zapomnij o ceramizerach bo one maja wpływ jedynie na grubość twojego portfela.
na twoim miejscu zapomniałbym o szlifie tylko kazał pierścienie zmienić ew. tuleje cylindrów dodatkowo. Mówię tak bo miałem podobnie w K-serii w polonezie wymieniłem pierścienie i gitara wszystko buja jak nówka do dziś. Pierścienie wymieniałem bo mi mechanik silnik spier.... przy naprawie HGF i też kopcił i oleju ubywało.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 16, 2010 19:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sknerko trochę mnie pocieszyłeś, bo jako jeden z wielu dajesz nadzieje hehe,
wkurzony chodzę trochę bo mówiłem mechanikowi jaki mam budżet i stwierdził że to tylko uszczelniacze a teraz włożyłem tyle kasy a i tak jestem zmuszony kupić silnik
w inter cars itp zakupie tuleje cylindra? ile one mogą kosztować.
i mam pytanko co do zasady działania tłoka. skoro pierścień któryś puszcza (ma ubytek czy coś takiego), ewentualnie w tej tulei tłoka są rysy. to tymi drogami się dostaje olej który ulega spaleniu tak? czy w zasadzie jak by się zrobiło tuleje i pierścienie to nie ma możliwości kopcenia czy moja wiedza (która opiera się częściowo na doświadczeniu z silnikiem od JAWA 50 ) jest zbyt mała i jeszcze są miejsca inne które powodują owe dymienie.
i czy szlifie bloku to zakłąd szlifuje te tuleje?, (kupna tulei, a szlif daje ten sam efekt?)
skoro pierścień któryś puszcza (ma ubytek czy coś takiego), ewentualnie w tej tulei tłoka są rysy. to tymi drogami się dostaje olej który ulega spaleniu tak?
tak
pdasiek napisał/a:
czy w zasadzie jak by się zrobiło tuleje i pierścienie to nie ma możliwości kopcenia
sa jeszcze inne możliwości np. popychacze zaworów i generalnie nieszczelności w głowicy lub jej usczelce ale ja się aż tak na tym nie znam.
[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 22:09 ]
Cytat:
i czy szlifie bloku to zakłąd szlifuje te tuleje?, (kupna tulei, a szlif daje ten sam efekt?)
wydaje mi się ze tak.
ściągnij sobie RAVE i jak co nieco kumasz temat to tam masz wszystko rozrysowane i ofotografowane więc coś wymyślisz
[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 22:17 ]
tak przejrzałem ten twój wątek jeszcze raz i nasuwa mi się takie coś, jak piszesz że mechanior rozbierze do wymiany pierścieni silnik to będzie widział czy tuleje maja rysy jak będą miały to je dokupisz i wymienisz z pierścieniami a jak nie będzie rys (a sądzę, że nie znajdzie żadnych rys wręcz stwierdzi że tuleje nie wykazują śladów zużycia) to wymieni pierścienie i gra. Ten mechanik co mi silnik spieprzył to też teorie o szlifie cylindrów śpiewał a szklanki miałem jakby nigdy w silniku nie pracowały, przy ok 160kkm
Co do dołu silnika to raczej nie ma się czym martwić bo panewki słychać i zaraz by ci o nich śpiewał.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
dzięki wielkie sknerko, jak tylko będę miał możliwości to podjadę do tego mechanika i powiem mu co i jak. najlepiej żeby już tylko wymienić te pierścienie i żeby było ok.
najlepiej żeby już tylko wymienić te pierścienie i żeby było ok.
jestem zdania ze to wystarczy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
na allegro jest firma która za kwote 800 zł naprawia silnik rovera dająć gwarancje 6 mśc'y fakture itp, po opisaniu mojego problemu praktycznie tak dokładnie jak na tym forum napisali:
Cytat:
witam. nie naprawimy silników serii T. nie mamy do nich części. wymiana samych pierścieni powinna pomóc. silnik mógł zostać przegrzany i złapało pierścienie. mechanik po wyjęciu tłoków będzie wiedział co się dzieje. pozdrawiam
witam. nie naprawimy silników serii T. nie mamy do nich części. wymiana samych pierścieni powinna pomóc. silnik mógł zostać przegrzany i złapało pierścienie. mechanik po wyjęciu tłoków będzie wiedział co się dzieje. pozdrawiam
dokładnie to miałem w swoim
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
w tej chwili kolega ma zuzyte pierscienie.czyli slaba kompresje.jesli beda mialy luz panewki,to po uszczelnieniu glowicy,wraz z zalozeniem nowych pierscieni,nie wiadomo co bedzie.moze tak byc ze panewki bedzie slychac.zreszta mechanik jak bedzie sie dobieral do wymiany pierscieni to stwierdzi czy panewki sa dobre czy nie.bo musi to tez zdemontowac w drobny mak.
tak.kompresja wzrosnie za czym idzie o wiele wieksze obciazenie na wal i wtedy w krotkim czasie paneweczki bedzie slychac.no chyba ze sa w stanie dobrym wraz z walem to wtedy tak nie bedzie.
no ale na jednym jest tylko mniejsze ciśnienie, co za tym idzie w razie czego będą tylko te panewki gadały w najgorszym wypadku rozumiem tak? chodzi mi o to że te wszystkie części na pozostałych trzech tłokach są ok. aha i nie trzeba chyba wymieniać całego kompletu pierścieni, przecież jak na pozostałych 3 jest dobrze to po co to rozbierać?
dziś jadę po autko, to zrobię jak obiecałem te zdjęcia silnika i może nagram też filmik jak dymi ten samochodzik i podejrzewam że wrzucę jutro bo dziś filmiku nie nagram bo będzie ciemno jak go odbiorę
wymienia się wszystkie pierścienie bo i kupuje się kompletami, to i tak jedna robota jest. Ja do swojego kupiłem polskie zamienniki pierścieni za 50pln i chodzą już 3 albo 4 lata
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko są kompletami ale po 3 pierścienie na tłok i taki komplet kosztuje naprzykład 90 zł. w jednym miejscu tylko znalazłem komplet 270 zł na 4 tłoki czyli łącznie 12 pierścieni.
jesli jest nizsza kompresja na jednym tkolu jest bardzo duze ryzyko ze pierscien pekl!!!! wtedy tuleja do wymiany. niech mechanik rozbierze ci najpierw glowice i wtedy bedzie widac jak wygladaja/wyglada ta tuleja.moim zdaniem przegrzanego silnika niepowinno sie naprawiac.ale to jest tylko takie moje zdanie. mechanikowi to bedzie pasowac bo bedzie ci go wiele razy naprawiac. naprawde nie chce ci nic rządzic ale moim zdaniem to gra nie warta swieczki.zaraz bedzie wiele komentarzy przeciwko mnie,ale taka jest rzeczywistosc.wymienisz caly silnik oprocz obudowy a to nie bedzie 100% pewne.sa to silniki zrobione z duza dokladnoscia,a wszelkie szlify beda dalekie od fabryki.
to jest kupa roboty dla mechanika i napewno cie dobrze skasuje.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 19:12
Panowie cały czas mieszacie silniki serii K i T. Seria T miała żeliwny blok i tuleje jako takie tam nie występują. Owszem istnieje możliwość naprawy bloku silnika poprzez rozszlifowanie i tulejowanie ale to jest ostateczność (po wcześniejszym szlifie na nadwymiar). Niestety nie spotkałem się z nadwymiarowymi tłokami dla tego silnika (co nie znaczy że nie występują) bo jednak po szlifie wymienia się komplet (tłoki+pierścienie). Ja mam u siebie serię T z doładowaniem (nieco inne tłoki) i tu jest pełna wymiarówka (od 84,50 do 86,00 z skokiem co 0,50mm) - oczywiście kute
http://www.allegro.pl/ite..._16v_turbo.html
Wracając do problemu z silnikiem.
W pierwszej kolejności bym sprawdził jakie ciśnienie sprężania masz na poszczególnych cylindrach. Ta diagnoza powinna powiedzieć co, gdzie i ile puszcza. Ciśnienie sprężania na poziomie 14-16bar to dobry wynik.
Jeżeli silnik był wymieniany to jest szansa że wstawili silnik który spędził troche czasu nieużywany i się nieco pierścienie skleiły zwłaszcza gdy był trzymany w miejscu nieodizolowanym od warunków atmosferycznych dodatkowo w żaden sposób niezakonserwowany ani zabezpieczony. Czasami pomaga nalanie nafty pod świecę (nieco rozpuszcza nagary i czasami pierścienie się luzują).
Jeśli nie pomoże pozostaje demontaż głowicy i sprawdzanie co się dzieje na gładziach cylindrów. Jeśli są rysy to ewidentnie był problem z rozsypanym pierścieniem. można kupić sam blok silnika ceny? kiedyś widziałem sam blok za 250pln. Teraz znalazłem cały silnik za 300
http://www.allegro.pl/ite...20_600_2_0.html
ale stan plastików świadczy o tym że długo już na słoneczku stoi .
Jeśli z kolei gładzie są ok to pozostaje wyciągnięcie tłoków i sprawdzenie stanu pierścieni i ich samych.
przejrzy sobie temat (niestety po angielsku ale chłop zrobił kawał dobrej roboty dokładnie w taki aucie jak posiadasz )
masz kolego racje. w tej chwili gdy ma sie przeprowadzic jakikolwiek remont silnika trzeba sie gleboko zastanowic. moze sie okazac ze pewnych czesci nie mozna dostac,lub sa tak drogie ze glowa mala.bo np nietypowe. moj kolega w swoim Espace 2,2dci zakupil komplet panewek,ktore musial zakupic w serwisie bo sa nietypowe i dal ponad 1000zl,do tego kopa roboty i innych czesci,i samochod tylko i wylacznie na sprzedaz,bo wal i cala reszta jest tak spasowana ze po szlifie i zalozeniu panewek dlugo nie chodza.srednio kilkanascie tys km.
pdasiek, skoro Twoje auto i tak stoi u mechanika i nie jeździ, to czemu nie rozbierze go i nie sprawdzi co i jak? Ja bym go rozebrał i sprawdził jak wyglądają pierścienie, gładzie cylindrów a przy okazji sprawdzania pierścieni odrazu oceniłby stan panewek. Jeśli byłby przegrzany to gładzie cylindrów będą zwyczajnie sine od temperatury. Jeśli nie są ciemne i nie mają rys ale i nie są wytarte( bedzie widać próg na górze cylindra gdy będą wytarte) to zmieniać pierścienie na nowe, solidnie, dokladnie poskładać i gotowe. A gdy cylindry i panewki już słabo wyglądają to szukać drugiego silnika, chyba, że chcesz włożyć trochę grosza i mieć swój silnik jak nowy. Wtedy panewki+szlif cylindra+tłoki+pierścienie i wszystkie uszczelniacze i jesli dobrzeto zrobi to duuuużo kilometrów przed Tobą.
To moje zdanie, ale jak zrobić musisz zdecydować sam.
macikd samochód już odebrałem, i poprostu robota mechanika mnie tak wku****a że masakra, zarzekał się że to uszczelniacze a wymienił i jest to samo (chociaż mówił że dymi mnie - g***o prawda), za wszystko wziął 800 zł (rozrząd, uszczelka pod głowicą, dwa paski, dwie rolki, chyba niczego nie pomyliłem) teraz chce zrobić te pierścienie, i mam nadzieje że tylko one będą do wymiany, bo na więcej szczerze mnie już trochę nie stać. Mówiłem temu mechanikowi że jak rozbierze to niech powie co i jak i w razie czego wymienia, to złożył i jest jedna wielka d**a, bo mam to samo (no i rozrząd, tyle dobrego).
sam nie wiem co zrobić, w sumie znalazłem tanio silnik (700 zł), ale teraz pojechać po niego, przełozyć rozrząd, uszczelniacze, no i robocizna, to wszystko mnie wyniesie +-2000 zł a dysponuje od tej pory gotówką ~600 max, i nie wiem czy zaryzykować i niech rozbierze i zobaczy czy może wymienić tylko pierścienie czy nie ma zadziorów, bo jak trzeba szlif to nie wiem czy będzie mnie na niego stać, a znowu założyć pierścienie jak są zadziory to się mija z celem, no i ciekawe jak te panewki będą, niby nie są drogie bo komplet 105 zł, no ale znowu dochodzi robota, już nie mam siły z tymi mechaniorami.
p.s. dorzucam zdjęcie mojego silnika które obiecałem
[ Dodano: Wto Maj 18, 2010 17:19 ]
taki mały off topic
jak bym chciał sprzedać to ile panowie powinienem cenić, tylko piszcie na priv żeby nie zaśmiecać, oprócz tego silnika i 2 parchów małych rdzy nie ma się do czego przyczepić, a i regulacja gazu.
wyposażenie (4x szyby, el. szyber, skóra, drewno, halogeny,), samochód zarejestr. na 1.6, alufelgi, komplety opon
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum