Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam mam dość duży problem. Wczoraj zostawiłem kluczyki na cały dzień w aucie w stacyjce na pozycji 2. Dzisiaj rano gdy wsiadłem do auta i próbowałem uruchomić autko zmarło. Nic z elektrycznych rzeczy nie działa. Ścieci sie tylko kotrolka oleju i aku. Dodam że pomimo iż kluczyk był w stacyjce całą noc to wszystko było w aucie wyłączone ( tzn światła klima radio itp). Co to może być? Czy jest opcja że stało się coś z imo albo komputerem?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 23:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 04, 2010 09:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rozładowało ci akumulator, naładuj i będzie git. Mogły jeszcze cewki walnąć z przegrzania ale nie sądzę bo R75 mają zabezpieczenia i jak zostawisz powłączane czy to radio czy lampki sufitowe to bardzo długim czasie jak nic sie nie dzieje to auto je wyłacza, więc pewnie inne obwody maja podobne zabezpieczenia. Zmierz napięcie akumulatora możesz spróbować tym http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346 w punkcie 9 jest napięcie aku
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Hmm no tak tylko tylko jak przekręcam kluczyk to te kontrolki nie przygasają:/ Poza tym nie ściecą się w ogóle kontrolki Check engine ABS przy przekręcaniu:(
nie przygasają bo w R75 jak jest słaby aku to komp odłącza rozrusznik
[ Dodano: Pią Cze 04, 2010 10:39 ]
i pewnie inne układy też
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 04, 2010 12:15
sknerko napisał/a:
nie przygasają bo w R75 jak jest słaby aku to komp odłącza rozrusznik
W dieslu nie. Przygasają kontrolki i cyka rozrusznik. Ostatnio rozładowałem przez głupotę bo zostawiłem pootwierane drzwi i włączone radio po praniu tapicerki.
No panowie i mnie dopadł słaby aku. Teraz ciekawostki i obserwacje:
R75 pod domem odpalił od strzała bez żadnych oznak słabości aku, a potem postanowił po chwili zamknąć mnie w aucie zgasiłem auto wysiadłem za jakieś pół godziny odpalił normalnie ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów przestały działać tylko kontrolki kierunkowskazów, kierunki migały normalnie, tak dojechał do Poznania czyli jakieś 40km i przy parkowaniu za mało gazu dałem po czym zgasł i już więcej nie miał ochoty współpracować. Normalnie działały wszystkie urządzenia, kontrolki normalnie świeciły, komp pokazywał napięcie aku 11,7V nie działały jedynie kontrolki kierunkowskazów a rozrusznik milczał nawet nie wydawał żadnych dźwięków próby odpalenia, nic. Próbowaliśmy odpalać na kablach i nic zero reakcji (PHJOWI powiedział że to nic nienormalnego i że V6 na kablach może nie odpalać znaczy uruchamiać rozrusznika, powiedział też że klemy muszą być bardzo dobrze zakręcone to jest szansa że z osłabionego aku zagada) próbowaliśmy odpalać na lince i też nic nie zagadał. Po długich bojach sprawdzaniu wszystkiego przełożyłem aku z Freelandera i też od razu nie pyknął dopiero jak bardzo dobrze dociągnąłem klemy to zagadał i palił już jak nowy. Konkluzja R75 V6 nie ostrzega o słabym aku tylko wali fochem i tyle, poza tym trza dbać o stan klem i o to by były bardzo dobrze przykręcone. Ciekawe też jest to, że nie odpala na kablach nawet jak był przypięty sam samochód bez wyładowanego aku.
[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 23:31 ]
Wsadziłem nowy akumulator i po kilkunastu odpaleniach to samo przestał współpracować i znowu brak kontrolek kierunkowskazów. Podłubałem w kablach od manetki i w od kostki stacyjki i mu się poprawiło ale to chyba tylko przypadek zaczynam podejrzewać immobiliser ale tak naprawdę nie wiem jak do niego popdejść
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum