Forum Klubu ROVERki.pl :: hondowski silnik do roverka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
hondowski silnik do roverka
Autor Wiadomość
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 07:45   

Próbuj roverkowe silniki.

Najprościej to K-serie 1.8 VVC - lekki i ma 145KM.
Albo od MG ZR, ma pare koników więcej.
Oraz inne wariacje K-series jak 1.8T z R75.

Jeżeli sie zmieści to KV albo T-series

Okrąglak ma troche wspólnego z Hondą. Np hamulce z tyłu są takie same jak w R400, moze też pewne części zawieszenia..

Poza tym nie wiem po co sie pchać w Hondę skoro MG ZR przegania Civic type R. K-series to bardzo fajne silniki. Chyba że dla niezawodności, ale swap pożre tyle pieniędzy że spokojnie kilka razy silnik K za to wymienisz :D

PS.
Ja bym chciał roverkowe 1.8 K-Series VHPD od Lotusa 340R - 190KM i 190Nm:P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 01, 2010 07:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 08:03   

tak jak wyżej Kolega mądrze napisał - Kseries, KV lub Tseries. Przekładając 1.6/1.8/1.8VVC(145 lub 160KM) odpada Ci rzeźba mocowań czy wiązki. A to upraszcza i obniża koszty takiego swapa. Tseries takżę wchodzi nalegalu, KV6 tak samo.Wybierać, swapować i jeździć :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 08:31   

Ja bym szukał 1.8 turbo z R75 150KM i 210 Nm ;) ... niestety chyba nie za łatwo dorwać ten silnik.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 08:44   

A z ciekawości spytam, bo wiadomo ze silniki z turbiną są podatne na "overclocking" ;)

Ile można z takiego silnika wycisnąć?
Oczywiście nie narażając sie na natychmiastowe hgf czy jeszcze poważniejsze awarie.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 09:21   

2.0T, 1.4, 1.6, 1.8, 1.8Vi, 2.0KV6 (ale chyba juz nie tak bez problemow. Tak naprawde bez problemow to silniki rzedowe serii K (roverowskie)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 10:32   

jesli w gre wchodzi 2.0T to tak samo 2.0V6 i 2.5V6 - mają takie same górne mocowania :) i kazdy z nich pasuje pod PG1 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 10:51   

a z kim wy tak polemizujecie jak autor tematu odpadł na początku maja :p i tak temat umarł zanim się zaczął nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu... :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 10:57   

Panowie/ panie już nie będę zakładał nowego tematu,

Pytanie brzmi: Czy silnik serii K 1.6 można spiąć ze skrzynia PG1, bo chyba seria K 1.8 już miała PG1, a mi się nie długo szykuje wymiana skrzyni i może by wsadzić PG1 bo na pewno mocniejsza.

pozdro
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 12:32   

dobryziom napisał/a:
nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu... :(

Mariusz chyba wsadza do ZRa 2.5L KV6 :) chyba, że coś źle przeczytałem
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Lisus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 233
Skąd: Poznań!

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 12:34   

dobryziom napisał/a:
i tak temat umarł zanim się zaczął nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu... :(

Nie chce mi sie szuakc kto ale, ktoś przecież jeżdzi z silnikiem 2,2 Vtec :)

Mam jeszcze jedno pytanko czy samo założenie do mojej 214si kolektora ssącego od 1,8vvc da jakiś przyrost mocy? Będzie pasować Plug&Play?
_________________
Ludzie szybko jeżdżą, bo nie mają wyobraźni... Ja zapi**dalam, bo umiem ;]
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 14:58   

z modami silnika i swapami u nas się nie szaleje niestety :(
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 15:04   

Ciufcia napisał/a:
dobryziom napisał/a:
nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu... :(

Mariusz chyba wsadza do ZRa 2.5L KV6 :) chyba, że coś źle przeczytałem


to chyba odległe plany mówie o przeprowadzonych a nie koncepcjach bo tych na forum bylo full :)

[quote="Lisus"]
dobryziom napisał/a:
Nie chce mi sie szuakc kto ale, ktoś przecież jeżdzi z silnikiem 2,2 Vtec :)


olekorson miał w planie ale nie zrobił jak dotąd...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 19:01   

plany nie takie odległe, bo jeśli swap się uda to mamyy z Mariuszem coś kombinować hehe ;) jeśli jedna 622VTEC i to juz dłuuższą chwile :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 19:04   

Markzo napisał/a:
jeśli swap się uda to mamyy z Mariuszem coś kombinować hehe ;)

jak by sie udał to ja bym sie mocno zastanawiał :P tylko jak wyglądają koszta
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 21:08   

KV6 niestety tak łatwo nie wchodzi do nadwozia R200. Chyba że się uda dorwać ten z MG ZS. Mówię tu o mocowaniach bo silnik jak silnik - byłe się w komorze zmieścił ale trzeba go jeszcze z budą spiąć.

http://www.75andztclub.com/showthread.php?t=265778

Tu widać że ktoś zapomniał o górnym mocowaniu...

A tu jeszcze takie fajne zdjęcie dla maniaków .... :mrgreen:


Ten z MG ZS ma prawie identyczne górne mocowanie jak diesel L-seria ale ciągle inne niż przy silnikach K-serii (poza silnikiem 1.8). Dolne mocowanie to akurat nie jest duży problem i się da coś wymyślić. Od strony skrzyni biegów jest wszystko ok.


Warto by było pomyśleć nad dodatkowymi mocowaniami w połowie zespołu silnik-skrzynia biegów (coś jak w R220 turbo coupe) - w ten sposób zapewni się dodatkową stabilność poprzez montaż do belek spinających podłużnice. Bez tego obawiał bym się by silnik nie wyskoczył z nadwozia.

Już prawie pewien jestem że gdy dojdzie do zakupu silnika do mojego R220 to wsadzę tam właśnie KV6 - ale to jeszcze odległa przyszłość bo na razie wygląda to tak:



Odnośnie udanych swapów tu jest temat odnośnie zmiany z 18vvc na 2.0T ładnie obfotografowane i troche opisane:

http://www.rovertech.net/...hp?f=83&t=94981

I jeszcze jeden

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=223495

Nie nasze podwórko ale warto przejrzeć bo widać jakie można napotkać problemy.

A tu jeszcze temat o wkładaniu VTEC-a do coupe:

http://forum.rover-coupe....hp?f=12&t=18599
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 02, 2010 12:01   

Ja to bym chcial upakowac do siebie ten silnik, ale oprocz gigantycznych kosztow to nie wiem czy to wogule mozliwe. Niby seria F... Chociaz jezeli by sie okazalo, ze mozna sie zamknac w 15tys to moze za kilka miesiecy...
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Shrekinho90 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 102
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 22:41   

Najprościej to serie K, najmocniejszy - 1.8 vvc 160 KM.
A jak chce się czegoś więcej to 2.0T od Rovera.
( tu fajny filmik na który kiedyś trafiłem: http://www.youtube.com/wa...feature=related )
Cała reszta to chyba sztuka dla sztuki.
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 00:16   

A odwrotnie ktoś próbował? :mrgreen:
Np: 2.0T z kanciaka do civa 4g :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wsad do Roverka 75 CDT
pawelk91 Tuning mechaniczny 23 Czw Lut 11, 2010 17:00
Rowan
Brak nowych postów Podkręcenie roverka na podkarpaciu
lucrah Tuning mechaniczny 2 Wto Paź 30, 2012 21:48
praktis
Brak nowych postów Tuning mechaniczny Roverka
luk7 Tuning mechaniczny 28 Czw Lut 18, 2010 21:17
flapjck1
Brak nowych postów [rover 216Si 1996r 1.6 16v] Podkręcenie roverka :)
Kamil94 Tuning mechaniczny 16 Wto Lis 15, 2011 19:52
rovek
Brak nowych postów Przekladka silnika z Roverka 600 do mercedesa w123 ?????????
m4ch05 Tuning mechaniczny 8 Pią Lis 04, 2011 20:35
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink