Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] nie odpala gdy silnik jest zimny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] nie odpala gdy silnik jest zimny
Autor Wiadomość
law 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Milanówek



  Wysłany: Pon Maj 31, 2010 11:29   [MGF] nie odpala gdy silnik jest zimny
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Witam Państwa,

przez całą zimę auto odpalało w garażu bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Wraz z pojawieniem się dodatnich temperatur silnik przestał zapalać z rozrusznika.
Bez problemu zapala "na hol" a następnie, gdy silnik się rozgrzeje ponowne uruchomienie z rozrusznika nie stwarza problemu. Natomiast gdy silnik ponownie ostygnie znowu nie daje uruchomić się z rozrusznika.

Przez ostatnie dwa tygodnie auto stało w zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie sprawdzono
w zasadzie wszystko. Bardzo proszę o pomoc, gdyż skończyły się mi pomysły.

Dziękuję bardzo
i pozdrawiam serdecznie,

Łukasz
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 31, 2010 11:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 11:33   

próbowałeś delikatnie wcisnąć gaz podczas odpalania na zimno?
czy po odpaleniu "na hol" trzyma ssanie, czy od razu chodzi na obrotach ok 900rpm?
czy przy zmianach obciążenia na wolnych obrotach (np włączenie klimatyzacji) jest zmiana obrotów?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
law 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Milanówek



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 12:10   

Próbowałem z pedałem gazu - nie przynosi rezultatu.

Po odpaleniu "na hol" dopóki silnik dobrze się nie rozgrzeje jest problem z wysokimi obrotami - podczas gazowania silnik dławi się i potrafi nawet zgasnąć.

Nie mam klimatyzacji w tej wersji.

Dziękuję
i pozdrawiam,

Łukasz
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 12:17   

Może kompresja ? Bo może dopiero jak masz ciepły silnik to po rozszerzeniu materiału uszczelnia Ci je i lepiej mu. Chodź trochę wątpię aby miało to aż taki wpływ :???:
Może przeprowadzić diagnostykę komputerową ? Może któryś z czujników głupieje ?

A jak z obrotami zaraz po odpaleniu ? Na jakim poziomie są ?
 
 
 
law 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Milanówek



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 12:31   

Kompresje itd. sprawdzili mi w warsztacie - jest OK. :ok:

Co do diagnostyki komputerowej GUTMANN nie może połączyć się z komputerem
w aucie... :bezradny:

Skończyły się nam pomysły :bezradny:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 13:08   

a jak przyciśniesz gaz i spuścisz go z obrotów to jak wskazówka opada?
leci od razu w dół, czy zatrzymuje się na 1500 i na 1000 na chwilkę...
może to po prostu krokowiec... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 13:12   

Jak by był to krokowiec to by mu raczej odpalił na wciśniętym gazie.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 13:19   

też mi się tak wydaje, ale nie zaszkodzi sprawdzić...
może też być źle ustawiony rozrząd :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 13:25   

Ale jak by rozrząd był źle to by na pomiarze kompresji to wyszło.
Mi to wygląda na któryś czujnik (położenia wałka rozrządu albo wału korbowego) i komputer przez to głupieje, a po rozgrzaniu silnika czujnik podaje lepsze parametry i wszystko jest ok.

Jak by podał jakie obroty są na zimnym silniku to by wyszło czy coś nie jest nie tak z czujnikiem temp. dla komputera.
 
 
 
law 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Milanówek



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 15:19   

Rozrząd też sprawdzony :ok:

Na zimnym silniku obroty są ok. 1000.

Natomiast dopóki się nie rozgrzeje silnik "nie ma siły" tak jakby brakowało paliwa
albo iskry...

Za wszleką pomoc z góry bardzo dziękuję ponieważ skończyły nam się pomysły...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 22:24   

a w ogóle to Ty masz wersję vvc, czy bez zmiennych faz?
może by warto było sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej, ale to raczej nie powinno mieć związku z temperaturą :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
law 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Milanówek



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 09:16   

Jest to podstawowa wersja MGF 1,8 16V.
Mam go już parę lat i nigdy nie było żadnych problemów.

Warsztat wczoraj poddal się :bezradny:
Dziś przyprowadzili mi go do domu po odpaleniu na holu.
Obroty ok. 1000. Po przejechaniu paru km bardzo ładnie wchodził na wysokie obroty
i daje się zapalić z rozrusznika.
Natomiast jak ostygnie... :beczy:
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 09:28   

Przyjedź nim w niedzielę do Warszawy na Spota, a jak będzie Mariusz418 to podłączy go pod komputer i się sprawdzi łobuza. :mrgreen:
 
 
 
law 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Milanówek



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 10:37   

Łobuz nie chciał "gadać" z komputerem w warsztacie... :(
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 10:39   

Bo pewnie nie mają tam komputera roveroemdżikowego czyli Testbooka. :wink: Mariusz418 taki posiada i na pewno uda się połączyć. :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] ciężko odpala
matej11 MGF i MG TF 1 Pią Sie 27, 2010 00:16
sTERYD
Brak nowych postów [MGF] jak to jest w końcu z tymi pilotami?
plp MGF i MG TF 6 Sro Sie 12, 2020 21:16
sTERYD
Brak nowych postów [MGF] Mały wyciek oleju co to jest ?
SebJaw MGF i MG TF 8 Sro Maj 04, 2011 11:35
SebJaw
Brak nowych postów [MGF 1.8 MPI] 1999 Ciężko odpala na zimnym silniku
maciek52 MGF i MG TF 3 Wto Lis 01, 2011 00:21
flapjck1
Brak nowych postów [MG TF] RATUNKU! Nie Odpala, kręci, świeci Awaryjnymi i nic
gilbi MGF i MG TF 18 Pon Lip 05, 2010 16:09
gilbi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink