Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pią Sie 06, 2010 11:10 [R620] Pompa sprzęgła i przegub
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam. Koledzy mam dwa pytania. Padła mi pompa sprzęgła i chce sie spytać czy ta by pasowała
http://moto.allegro.pl/it...a_sprzegla.html
A drugie to:
Podczas przyśpieszania po wyżej prędkości 70km/h słyszę stukanie z przodu przy kole po lewej stronie. jak jadę wolniej np.50km/h i przyspieszam to tego stukania nie ma. Zastanawiam się czy to nie półoś albo przegub zewnętrzny. dodam jeszcze że pękła mi osłona tego przegubu. Możecie podpowiedzieć co to może być?
Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 22, 2011 00:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 06, 2010 11:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1.Będzie pasować , możesz też spróbować przywrócić ją do życia za pomocą reperaturki pompy AUTOFREN D1-531 , koszt ok 20zł
2.Jeśli pękła ci osłona przegubu i jeździsz już tak jakiś czas to masz jasną odpowiedź dlaczego tak ci stuka, to najprawdopodobniej przegub, pękniętą osłonę należy wymienić natychmiast, inaczej doprowadzi to prędzej czy później do zużycia przegubu oraz półosi, poprzez pękniętą osłonę wydostaje się cały smar i dostają się wszelkie zanieczyszczenia, kurz, woda, kamienie, które przylepiają się i go niszczą co objawia się właśnie stukiem, wyobraź sobie że pocierasz papierem ściernym o papier ścierny, to samo w tej chwili dzieje się z twoim przegubem i w twoim przypadku prawdopodobnie musisz już odłożyć € na nowy przegub.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pią Sie 06, 2010 22:08
No właśnie w tym problem. zrobiłem zaledwie około 20km jak mi tak puka. co do smaru to jest w dobrym stanie (tak mi się wydaje. nie widać i nie czuć jakiegoś brudu) poza tym ta osłona pękła mi przy przegubie zewnętrznym (przy kole) więc przy skręconych kołach powinien też stukać. A tak nie jest. boje się ze to przegub w skrzyni.
Już sam nie wiem.
Trudno tak wywnioskować, jeśli zrobiłeś na tej pękniętej osłonie tylko 20km to najprościej jak najszybciej wymień ją na nową, bo koszt niewielki, oczyść przegub ze starego smaru i z tego co się tam nazbierało, bo może da się go jeszcze uratować a 20km wystarczy żeby resztki smaru się wydostały i dlatego stuka przy 70km/h a przy skręcie nie bo się na tyle jeszcze nie zużył, napchaj nowego smaru jak należy tzn. ile wlezie w osłonę i przegub, osłonę kupisz w komplecie ze smarem tak że problemu nie ma , załóż porządnie opaski zaciskowe na osłonę (są też w kpl.) tak żeby się smar gdzieś bokami nie wydostał i złóż wszystko do kupy, po tym zabiegu zrobisz przejażdżkę i będziesz wiedział co i jak
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob Sie 07, 2010 00:11
narazie samochodzik stoi w garażu
w poniedziałek sie tym zajmę bo czekam tez na pompkę sprzęgła więc zrobię obie rzeczy na raz. jak juz bedzie wszystko oki to napisze co było nie tak.
Może temacik komuś sie przyda w przyszłości
zimek-1985, wymiana osłony przegubu jest dość droga, chyba, że wiemy co kupić.
Wszystkie sklepy sprzedają osłonę dedykowaną do R600 za około 160 zeta. To bardzo dużo jak za kawałek gumy.
Jeśli nie chcemy przepłacać to szukajmy osłony od Accorda. Można taką dostać z katalogu JC za około 30 zł. z tym, że jest ona węższa o 2mm. Normalnie to da się założyć i w niczym nie przeszkadza.
Podjedź do mechanika niech obejrzy ten przegub. Będzie widać, czy wystarczy wymiana osłony, czy jednak trzeba kupić nowy.
Jeśli masz ABS to trochę Cię zmartwie, bo w sprzedaży prawie nie ma przegubów do diesla (ciężko znaleźć). Wszystkie sprzedawane są do benzyny i różnią się ilością zębów w koronce abs.
Podobno pasuje od R800.
Niektórzy przekładają koronke ze starego przegubu, ale jest to dość ryzykowne (potrafi pęknąć).
Co do stuków, czy wyczuwalne są jakieś luzy przy szarpaniu półosią, bo to może być przegub, ale wewnętrzny.
Nie wiem, czy jest wymienialny, czy trzeba wymieniać całą półoś.
zuber84cool napisał/a:
osłonę kupisz w komplecie ze smarem
Nigdy nie spotkałem się z osłoną ze smarem w komplecie, być moze jest.
Za to smar do przegubów można kupić osobno.
Nigdy nie spotkałem się z osłoną ze smarem w komplecie
Że co??? A jak to ty sobie wyobrażasz? No nie chce mi się wierzyć że nigdy się nie spotkałeś ze smarem w komplecie , opasek też pewnie niema? pleciesz bzdury, po co ma niby kupować smar osobno? ot proszę http://allegro.pl/listing...%82ona+przegubu to tam w tych tubkach to co to jest? czekolada?
Jeśli by się okazało że to przegub wewnętrzny, to jest on jak najbardziej wymienialny, tylko trudno osiągalny i znacznie droższy od zewnętrznego i kolega póki co nie musi jeździć do mechanika bo z wymianą osłony może poradzić sobie sam, bo jest to na tyle proste a po co ma płacić jeszcze komuś za robociznę. Po tym będzie wiedział czy nadal stuka, czy to może coś innego. Póki co niech się zajmie wymianą tej osłony .
Że co??? A jak to ty sobie wyobrażasz? No nie chce mi się wierzyć że nigdy się nie spotkałeś ze smarem w komplecie , opasek też pewnie niema? pleciesz bzdury, po co ma niby kupować smar osobno? ot proszę http://allegro.pl/listing...%82ona+przegubu to tam w tych tubkach to co to jest? czekolada?
Trzymaj nerwy na wodzy kolego i trochę szacunku oczekuję.
Dwa razy kupowałem osłonę przegubu i w komplecie miałem tylko gumę i opaski.
Zresztą napisałem, że być może jest i Ty to potwierdziłeś linkami do allegro, więc luz.
Zważ tylko na to, że nawet w linkach, które podałeś zdarzają się bez smaru, więc bzdur nie piszę.
zuber84cool napisał/a:
kolega póki co nie musi jeździć do mechanika bo z wymianą osłony może poradzić sobie sam, bo jest to na tyle proste a po co ma płacić jeszcze komuś za robociznę.
Potrafisz po jego postach ocenić, czy jest w stanie to zrobić?
Jeśli potrafi i ma tyle doświadczenia by ocenic stan przegubu to czemu nie.
Ty marthinez, kolego, nie przesadzaj z tymi nerwami i szacunkiem ok? nie siedzieliśmy razem w szkole w jednej ławce . Ja od siebie dodam że mnie się jeszcze nie zdarzyło kupić osłony bez smaru w kpl, przecież jak już kupujesz osłonę to cały kpl. manszeta, opaski, smar. A kolego, który założył temat myślę że jak daję sobie radę z wymianą płynów, wymianą klocków itp. to i da sobie radę z wyminą osłony .
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Wto Sie 10, 2010 08:23
Oj koledzy koledzy
Byłem u znajomego mechanika na weryfikacji tego stukania i powiedział ze to przegub. pękła osłona, smar wyleciał i przegub padł. nowy przegub po zniżkach w sklepie kupiłem za 120 zł. nie mam ABS-u wiec nie będę miał problemu z tą koronką
W zestawie jest smar, manżeta czy jakoś tak i opaski. Jutro czeka mnie wymiana. a co do tego czy są przy samych osłonach smary to tak i nie. jak pytałem sie w sklepie to nie wszyscy producenci daja smar. choc wiekszosc z nich tak ale i wtedy cena jest inna. roznica to jekies 5-10zł
Z tymi osłonami no to tak, po prostu do popularnych samochodów na rynku dla ludu, nie ma problemu, manszety można kupić w kpl ze smarem i opaskami, nawet do takiego SDi podpasuje manszeta od Accord'a V a te 2mm w tę czy w tę to praktycznie żadna różnica , chociaż trafiają się takie egzotyczne egzemplarze do których trudno znaleźć kpl. lub go nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum