Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all] Wtryski Benzyna różnice
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:46
[R all] Wtryski Benzyna różnice
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 14, 2010 16:27   [R all] Wtryski Benzyna różnice

Witam czy może ktoś mi wytłumaczyc czy są a jeśli tak to jakie różnice miedzy samymi wtryskami w samochodach R 200, 400, 25, 45, 75 mówimy tu o samych wtryskach nie listwach i tylko benzyna. Czy one się różnią w ogóle od siebie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 14, 2010 16:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 14, 2010 23:18   

200, 400, 25 i 400 praktycznie niczym, w 75 raczej jest już różnica. Różnica między tamtymi a 75 to może być (i niemal na pewno jest) w wydajności, czyli ile paliwa wtryśnie wtryskiwacz w ciągu 1min przy ciśnieniu paliwa 3bar.

Z tego co wiem to silniki 1.4 i 1.6 mają te same wtryski, nie wiem jak jest z 1.8 czy nie mają wydajniejszych przypadkiem, ale to trzeba by poczytać.

A dlaczego kolega pyta :wink: ?
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 04:44   

Ano kolega pyta ponieważ podejrzewa że padają mu wtryski i rozgląda się za nowymi a te ciężko znaleźć. Wiem że Volvo 740 ma dokładnie te same wtryski a w sieci znalazłem oto taką informację i mi trochę namieszała bo PHJOWI mówił mi że wtryski od R25 nie podejdą do 200 a według tych informacjii...
Zresztą zobaczcie sami :

Cytat:
Wtryskiwacz benzyny Jetronic BOSCH 0 280 150 749 0280150749
Regulator MKW10016 MKW 10016 3.0 bar 97372PN
ROVER 35019868
Bosch 0280150749 - 3 bar, 227cc/min, 15.9 ohms.

ZASTOSOWANIE


VOLVO 240 SERIES 4 1992-87 2316CC [B230F] LH-JETRONIC
VOLVO 740 SERIES 4 1992-89 2316CC [B234F] / [B230F] LH-JETRONIC
VOLVO 740 SERIE
VOLVO 940 SERIES 4 1992 2316CC [B234F] LH-JETRONIC
VOLVO 940 SERIES 4 1991 2316CC [B234F] LH-JETRONIC
VOLVO DL 4 1989 2316CC [B230F] LH-JETRONIC
VOLVO DL 4 1988 2316CC [B230F]exc.S-WGN(TO: J-3394099) LH-JETRONIC
VOLVO DL 4 1987 2316CC [B230F] LH-JETRONIC
VOLVO 760 SERIES 6 1990-86 2849CC [B280F] LH-JETRONIC
VOLVO 780 SERIES 6 1990-87 2849CC [B280F] LH-JETRONIC
VOLVO 960 SERIES 6 1992 2922CC [B6304F] MOTRONIC
Rover 400 (RT) 416 Si 1.6 05/1995 - 03/2000 Hubraum /ccm: 1.6 (1588 ccm) Leistung kW/PS: 82/112

MG MG ZR 105 06.01- 76 103 1396
MG MG ZR 120 06.01- 86 117 1796
MG MG ZR 160 06.01- 118 160 1796
MG MG ZS 120 07.01- 86 117 1796
MG MG ZS Hatchback 120 07.01- 86 117 1796
MG MGF (RD) 01. Jun 02.00-03.02 82 111 1588
MG MGF (RD) 1.8 i 16V 03.95-03.02 88 120 1796
MG MGF (RD) 1.8 i VVC 03.95-03.02 107 146 1796
MG MGF (RD) 1,8 i VVC 10.01-03.02 118 160 1796
ROVER 200 (RF) 214 Si 11.95-03.00 76 103 1396
ROVER 200 (RF) 216 Si 11.95-03.00 82 112 1588
ROVER 200 (RF) 218 K Vi 11.95-03.00 107 146 1796
ROVER 25 (RF) 1.1 16V 01.04- 55 75 1119
ROVER 25 (RF) 1.4 16V 10.99- 62 84 1396
ROVER 25 (RF) 1.4 16V 10.99- 76 103 1396
ROVER 25 (RF) 1.6 16V 10.99- 80 109 1588
ROVER 25 (RF) 1.8 16V 10.99- 85 116 1796
ROVER 25 (RF) 1.8 16V 02.00- 107 146 1796
ROVER 400 (RT) 414 Si 05.95-03.00 76 103 1396
ROVER 400 (RT) 416 Si 05.95-03.00 82 112 1588
ROVER 400 Hatchback (RT) 414 Si 05.95-03.00 76 103 1396
ROVER 400 Hatchback (RT) 416 Si 05.95-03.00 82 112 1588
ROVER 400 Tourer (XW) 1.8 i 06.96-11.98 107 146 1796
ROVER 45 (RT) 01. Apr 02.00- 76 103 1396
ROVER 45 (RT) 01. Jun 02.00- 80 109 1588
ROVER 45 (RT) 01. Aug 02.00- 86 117 1796
ROVER 45 Stufenheck (RT) 01. Apr 02.00- 76 103 1396
ROVER 45 Stufenheck (RT) 01. Jun 02.00- 80 109 1588
ROVER 45 Stufenheck (RT) 01. Aug 02.00- 86 117 1796
ROVER CABRIOLET (XW) 216 1.6i 16V 01.96-11.99 82 111 1588
ROVER COUPE 1.6 16 V 03.96-11.99 82 111 1588
ROVER COUPE 1.8 16 V 03.96-11.99 107 145 1795
VOLVO 740 (744) 02. Mrz 08.88-08.92 111 151 2316
VOLVO 740 (744) 02. Mrz 08.88-07.91 114 156 2316
VOLVO 740 (744) 02. Mrz 08.87-07.89 117 159 2316
VOLVO 740 Kombi (745) 02. Mrz 07.89-08.92 111 151 2316
VOLVO 740 Kombi (745) 02. Mrz 08.88-07.90 114 156 2316
VOLVO 740 Kombi (745) 02. Mrz 08.87-07.89 117 159 2316
VOLVO 940 (944) 02. Mrz 08.90-07.91 114 156 2316
VOLVO 940 Kombi (945) 02. Mrz 08.90-07.91 114 155 2316


Źródło: http://www.eter-mot.info/...-rover-35019868
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 07:20   

Coś kiedys czytałem ze wtryskiwacze różnią sie wydajnością i kolorami.
Kiedys w K-Series były takie same, a potem zaczęto różnicować w zależności od pojemności.

Ale ile w tym prawdy teraz nie wiem - bo źródła nie pamiętam.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 08:44   

Z tego co widzę to były montowane 2 rodzaje wtryskiwaczy:
0-280-150-749 (227cc/min)
0-280-155-884 (182cc/min)

W nowszych (po 2000r.) były chyba faktycznie zróżnicowane:
0-280-150-703 (1.4l) (170cc/min)
0-280-155-884 (1.6l) (182cc/min)

Poszukać wtrysków do polonaza :wink:
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 15:24   

No a co sie stanie jak się zamontuje wtryski o większej wydajności?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 18:28   

Albo wzrośnie spalanie, albo nic się nie stanie. Ja obstawiam to 2 :wink:
Sonda lambda wykryje za bogatą mieszankę i zmniejszy czasy wtrysku przez co mniej paliwa się dostanie do cylindra i w efekcie będzie jeździć tak samo.

Ja mam wtryskiwacze 0-280-150-749 i według tego co kiedyś szukałem to mają one wydajność w rzeczywistości około 200cc/min w tym błąd około +/-5% czyli między 190 a 210cc/min.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 18:46   

No ja w mojej Coupe te same co ty tyle że ja mam silnik 1,6 rocznik ten sam. Nówki są kosmicznie drogie 600zł za sztukę, regenerowane 150zł za sztukę, w Uk znalazłem niby nowe za 24Ł ale coś mi sie nie chce wierzyć że to oryginał bo jakiś tam zamiennik w UK kosztuje 44Ł za sztukę. Pozostaje kupić używaną listwe wtryskową od 25 albo MG bo są to dużo młodsze auta a więc teoretycznie mniej zajechane wtryskiwacze...

Zaryzykuje i chyba kupie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 18:52   

Sprawdź tylko przed kupnem ich kształt (głównie długość) aby za krótkie lub za długie się nie okazały (chodź nie powinny).
A co ze starymi się stało ?
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 19:26   

po wymianie filtru paliwa i po tym co wyleciało ze starego podejrzewam że po prostu są zasyfione na maksa.........

btw i tak robie kapitalke więc wymieniam wszystko po kolei czy sprawne czy nie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 19:45   

Przy kapitalce wolał bym kasę wepchnąć w nowe pierścienie, panewki i resztę dupereli niż w wtryski które niemal na pewno są sprawne, co najwyżej można je przepłukać "w drugą stronę" :wink:

No ale... co wiedziałem już poradziłem, powodzenia życzę :grin:
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 22:49   

Proponuje udać się do jakiegoś dobrego serwisu który posiada urządzenie do czyszczenia wtryskiwaczy "pod napięciem". Generalnie polega to na tym, ze podpina wtryskiwacze pod specjalne urządzenie, ustawia czas wtrysku na np 5ms i wsadza wtryskiwacze do denaturatu na kilka godzin. U siebie jak tak zrobiłem to denaturat po kilku chwilach z białego (teraz denaturat sprzedają biały, już nie trzeba cedzić przez chleb...) zrobił się brunatny.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 23:22   

Tomek1212 a poczułeś jakąś różnicę po tym czy nie bardzo ?
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 00:42   

Prawdę mówiąc nawet ich nie założyłem do auta bo to jest komplet zapasowy, a zregenerowałem je tak aby mieć w razie czego.

Jednak powiem ci, że z tego co zauważyłem regenerując wtryski do innych aut to jeżeli auto chodzi dobrze a klient decyduje sie na regeneracje tak bardziej profilaktycznie to różnicy raczej nie czuć, natomiast jeżeli jest jakiś problem z autem i podejrzenie pada na wtryski to czyszczenie bardzo często pomaga.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 04:39   

Tomek1212, ile płaciłeś za taką przyjemność?

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 05:39 ]
No i czy wtrysków nie czyści sie specjalnymi płynami? Denaturat słyszałem że niszczy wtryskiwacze i to by się nawet pokryło z moim przypadkiem. Mi wtryski zaczeły siadać zimą jak dolewałem denaturatu do paliwa żeby wode wyciągnąć z paliwa.......
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 06:41   

Może rozuściłeś jakieś syfy z baku i poszło we wtryskiwacze?
Ja tak uwaliłem chyba wtryski gazowe. Dbając o samochód tankowałem specjalny przeczyszczający gaz.
Zatankowałem mniej niz 10 razy i listwa poleciała.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 09:59   

Vesper416, Nie płaciłem nic bo sam mam takie urządzenie i czyszczę wtryski do różnych aut. Denaturat do tego jest najlepszy bo ma właściwości czyszczące podobne jak nitro, ale w przeciwieństwie do niego nie rozpuszcza gumowych części wtryskiwacza.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 15:36   

Tomek1212, No to orientacyjnie możesz powiedzieć jaki to jest koszt? czyścisz je tylko czy regenerujesz znaczy wymieniasz uszczelki?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 17:24   

Wtryski powinno się czyścić zanurzając je w wanience ultradźwiękowej i podłączając pod nie sygnał który będzie go otwierał ileś tam razy na sekundę (ile to rzecz sporna).
Do tego dobrze jest podłączyć jakąś pompkę pod wtrysk aby ciągle ta "woda" czyszcząca krążyła. W ten sposób idealnie się wtryski wypłucze.

Uszczelki to się raczej wymienia jak już widać że są rozwalone, np. nie elastyczne, kruszą się, popękane itd.

Najpierw bym poszukał osoby kto ma taki sprzęcik do czyszczenia, bo większość magików-mechaników po prostu wymienia części, nie bawi się w ich regenerację.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 17:37   

Wanienkę ultradźwiękową mam. jako czyścik chyba najlepiej było by uzyć jakiegoś doktora do czyszczenia wtrysków. Skąd tylko wziąć sygnał otwierający wtryski....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R all K-series] podstawki pod wtryski do lpg
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Nie Sty 24, 2016 11:12
Wiesia92
Brak nowych postów [R ALL] Podgrzewane wtryski w LPG - czy warto ?
memphisto Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 61 Wto Kwi 13, 2010 18:15
faecd
Brak nowych postów [LPG] Gdzie powinny być umiejscowione wtryski LPG
truten23 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 17 Sro Sty 14, 2009 21:44
truten23
Brak nowych postów [K14 16V/8V] Róznice i HGF
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sro Kwi 08, 2009 21:34
Gość
Brak nowych postów [R All] Różnice w silnikach 1.8
sebeks Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 16 Sro Mar 12, 2014 19:43
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink