Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 19:47 [R75] Klimatyzacja nie działa - test klimatyzacji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
jak w temacie nie działa mi klimatyzacja. Przy temperaturze około 13-14 stopni na zewnątrz żadne ustawienie klimatyzacji jej nie uruchamia. Temperatura na LOW lub osuszanie i wentylator ani drgnie. Rurki i gruba i cienka są ciepłe/letnie na przemian. Po odkręceniu plastikowych koreczków na rurkach usłyszałem "mikrosyknięcie" i z bardzo bliskiej odległości poczułem zapach chyba czynnika.
Jeśli nie chłodzi i nie załącza się wentylator - gdzie szukać? Z elektryką wszystko OK, bo każdy element działa - czyżby klima miała zupełnie swój bezpiecznik?
Co robić?
A i ponadto opisany test klimatyzacji nie działa. Tzn załącza się ale działa bez końca...czekałem chyba z 3-5 minut.
_________________ Rover 75 2.0 CDT, 2000 rok
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 12:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 19:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 19:51
1. Test klimatyzacji
Test klimatyzacji
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
2. Sprawdzenie wentylatora
Jak włączysz klimę czy wentylator kreci się cały czas, czy tylko uruchamia na chwile na wysokich obrotach?
http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/464
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Witam dzisiaj mam problem z klimatyzacją nabiłem ja 3 dni temu działało wszystko super maszyna co nabijała klima sprawdziła szczelność i jest ok zresztą dzisiaj sprawdzałem ciśnienie tego gazy i jest ok. a klima nie chłodzi czasem na chwile zacznie lecieć zimne ale to dosłownie na chwile sprawdzałem na postoju rurki i czasami jak zapaliłem auto były momentalnie zimne a po chwili znowu ciepłe, zrobiłem test klimy i błąd 21,22 ale to teraz robiłem a jest szarawo ,w czasie jazdy na autostradzie jak uchyliłem okno bo już nie mogłem wytrzymać zrobiło się trochę chłodniej to klima zadziałała na chwile jak by to był jakiś wewnętrzny czujnik temperatury ,tak samo jak mu dałem trochę gazu bo akurat musiałem szybko przejechać to też na chwile zadziałała nie wiem czy to zbieg okoliczności bo na postoju czasami zaskoczyła bez żadnej mojej interwencji co robić ? proszę o pomoc bo w niedziele czeka mnie długa trasa z góry Dziękuje
witam ponownie, przepraszam nie odzywałem się bo miałem pilny wyjazd, jak sprawdzić ten wentylator? trzeba kupić go całego czy jakieś części do niego jeśli jest zepsuty i kurcze może rzeczywiście to jest to bo miałem wrażenie ze w wentylatorze jak by coś cykało tak dziwnie myślałem ze to coś tam wpadło albo że tak ma być i tego nie ruszałem
[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 12:08 ]
sprawdziłem i wentylator się nie załącza a jak już to tylko na chwile i teraz pytanie czy muszę go kupić w całości razem z chłodnicą ? bo takie są na allegro za około 500 zł a to znowu nie mały wydatek
mafia001 gdzieś na forum czytałem, że wewnętrzny czujnik klimy masz koło stacyjki. Takie krateczki, nie zaszkodzi tam lekko dmuchnąć sprężonym powietrzem.
Radzę sprawdzić czujnik ciśnienia (presostat) lub jego styki, jeśli wentylator się włącza to znaczy że jest dobry. Presostat decyduje ( na podstawie odczytanego ciśnienia) czy wentylator ma schładzać skraplacz czy nie. Skraplacz to ta chłodnica klimatyzacji równoległa do chłodnicy silnika.
Drugą przyczyną przerywanej pracy klimatyzacji może być wilgoć w układzie (niesprawny, zużyty osuszacz) blokująca zawór rozprężny.
Zawór rozprężny jest przed parownikiem (tam rozprężony czynnik odparowując pobiera ciepło z wnętrza auta) jeśli zablokuje go zmarznięta wilgoć to po stronie wysokiego ciśnienia ciśnienie wzrośnie do momentu wyłączenia przez presostat sprężarki w tym momencie oczywiście wentylator pracuje by obniżyć temperaturę czynnika a tym samym zmniejszyć ciśnienie. W tym samym czasie zamarznięty zawór puszcza następuje spadek ciśnienia chwilowe działanie klimatyzacji do momentu zamarznięcia zaworu i sytuacja powtarza się cyklicznie.
Reasumując przy obsłudze klimatyzacji należy przedłużyć czas wytwarzania próżni ( czym dłuższy czas tym więcej wilgoci odparuje z układu. Temperatura wrzenia wody w próżni jest bardzo niska.
Radzę sprawdzić czujnik ciśnienia (presostat) lub jego styki, jeśli wentylator się włącza to znaczy że jest dobry. Presostat decyduje ( na podstawie odczytanego ciśnienia) czy wentylator ma schładzać skraplacz czy nie. Skraplacz to ta chłodnica klimatyzacji równoległa do chłodnicy silnika.
Pokręciłeś, zawsze jak włączona jest klimatyzacja to kręci się wentylator (chyba, że jest uszkodzony)
Nic nie pokręciłem wentylator chodzi stale po włączeniu ale na wolnych obrotach silnika.
W czasie jazdy i przy niższych temperaturach otoczenia pracuje właśnie w zależności od ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Pewnie że można wymienić osuszacz, ale i tak najpierw trzeba usunąć wilgoć, po co pozbawiać osuszacz możliwości dłuższej pracy. Osuszacz ma ograniczoną zdolnośc wchłaniania wilgoci. Po zużyciu zdolności absorbcji wilgoci granulat mięknie i rozpada się prowadząc do uszkodzenia sprężarki.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 18:17
Wtrącę może swój wątek dotyczący klimy. W moim Roverku klima działa mimo błędów 21 i 22, tak więc nie są to chyba istotne parametry. Jedna w trybie auto w upalny dzień huk jaki wydaje klima (wentylator) aż mnie przeraził i wstydzę się jeździć z włączoną klimą w mieście bo hałas ( jakby lądował helikopter) jest przerażający. Czy tak ma działać klima ? Auto mam od tygodnia więc nie wiem ale w mojej Vectrze klima pracowała jak pszczółka.
może być tak, że wentylator działa Ci tylko na najszybszym biegu, jeśli masz wersję wentylatora dwubiegową czyli z rezystorem - za śmigłem, to sprawdź czy włącza się raz na jakiś czas i czy wtedy jest bardzo szybki, jeśli tak to wystarczy zmienić ten rezystor.
Generalnie powinien kręcić się zawsze po włączeniu klimy ale na wolnym ''biegu''
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 19:46
I tak właśnie jest wentylator włącza się na wolnym biegu ale kiedy jest na auto i jest spora różnica między temp. zewn. a zadaną wewnątrz to zaczyna przyśpieszać i huk jest straszny. Jadąc , kiedy temperatura wewnątrz jest bliska zadanej słychać jak wentylator zwalnia - czyli chyba prawidłowo ale ten huk na najwyższych obrotach jest nie do zniesienia na zewnątrz.
Mi też jak chodzi to głośno tylko ,że przeważnie mnie ta cisza przeraża
[ Dodano: Sob Cze 02, 2012 14:21 ]
Ostatnio zauważyłem dzięki nowo postawionym na drodze obok mnie progom ,że przy wstrząsie klima się załącza i tak samo po ponownym wstrząsie wyłącza nie wiem jakieś styki albo coś ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum