Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 220 turbo coupe] Problem ze skrzynią / sprzęgłem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:13
[R 220 turbo coupe] Problem ze skrzynią / sprzęgłem.
Autor Wiadomość
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 11:30   [R 220 turbo coupe] Problem ze skrzynią / sprzęgłem.

Witam, dzisiaj zaskoczyła mnie dość niemiła awaria. Włączając się do ruchu na jednej z głównych Gdańskich ulic najprawdopodobniej padała skrzynia. Na samym początku objawiło się to tym, że jadąc na pierwszym biegu w momencie wciśnięcia sprzęgła szarpnęło całym silnikiem i dopiero za 6 razem udało mi się wbić drugi bieg. Gdy mi się to udało pedał sprzęgła zaczął dziwnie chodzić, tzn, był bardzo miękki i praktycznie łapał przy samej podłodze. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, i na wyłączonym silniku biegi chodziły dość opornie. Uruchomiłem bestie, pedał sprzęgła chodził tak samo jak przedtem. W tym momencie postanowiłem że wracam do domu bo nie było sensu kontynuować jazdy. Na światłach samochód zachowywał się jak automat, gdy pierwszy bieg był wrzucony a sprzęgło wciśnięte samochód sam zaczynał się toczyć, więc musiałem trzymać cały czas nogę na hamulcu. Gdy podjechałem pod dom, chciałem wrzucić wsteczny bieg. Podczas tego zabiegu całym silnikiem ponownie dość mocno szarpnęło i nagle wszystko wróciło do normy. Biegi zaczęły wchodzić normalnie i praca sprzęgła znowu była ok. Tak więc bez namysłu stwierdziłem że zrobię jazdę próbną. Niestety znowu w trakcie wbijania drugiego biegu wszystko się zjeba**. Podjechałem pod dom wrzuciłem wsteczny, zaparkowałem i niestety już drążek zmiany biegów nie chce drgnąć. Mimo wciśniętego sprzęgła nie mogę odpalić auta ponieważ wsteczny bieg jest zasprzęglony i samochód się zaczyna toczyć.

To by było na tyle. Przepraszam jeżeli napisałem to dość chaotycznie ale śpieszę się do pracy. Mam nadzieję, że ktoś z was ma pomysł co to mogło nawalić?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 11, 2010 11:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 14:08   

mi to wygląda na wysprzęglik, ale niech sie znawcy wypowiedzą
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 19:16   

moze sie myle ale sadze ze lozysko oporowe sie rozpadlo i weszlo w wieniec docisku, na chwile udalo ci sie ze wyszlo z powrotem i stad odzyskales sprzeglo

ale mimo wszystko sprawdz wysprzeglik najpierw
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 21:18   

Bez ściągnięcia skrzyni raczej się nie obejdzie. Prawdopodobnie winę ponosi wysprzęglik, raz łapie raz przepuszcza. Rozpadnięcie się łożyska oporowego i zablokowanie w łąpkach docisku spowodowało by trwałe rozsprzęglenie. Znaczie większym problemem jest zablokowanie skrzyni na wstecznym, trzeba będzie ją rozebrać. Możliwe usterki opiszę rano, bo teraz muszę spadać.

Najbardziej prawdopodobne jest, że wybierak wstecznego się wygiął i bolec wyskoczył z rowka. Może uda się spowodować że wskoczy ponownie bujając auto przód-tył w tym samym czasie próbując wybić wsteczny. Drugą możliwością jest rozwalenie całego układu wybierania biegów.Najlepiej skrzynię biegów rozebrać i zobaczyć.
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 16:09   

Dzisiaj rano grzebiąc przy samochodzie udało mi się zbić wsteczny bieg. Na uruchomionym silniku nie dało rady wrzucić żadnego biegu, dopiero na wyłącznym wszystkie wchodziły. Po ponownym wrzuceniu biegu wstecznego, nagle wszytko wróciło do normy. Sprzęgło chodziło normalnie, biegi również. Po przejechaniu 100 metrów nagle straciłem przeniesienie napędu na koła. Na włączonym silniku bigi jak i sprzęgło działa normalnie natomiast nie ma żadnej reakcji na wrzucony bieg. Tylko z silnika dobiega takie metaliczne dzwonienie które nie jest powiązane z prędkością obrotową silnika. Tak więc chyba wysprzęglik można wykluczyć teraz pytanie czy padała skrzynia czy może jednak sprzęgło? Niestety autko powędruje do mechanika, który niestety liczy sobie za ściągniecie i zamontowanie skrzyni 400zł ;/ Może ktoś z was zna jakiś tani warsztat w Gdańsku?
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 17:39   

to jest dobra cena, ja w tym miechu w 3 roznych roverach zrzucalem skrzynie i wiem ile to szarpania jest
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 12, 2010 19:06   

dobra cena wyjęcie skrzyni jest dość pracochłonne.. tylko nie rozumiem czemu po awarii dwukrotnie próbowałeś nim jeździć takimi praktykami więcej napsujesz niż sprawdzisz :/
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 16, 2010 20:43   

Winowajczynią okazała się tarcza sprzęgła. Była już na tyle zużyta, że się rozleciała na kawałki. Zakupiłem już sprzęgło marki National, zdecydowałem się na nie z powodu ceny. Miejmy nadzieję, że będę zadowolony.
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 09:32   

Pyros napisał/a:
Winowajczynią okazała się tarcza sprzęgła. Była już na tyle zużyta, że się rozleciała na kawałki. Zakupiłem już sprzęgło marki National, zdecydowałem się na nie z powodu ceny. Miejmy nadzieję, że będę zadowolony.


ja na sprzęgle Nationala jeżdżę już ponad rok na zwiększonej mocy i powiem szczerze ze SASCH i LUK się nie umywa :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R 220 turbo coupe] Problem z hamulcami
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Nie Wrz 12, 2010 11:48
Pyros
Brak nowych postów [R 220 coupe 2.0 turbo 94r] problem z instalacją elektryczną
desperado67 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Czw Gru 31, 2009 20:27
dobryziom
Brak nowych postów [220 Coupe Turbo] Problem z układem chłodzenia
slax Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
28 Nie Lut 07, 2016 18:27
slax
Brak nowych postów [R 220 turbo coupe] Cieknie woda, problem z pompą wody ?
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Nie Gru 05, 2010 22:40
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink