Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] 2 gen chodzi na 3 gary tylko na gazie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] 2 gen chodzi na 3 gary tylko na gazie
Autor Wiadomość
djjacek 



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 20:50   [R600] 2 gen chodzi na 3 gary tylko na gazie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich .Jestem nowym właścicielem rovera 620 z gazem2 gen Lovato
Kupiłem go bardzo tanio lecz z usterką .

Na gazie chodzi na 3 cylindry [4 nie pali] ale tylko do 2000 obrotów .
Na benzynie chodzi dobrze choć falują mu obroty ale to raczej krokowy.

silnik siłę ma świece kable ok. Czy krokowy z benzyny ma coś do gazu??
Kompresji nie sprawdzałem jeszcze ale jeżeli na benzynie działa ok to chyba jest dobra.
Czy może to być wina mieszanki ?

Nie mam pomysłów i proszę o poradę

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 23, 2011 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 23, 2010 20:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 21:23   

Świece, kable, kopułka, palec - to musi być coś z zapłonem.

Kiedyś miałem zarówno przewody, jak i świece (w różnych autach), które dobrze pracowały na benzynie, a na LPG już iskry nie starczało.

Ewentualnie kompresja, ale to bardzo mało prawdopodobne.

Przy II gen. nic innego nie ma wpływu.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 23:31   

Jesteś pewien, że pracuje na 3cylindry ? Bardziej prawdopodobne jest, że skład mieszanki jest nieodpowiedni i silnik pracuje tak jakby chodził na 3 cylindry albo nawet mniej.
 
 
 
Tomassso 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 74
Skąd: Łódź

Rover 600

Wysłany: Wto Sie 24, 2010 07:36   

Proponował bym w pierwszej kolejności wizytę u gazownika, sprawdzenie instalacji gazowej, ewentualną regulacje, wymiane filtra itp. :roll:
 
 
 
djjacek 



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sro Sie 25, 2010 21:26   

maciej napisał/a:
Świece, kable, kopułka, palec - to musi być coś z zapłonem.

Kiedyś miałem zarówno przewody, jak i świece (w różnych autach), które dobrze pracowały na benzynie, a na LPG już iskry nie starczało.

Ewentualnie kompresja, ale to bardzo mało prawdopodobne.

Przy II gen. nic innego nie ma wpływu.


Witam jutro kupuję kable i t.p. bo dziś odkryłem jak po ciemku przez kable w.n. przeskakują iskry :/
I ZOBACZYMY

pozdro
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Sie 26, 2010 14:59   

Tomassso napisał/a:
Proponował bym w pierwszej kolejności wizytę u gazownika, sprawdzenie instalacji gazowej, ewentualną regulacje, wymiane filtra itp. :roll:

Ja proponuje najpierw zmienic kable, swiece, filtr, kopulke i palec, zeby gazownik mial co regulowac. I tak wkrotce bedzie to trzeba zmienic, a tak bedziesz mial pewnosc, ze sa w pozadku.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
djjacek 



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Sie 27, 2010 14:51   

Perez napisał/a:
Tomassso napisał/a:
Proponował bym w pierwszej kolejności wizytę u gazownika, sprawdzenie instalacji gazowej, ewentualną regulacje, wymiane filtra itp. :roll:

Ja proponuje najpierw zmienic kable, swiece, filtr, kopulke i palec, zeby gazownik mial co regulowac. I tak wkrotce bedzie to trzeba zmienic, a tak bedziesz mial pewnosc, ze sa w pozadku.


Witam wszystko wymienione i dodatkowo zestaw naprawczy reduktora i

chodzi troszke lepiej ale dalej na wolnych obrotach 4 cylinder nie reaguje [tylko na gazie]

co jest ?? ???
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sie 27, 2010 14:56   

byłeś u gazownika ?
 
 
 
djjacek 



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Sie 28, 2010 11:46   

Wszystko jest już chyba jasne .

instalacja z silnikiem krokowym to raczej atrapa bo nie działa. Sterowanie silnikiem krokowym jest uszkodzone i ktoś wsadził dodatkowo śrubę żeby to jakoś chodziło .

w poniedziałek jadę do gazownika żeby to potwierdził i doprowadził to do porządku.

Na samej śrubie to auto nie będzie chodziło dobrze ?
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Sie 28, 2010 12:14   

djjacek napisał/a:
Na samej śrubie to auto nie będzie chodziło dobrze ?

No raczej bo silnik dostaje stałą dawkę gazu, czy to jedziesz na luzie czy ostro deptasz pod górę.
 
 
djjacek 



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Sie 28, 2010 19:03   

zdenek napisał/a:
djjacek napisał/a:
Na samej śrubie to auto nie będzie chodziło dobrze ?

No raczej bo silnik dostaje stałą dawkę gazu, czy to jedziesz na luzie czy ostro deptasz pod górę.


No i dlatego 4 cylinder nie reaguje bo większość gazu wciąga i zalewa sie nim.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 16:50   

Oczywiście, że taka instalacja ma prawo chodzić na zwykłej śrubie i tak się robi najczęsciej. Silnik krokowy w niczym tu nie pomoże, a tylko niepotrzebnie komplikuje całośc i utrudnia regulację.
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 19:18   

Tomek1212 napisał/a:
Oczywiście, że taka instalacja ma prawo chodzić na zwykłej śrubie i tak się robi najczęsciej. Silnik krokowy w niczym tu nie pomoże, a tylko niepotrzebnie komplikuje całośc i utrudnia regulację.

Działać zadziała, tylko że albo będzie dużo palił albo będzie słaby. W innym moim aucie poprzednik ustawił krokowy na stałą wartość czyli defacto coś ala śruba bo sonda lambda była odwrotnie podłączona. Jakoś to jeździło ale zimny inaczej, ciepły inaczej. Gaśnięcie na ciepłym przy dojeżdżaniu do świateł i tym podobne bzdury. Zrobiłem jak na II generację przystało i problemy z gaśnięciem się skończyły a do tego żwawszy się zrobił. :grin: Po to jest sonda i komputerek do gazu żeby utrzymać mieszankę stechiometryczną.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 20:39   

Jakoś dawiej nie było takich wynalazków, a jednak samochody na gazie działały. A co powiesz o instalacji do silnika na gaźniku bez sondy ? Uważasz, że w takim samochodzie nie da się dobrze ustawić instalacji gazowej ? Przecież prz gaźniku I generacja działa dokładnie tak samo jak i przy wtrysku.
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 22:51   

Drugą generację wymusiły przepisy o czystości spalin i często blokuje się krokowy lub wstawia dodatkowo śrubę żeby działała jak I generacja (co wg. mnie jest złym pomysłem), a komp gazowy służy tylko do tego żeby się pan na przeglądzie nie przyczepił. A złym pomysłem dlatego że zbyt uboga mieszanka niszczy gniazda zaworowe a zbyt bogata zapycha katalizator sadzą i szkoda po prostu gazu który nie spali się cały. Jest jeszcze BLOS i jest to lepsze rozwiązanie niż sonda+komp bo szybciej reaguje na zmienne warunki pracy silnika.
O BLOSie - http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 23:42   

zdenek napisał/a:
Drugą generację wymusiły przepisy o czystości spalin
,
zdenek napisał/a:
a komp gazowy służy tylko do tego żeby się pan na przeglądzie nie przyczepił
. No wlaśnie tylko po to w praktyce oczywiście jest ten krokowiec gazu.
A co do Blosa to właśnie jego powinno się stosować, bo wyróżnia się lepszą charakterystyką niż zwykłe miksery.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 20:41   

Blos jest dobry, ale przy silnikach o większej mocy sprawuje się porównywalnie jak mikser. Jestem zdania, że najgorsza sekwencja (oczywiście poprawnie zamontowana) będzie lepsza od blosa tudzież innych instalacji I i II generacji.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 00:25   

No, to jak najbardziej :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Falujące obroty na gazie
gajowy Rover serii 600, Honda Accord 9 Nie Paź 21, 2007 19:50
gajowy
Brak nowych postów [R600] Problem z odpaleniem roverka 620 Si 2.0 w gazie
Problem z odpaleniem roverka 620 Si 2.0 w gazie
kaczka_1990 Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Paź 05, 2008 20:49
sTERYD
Brak nowych postów [R600] Na gazie zapala po chwili kręcenia
bez Rover serii 600, Honda Accord 11 Sro Lip 21, 2010 20:12
bez
Brak nowych postów [R600] Antena elektryczna - silniczek chodzi dłużej
tomek200791 Rover serii 600, Honda Accord 10 Sro Sie 15, 2012 11:02
Przemas
Brak nowych postów [R600] Lampy z anglika - czy tylko klosz się różni?
slav Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Kwi 09, 2011 07:34
kruszan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink