Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400 2.0si] Regulacja hamulca ręcznego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 12:16
[r400 2.0si] Regulacja hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
4est 



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Hrubieszów



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 21:14   [r400 2.0si] Regulacja hamulca ręcznego

Witam
Jestem nowym na forum i proszę wybaczyć jeśli poruszam temat który był na tym forum, ale nie znalazłem rozwiązania i sensownego wytłumaczenia takowego problemu.
Jestem szczęśliwym posiadaczem rovera 420 od roku i mam problem z hamulcem ręcznym. Mam tarczowe hamulce i prawy tylny się blokuje i śmierdzi aż strach jeździć. Po odpięciu linki jest wszystko ok i nie grzeje się tarcza ani klocki.Moje pytanie jest takie czy jest możliwość regulacji poszczególnych linek hamulca ręcznego, czy tylko wspólne przy dźwigni hamulca. Chciałbym poluźnić jedną linkę, lecz w opisach regulacji hamulca ręcznego na tym forum widziałem opisy dotyczące naciąganiu obu linek.
Pozdrawiam i czekam na poradę.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 24, 2010 21:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 06:16   

nie wiem czy w 400tkach jest tak samo, ale spróbuj wyjąć tylną popielniczkę, tą zaraz za ręcznym i tam są 2 śrubki od linek do regulacji. Tak jest przynajmniej w 200/25
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 07:17   

4est, w R400 naciągasz dwie linki jednocześnie.
Może któraś z linek została wymieniona i źle dobrana, dlatego przy naciągnięciu linek jedno koło cały czas hamuje.
Linkę naciągasz zdejmując konsolę środkową(ja tak robiłem i w sumie nie tylko ja :wink: ), sprawdzę dziś patent z popielniczką-byłoby duuuużo mniej roboty.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 08:23   

popielniczkę trzeba wyjąć razem z tym kubełkiem w którym siedzi (wyjmuje się go tak samo jak popielniczkę) :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 09:28   

Prawdopodobnie chwycona jest linka. Raczej wymiana.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
4est 



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Hrubieszów



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 16:11   

Dziękuję za podpowiedzi. Dzisiaj rozbiorę popielniczkę i sprawdzę czy jest jakaś regulacja poszczególnych linek.
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 17:40   

Potwierdzam, jest dostęp przez popielniczkę :grin: . Ale reguluje się obie na raz.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
4est 



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Hrubieszów



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 19:20   

Sprawdziłem i rzeczywiście regulacja jest przez otwór po popielniczce, lecz nie ma regulacji poszczególnych linek :beczy: Linki nie były wymieniane i dodam że obie suwają się swobodnie. Pozdejmowałem koła i sprawdziłem w jakim położeniu mocowania linki zaczyna hamować koło i się okazało że po stronie kierowcy trzeba większego ruchu. Nie mam pomysły jak to samemu naprawić i chyba oddam auto do mechaników bo tymczasowo wypiełem linkę od strony pasażera i tarcza obraca się swobodnie, lecz nie jest to rozwiązanie. Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 20:02   

poszukaj na forum, było o mechanizmie ręcznego bardzo szczegółowo i chyba z linkiem do manuala hondy, tylko tamto dotyczyło R200, ale to to samo :cool:
na prawdę nie taki diabeł straszny
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Kontrolka ręcznego hamulca - wariuje
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 13, 2012 08:48
bizon
Brak nowych postów [R400 1.6 99r] Wymiana linek hamulca ręcznego / bębny
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Sie 10, 2010 22:02
Pawson
Brak nowych postów [R45] Linka hamulca ręcznego
misio46 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 15, 2012 12:40
leszczu
Brak nowych postów [R 416 1.6 97r] kontrolka hamulca ręcznego...
wieslaw61 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lip 07, 2009 22:33
DANTE79R
Brak nowych postów [R45] Kontrolka ABS i hamulca ręcznego
irek.t.sztum Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Sty 23, 2009 12:32
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink