Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam. Zdaje sobie sprawę z tego, że temat sprzęgła w naszych R75 był omawiany niejednokrotnie, ale chodzi mi o diagnozę przez szanownych kolegów.Sytuacja u mnie wyglądała tak: najpierw pedał brał coraz niżej i biegi coraz częściej źle wchodziły tzn. z dużym oporem.Na dzień dzisiejszy sprzęgło jest wyczuwalne ale na jakiś 1 cm od podłogi żeby wbić wybić jakikolwiek bieg trzeba używać siły i to dużej.Proszę o pomoc co to może być wysprzęglik, pompa sprzęgła a może jeszcze coś innego.Jakie firmy polecacie i jaki jest koszt wymiany poszczególnych podzespołów.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 19:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 20:08
lukasz5992 napisał/a:
Sytuacja u mnie wyglądała tak: najpierw pedał brał coraz niżej i biegi coraz częściej źle wchodziły tzn. z dużym oporem.Na dzień dzisiejszy sprzęgło jest wyczuwalne ale na jakiś 1 cm od podłogi żeby wbić wybić jakikolwiek bieg trzeba używać siły i to dużej.
Wskazuje na cienką tarczę. Jeżeli masz przebieg ok. 200 tys. to z pewnością tak będzie.
lukasz5992 napisał/a:
Proszę o pomoc co to może być wysprzęglik, pompa sprzęgła a może jeszcze coś innego.Jakie firmy polecacie i jaki jest koszt wymiany poszczególnych podzespołów.
apples z tym że pedał brał coraz niżej ale w ciągu jednego dnia kilkudziesięciu kilometrów a nie od kilku powiedzmy miesięcy czy kilku tys. km.Myślę, że tarcza, aż tak szybko by się nie zużyła jak uważasz?
właśnie nie sprawdzę bo R już stoi u mechanika.Dziwiło mnie to odkąd kupiłem go dlaczego sprzęgło chodzi dość ciężko w niektórych wcale nie czuć oporu, a u innych tak jak u mnie był bardzo duży opór przy naciskaniu od początku.Od czego to zależy jak powinno byc dobrze duży opór czy lekko wyczuwalny?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 20:24
lukasz5992 napisał/a:
właśnie nie sprawdzę bo R już stoi u mechanika.Dziwiło mnie to odkąd kupiłem go dlaczego sprzęgło chodzi dość ciężko w niektórych wcale nie czuć oporu, a u innych tak jak u mnie był bardzo duży opór przy naciskaniu od początku.Od czego to zależy jak powinno byc dobrze duży opór czy lekko wyczuwalny?
Tarcza i docisk. U mnie przed wymiana też ciężko chodziło.
No to coraz ciekawiej się robi nie wiesz może jaki jest koszt tarczy docisku i robocizny. Robiłeś może coś jeszcze, co już wymagało wymiany, chodzi mi tu o sprzęgło
Podepnę się pod temat.
Pompka sprzęgła – sprawna: nie cieknie, trzyma ciśnienie( regenerowana od Pana z Pyskowic – jeśli mnie czyta to poprzednia pompka jest w drodze – sorry z zwłokę )
Wystprzęglik: nie cieknie(brak śladów wycieku w dwóch dziurach od skrzyni). Odpowietrznik szczelny ( musiałem zaprawić nowy bo z tamtego przepuszczało delikatnie na łączeniu odpowietrznika z rurką). Wysprzęglik był wymieniany 2 lata temu.
Układ: Odpowietrzony i zalany płynem Shella Donat YB w czwartek.
Sprzęgło – stan nieznany ( pedał sprzęgła chodzi bez większych oporów – bierze raczej od dołu a kończy brać w środkowym położeniu)
Biegi fajnie wchodziły do dzisiaj a dokładnie kiedy wjechałem ruch miejski (1,2 czasami 3 bieg) – biegi zaczęły chodzić coraz ciężej normalnie prawie się z nimi siłowałem . Dojechałem pod market budowlany gdzie z ledwością wbiłem wsteczny parkując.
Po godzinnym pobycie w markecie wsiadam w auto i jadę bez problemu 30 km – biegi wchodzą bez większych problemów.
Czego to może być wina ( nie sprawdzałem stanu oleju w skrzyni biegów choć z tego co wiem wymiana była przy okazji wymiany wysprzęglika – jaki płyn lać do skrzyni)?
Zastanawiałem się nad cięgnami ale miałbym cały czas problem z biegami a nie tylko co jakiś czas.
Czytałem trochę tematów i wiem, że sprawa sprzęgła w R 75 to jakiś niekończący się koszmar.
jak biegi zaczynają ciężko wchodzić, pedał odbija do góry? zgaś auto i sprawdź czy wtedy występują problemy. Jeżeli pedał odbija a na zgaszonym wchodzą normalnie to masz do zrobienia wysprzęglik ( 2 lata to dużo )
Możesz też mieć tarczę z dociskiem na wykończeniu, po prostu musisz to wymienić.
branie u dołu wskazuje dodatkowo na tarcze i docisk więc od tego bym zaczoł. w R 75 nie znany stan tarczy to inaczej zły stan tarczy
Więc tak cały problem polegał na tym, że układ był o dziwo zapowietrzony.Odpowietrzenie i wymiana płynu pomogły i R znów bryka .Wielkie dzięki za pomoc proszę jeszcze o link do właśnie odpowietrzania w razie czego na przyszłość.
Ciekawe bo przejechałem teraz ok 100km i jest spoko z biegami. Czasami jak ruszam pod górkę to słyszę takie piszczenie przez chwilkę ( takie ślizganie) to chyba taracza.
Prosze podajcie mi wszystkie dane:
- Sprzęgło, wysprzeglik ( jaki sprawdzony model i nie drogi ) -- ile na tym przejadę -- najlepiej link do aukcji lub sklepu
- łożysko kupuje się ze sprzęgłem czy wysprzęglikiem
- Jakiegoś linka do instrukcji wymiany (abym mechanika przypilnował)
Czy coś jeszcze się wymienia jak już mechanik zrzuci skrzynie do wymiany sprzęgłą.
Podajcie proszę orientacyjne koszty.(części)
Ciekawe bo przejechałem teraz ok 100km i jest spoko z biegami. Czasami jak ruszam pod górkę to słyszę takie piszczenie przez chwilkę ( takie ślizganie) to chyba taracza.
Prosze podajcie mi wszystkie dane:
- Sprzęgło, wysprzeglik ( jaki sprawdzony model i nie drogi ) -- ile na tym przejadę -- najlepiej link do aukcji lub sklepu
- łożysko kupuje się ze sprzęgłem czy wysprzęglikiem
- Jakiegoś linka do instrukcji wymiany (abym mechanika przypilnował)
Czy coś jeszcze się wymienia jak już mechanik zrzuci skrzynie do wymiany sprzęgłą.
Podajcie proszę orientacyjne koszty.(części)
nie jeżdzij na tym za długo bo spalisz zawór w pompce, przegrzewa się układ.
W tym tygodniu mam zamiar wymienić więc nie zrobię więcej niż 100km w krótkich odcinkach -- dojazd do pracy(jeszcze z kolega mechanikiem musze pogadać w sprawie terminu).
To jak kto poda dokłądną listę części niedrogich a sprawdzonych?
[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 09:31 ]
Rozmawiałęm z mechanikiem i za wymianę sprzęgła, wysprzęglika, oleju w skrzyni, oleju w silniku chce 400zł.
za taką robotę to tanio
Ja zapłaciłem też 400 za wymianę wysprzęglika. Przeważnie wołali 500
Jak odebrałem od mechanika to powiedział, że jak zobaczy R75 jeszcze raz to nie będzie robił za 400. Dużo grzebania, słaby dostęp itd.
za taką robotę to tanio
Ja zapłaciłem też 400 za wymianę wysprzęglika. Przeważnie wołali 500
Jak odebrałem od mechanika to powiedział, że jak zobaczy R75 jeszcze raz to nie będzie robił za 400. Dużo grzebania, słaby dostęp itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum