Przeglądając fora i inne źródła doszedłem do swojego wniosku że zmniejszenie mocy w silnikach benzynowych i bez doładowania może być spowodowane sondą lambda. Gdy spaliny zbyt szybko opuszczają układ wydechowy występuje zakłócenie i wysyłanie błędnych informacji.
No to doszlismy do tego samego zwiazku, bo jezeli masz dziurawy kolektor to zaburzenie przeplywu spalin wystepuje juz przed sonda.
apples napisał/a:
Perez napisał/a:
Nie pisz o sobie w postaci osoby trzeciej.
Lepper mowil o sobie Lepper zrobil, Lepper powiedzial itd i jakos tak mi sie kojarzy
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Maj 31, 2010 10:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 31, 2010 10:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Maj 31, 2010 10:23
Perez napisał/a:
No to doszlismy do tego samego zwiazku, bo jezeli masz dziurawy kolektor to zaburzenie przeplywu spalin wystepuje juz przed sonda.
OK. Ogólnie miałeś rację. Ja uważam jednak że nie sama uszczelka lub nieszczelność może mieć wpływ tylko odczyt z sondy lambda. O ile to co przeczytałem i jakie wyciągnąłem wnioski jest prawdą.
Perez napisał/a:
Lepper mowil o sobie Lepper zrobil, Lepper powiedzial itd i jakos tak mi sie kojazy
No Lepperem nie jestem Chociaż pewnie niektórzy i może by chcieli aby potwierdzić swój wyimaginowany wizerunek mojej osoby.
I podtrzymuje: "odczuwalności mocy przy uszkodzonym wydechu trzeba wziąć pod uwagę aspekt hałasu i jego złudnego wpływu na mniejszą moc silnika. " Ale to tylko moje zdanie.
muszę się wtracić w dyskusję..... otórz mam hałas po przekroczeniu 2 tyś obrotów, nie pisałem tego wcześniej ponieważ wiem ze to jest ta uszczelka tylko miałem pytanie czy te przerywania mogą być spowodowane własnie przez ta uszczelkę, czy poprostu muszę szukac innej przyczyny:-)) gorąco pozdrawiam uczestników dyskusji
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Maj 31, 2010 19:01
apacz napisał/a:
tylko miałem pytanie czy te przerywania mogą być spowodowane własnie przez ta uszczelkę, czy poprostu muszę szukac innej przyczyny:-))
Sorki za mały offtop.
Myślę że częściową odpowiedz dostałeś w pierwszych postach Perez, tommsz, Rowan. Musisz dodatkowo przeczyścić parę rzeczy o których napisali lub wymienić uszczelkę i wtedy się okaże. Nikt jednoznacznej odpowiedzi Ci nie udzieli bo jest to niemożliwe nie jadać i nie słysząc Twojego auta.
[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 20:01 ]
apacz napisał/a:
otórz mam hałas po przekroczeniu 2 tyś obrotów, nie pisałem tego wcześniej ponieważ wiem ze to jest ta uszczelka
Sprawdzałeś kolanko gumowe przy Turbinie i przewody od intercoolera?
apacz,
wszyscy którzy zaobserwowali stratę mocy przy przedmuchach w układzie wydechowym mieli rację. Przedmuchy jak najbardziej mogą wpłynąc na ograniczenie mocy.
W prawidłowo pracującym układzie wydechowym wypływ spalin jest laminarny. Natomiast wszelkie nieszczelności zakłócają wypływ wprowadzając turbulencje i mimo zwiekszenia powierzchni zmiejszają prędkość wypływu wprowadzając do strugi zawirowania. Jednak sama prędkość wypływu spalin ma dużo większe znaczenie wynikające ze zjawisk zachodzących w układzie wydechowym. Wypływ spalin ma charakter falowy. Składa się z impulsów zwiększonego ciśnienia ( w rytm pracy zaworu wydechowego ) podążających do ujścia ( katalizator, pierwszt tłumik). W momencie opuszczania rury następuje nagłe rozprężenie i powstaje zwrotny impuls podciśnienia podążający w kierunku przeciwnym. Prawidłowo obliczony wydech zapewnia powrót impulsu podciśnienia do zaworu wydechowego gdy ten jeszcze jest otwarty co powoduje szybsze opróżnienie komory spalania ze spalin i napełnienie jej świeżą mieszanką. Dodatkowo obniża to temperaturę w komorze spalania. Jeśli zmienia się prędkość wypływu spalin wskutek nieszczelności to powrotny impuls podciśnienia dociera w niewłaściwym momencie i moc zostaje ograniczona. Dlatego dla zwiększenia mocy silnika poprzez modyfikacje układu wydechowego nie wystarczy usunąć wydechu czy obciąc rurę a należy zaprojektować kompletny układ wydechowy poparty stosownymi obliczeniami.
Howgh
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum