na zachowanie się samochodu?

[ Dodano: Sro Kwi 07, 2010 08:59 ]
Witam
Nie wiem czy to magia czy samochód się znów ze mną lubi ale silniczek zaczał wczoraj pracować jak złoto, żadnych niepokojąców dźwięków:-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400 2.0 sdi ] stuki w silniku
rci2970 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Paź 14, 2010 16:16
rci2970
Brak nowych postów [R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Czw Gru 07, 2017 23:17
reeadon
Brak nowych postów [R416 96r]Stuki w zawieszeniu
ralfi83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Mar 10, 2010 17:53
szoso
Brak nowych postów [R416] Dziwne stuki w tylnym kole
dziwne stuki i niesprawy hamulec w tyze kole:/
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Lut 25, 2009 10:11
truten23
Brak nowych postów [r416] luz w kole i stuki w zawieszeniu pomocy
irons122 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Maj 13, 2009 07:22
irons122



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink