Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 420 Si 99'] dołożenie turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 420 Si 99'] dołożenie turbo
Autor Wiadomość
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 21:33   [R 420 Si 99'] dołożenie turbo

Cześć,

Czytałem już kilka tematów na forum polskim i angielskim i zastanawiam się, czy byłoby dużo roboty przy uturbieniu 20T4H. Słyszałem, że potrzebna byłaby chłodnica z intercoolerem z SDI(?) (zmieściła by się w ogóle??), PG1 z torsenem (musiałbym zmieniać?), no i osprzęt turbo (da się w ogóle zdobyć? od 620 Ti?) Co z ECU, orientujecie się? Jest ktoś wśród nas, kto w nowej 400-setce ma turbo benzynę?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 21:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 22:23   Re: [R 420 Si 99'] dołożenie turbo

Micros napisał/a:
Cześć,

Czytałem już kilka tematów na forum polskim i angielskim i zastanawiam się, czy byłoby dużo roboty przy uturbieniu 20T4H. Słyszałem, że potrzebna byłaby chłodnica z intercoolerem z SDI(?) (zmieściła by się w ogóle??), PG1 z torsenem (musiałbym zmieniać?), no i osprzęt turbo (da się w ogóle zdobyć? od 620 Ti?) Co z ECU, orientujecie się? Jest ktoś wśród nas, kto w nowej 400-setce ma turbo benzynę?


Taniej , szybciej i bez problemów będzie kupić 20T4G z całym osprzętem.

Ps. Zapomniałeś o półosiach. Najepsze od anglika, są grubsze i dużo mocniejsze od europejskich roverów.
_________________
desperado67
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 22:37   

Ten http://allegro.pl/rover-2...1197661886.html przyjemnie wygląda, z tym że 2k bez osprzętu... Nawet, gdyby znaleźć za 2k z osprzętem dochodzi skrzynia z torsenem 400-500zł, półosie 300-400zł, montaż 500-800zł, minus ew. sprzedaż mojej PG1, bo na sprzedanie silnika nie liczę - zainteresowanie na akcjach mierne... Czyli co najmniej 3k-3,5k zł trzeba by liczyć:/ ECU jest ten sam? Moduł sterujący turbo jest zintegrowany, czy osobno?

P.S. Gdyby auto miało 5lat i w perspektywie co najmniej 5lat jazdy to może i by się chciało zainwestować, a że '99r to chyba lepiej zaoszczędzić i o młodszym MG ZS 180 pomyśleć ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 08:35   

Micros napisał/a:

P.S. Gdyby auto miało 5lat i w perspektywie co najmniej 5lat jazdy to może i by się chciało zainwestować, a że '99r to chyba lepiej zaoszczędzić i o młodszym MG ZS 180 pomyśleć ;)


Sam sobie znakomicie odpowiedziałeś :) z ta jedna uwaga ze dynamika ZS180 a 2.0 T w R400 to przepaść...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 08:50   

dobryziom napisał/a:

Sam sobie znakomicie odpowiedziałeś :) z ta jedna uwaga ze dynamika ZS180 a 2.0 T w R400 to przepaść...


Cena obsługi tego silnika to też przepaść;) Rozrząd, wszelkie czynności eksploatacyjno - naprawcze w ZS z tego co wiem są b. drogie. Ciekawe jak ze spalaniem: pewnie ZS180 wciągnie więcej niż 2.0Turbo. Poza tym nie wyobrażam sobie jeździć tym na PB - chyba bym musiał mieć 1-2k zł na samo paliwo miesięcznie ;) Widziałem gdzieś ZS180 z sekwencją, ale zniknął po 2 dniach ;)
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 19:29   

i dlateog czegoś takiego nie rozumiem....chcesz mieć super auto, a nie stać Cie na utrzymanie go...ech...a co do turbo, to są duże koszty, albo poprostu zrób swap z ZS :wink:
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 22:51   

Harry napisał/a:
i dlateog czegoś takiego nie rozumiem....chcesz mieć super auto, a nie stać Cie na utrzymanie go...ech...a co do turbo, to są duże koszty, albo poprostu zrób swap z ZS :wink:


I to jest znów dyskusja na tysiąc post'ów opierająca się o schemat, że gaz dla biednych, skner itp itd. A nie oto chodzi! Gaz jest 2x tańszy, ale jest dla mnie jest takim samym paliwem jak każde inne. To, że jest zasilaniem alternatywnym oznacza, że nie każdy musi być do niego przekonany, ale nie oznacza, że jest zasilaniem gorszym, czy dla ludzi, których "nie stać na utrzymanie". Może i stać. Ale ja po prostu wybieram LPG i tyle. Gaz jest tańszy, bardziej ekologiczny, z powodzeniem zastępuje benzynę, spadek mocy jest nieodczuwalny, nie powoduje tworzenia nagarów przy spalaniu oraz wydalania takich zapachów jak PB oraz nie ładuje do kieszeń potentatów naftowych zarobionych przeze mnie złotówek. Ceny benzyny są w tej chwili kosmiczne i jak się na to wszystko patrzy to nóż się w kieszeni otwiera. Zasilanie gazem jest dla mnie pewnym wyrazem niezgody na taki stan rzeczy. To kilka moich argumentów :) Także dochodzi kwestia wartościowania - złotówki "zaoszczędzone" dzięki alternatywnemu zasilaniu wolę wydać w inny sposób, na rzeczy dla mnie ważniejsze niż paliwo do auta :)

Sorry, rozgadałem się, ale chciałem, żeby było jasne o co mi chodzi :)
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 02:05   

Micros napisał/a:
ale nie oznacza, że jest zasilaniem gorszym, czy dla ludzi, których "nie stać na utrzymanie"

W państwach dzikiego zachodu właśnie to oznacza. I nie żebym cię chciał urazić.
Harry dobrze napisał, chcesz mieć turbo powera to na tym sie nie da zaoszczędzic.
Jedno koliduje z drugim. Turbo power to kosztowne hobby. :lol:
_________________
desperado67
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 07:40   

desperado67 napisał/a:

W państwach dzikiego zachodu właśnie to oznacza.


A myślisz, że ja się przejmuję tym, co oznacza LPG dla mas? Wcale! Historia pokazuje, że to co uważane przez większość za gorsze, często wcale nim nie jest, a opinię (znów często) niedoinformowanego społeczeństwa kreują przejściowe trendy, media i powszechność zastosowania danego rozwiązania.

Ale może skończmy ten offtop, bo temat dotyczył turbo w 420Si, a nie ALTERNATYWNYCH źródeł energii :razz:
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 08:57   

Micros napisał/a:

Cena obsługi tego silnika to też przepaść;) Rozrząd, wszelkie czynności eksploatacyjno - naprawcze w ZS z tego co wiem są b. drogie. Ciekawe jak ze spalaniem: pewnie ZS180 wciągnie więcej niż 2.0Turbo. Poza tym nie wyobrażam sobie jeździć tym na PB - chyba bym musiał mieć 1-2k zł na samo paliwo miesięcznie ;) Widziałem gdzieś ZS180 z sekwencją, ale zniknął po 2 dniach ;)

Tu nie chodzi o LPG bo albo Cię na coś stać i nie zastanawia Cię koszt utrzymania auta (serwis/naprawy) albo Cię nie stać. Ostatnio czytałem fajne zdanie na forum Subaru: "Jeśli pytasz o koszt utrzymanie Imprezy to znaczy, że Cię na nią nie stać" i tak jest w tym przypadku jeśli dla Ciebie wymiana rozrządu w ZS jest droga to pomyśl ile będzie kosztowało przystosowanie silnika pod turbo lub ewentualne naprawy. Jak na razie większość miała słomiany zapał do swapu/uturbiania auta. Sądzę, ze w tym przypadku jak w większości pozostałych skończy się tylko na temacie na forum...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 09:09   

Pływak napisał/a:
Jak na razie większość miała słomiany zapał do swapu/uturbiania auta.

Micros napisał/a:
zastanawiam się, czy byłoby dużo roboty przy uturbieniu 20T4

Moje rozważania były od samego początku bardziej teoretyczne i popchnęła mnie do nich przede wszystkim ciekawość, czy w granicach rozsądku uturbienie w tym modelu jest możliwe.
Pływak napisał/a:
Sądzę, ze w tym przypadku jak w większości pozostałych skończy się tylko na temacie na forum...

Pewnie dla mnie tak, ale dla kogoś innego taki temat może się stać "inspiracją" i zachętą;) Być może gdybym miał garaż, był z zawodu inż. mechanikiem albo przynajmniej dobrze znał się na mechanice samochodowej, miał czas i narzędzia w ramach "hobby" zacząłbym grzebać przy takim swap-ie.
Micros napisał/a:
Gdyby auto miało 5lat i w perspektywie co najmniej 5lat jazdy to może i by się chciało zainwestować

Natomiast auto ma lat 11 ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 09:13   

Pływak napisał/a:
Jak na razie większość miała słomiany zapał do swapu/uturbiania auta. Sądzę, ze w tym przypadku jak w większości pozostałych skończy się tylko na temacie na forum...


amen... sam już zacząłem pisać w podobnych tematach o swapie lub uturbianiu na wstępie ze i tak nic z tego nie będzie...

odnośnie LPG do silnika turbo to pomyłka jednak do jakiegoś V8 pewnie sam bym wrzucił...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 20:45   

Micros napisał/a:
Moje rozważania były od samego początku bardziej teoretyczne i popchnęła mnie do nich przede wszystkim ciekawość, czy w granicach rozsądku uturbienie w tym modelu jest możliwe.

dołożenie turbo więcej Cie wyniesie niż swap silnika.
Poza tym wolałbym wsadzić wolnossący jakiś silnik niż turbinę,bo mam pewność,ze to będzie trwałe. Jeżeli chcesz swój samochód uturbić,ze tak powiem, to lepiej będzie zrobić swap na 1.8 z ZS niby pojemnośc mała,ale inżynieropwie z MG inaczej się za to wzieli niż zwykłe 1.8. Co do LPG uważam,że gdybym dużo jeżdził to bym wsadził, ale wtedy bym nie kupił sobie jakiegoś MG. Co do LPG masz racje, dużej róznicy między PB nie ma, tylko wytłumacz mie to dlaczego auta rajdowe,wyścigowe nie są zasilane tym paliwem ? skoro ma być takie extra?wiec tka jak wspomniałem gdyby miał bym mieć auto 2.5 to dziwnie bym się z tym czuł. Pewnie kiedyś może zmienię zdanie,ale sądzę, że gdyby miał już przystosować auto na gaz to bardziej CNG :wink:
a co do turbo policz sobie ile Cie poszczególne części wyniosą:
np. blow-off( czy jak to się tam pisało :razz: )
intercoler
dobre przewody doprowadzające to wszystko
koszt samej turbiny
no i jeszcze koszt robocizny( jeżeli nie wiesz jak to podłączyć) ,
a póniej pomnóz to sobie np. przez 0.5 to bedzie koszt ew. śrubek opasek i innych pierdółek
Pozdrawiam :wink:
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 09:18   

Harry napisał/a:
tylko wytłumacz mie to dlaczego auta rajdowe,wyścigowe nie są zasilane tym paliwem ?

A no dlatego, ze w sporcie nie patrzy sie na zuzycie paliwa, a poza tym instalacja wazy swoje, a tego chcialoby sie uniknac przy budowie rajdowki.

Ja mam zamiar kupic w przyszlosci Jaguara i tez go zagazuje.
Dzieki temu mozna miec wygodne, duze, mocne auto za male pieniadze.
Pytanie czemu nie jezeli to wlasnie spalanie PB mialoby mnie odwiezc od decyzji kupna auta V8?
Co do tematu to jak napisal dobryziom nic z tego i tak nie bedzie, a jak ktos chce sobie jeszcze pofantazjowac i pomarzyc to polecam obejzec ta aukcje http://allegro.pl/zestaw-...1224831607.html lub ta http://allegro.pl/silnik-...1227123633.html
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:00   

Perez napisał/a:
A no dlatego, ze w sporcie nie patrzy sie na zuzycie paliwa, a poza tym instalacja wazy swoje, a tego chcialoby sie uniknac przy budowie rajdowki.


Nie byłbym taki pewny czy instalacja benzynowa a gazowa bardzo się różnią wagą.
Powód jest tylko jeden, na benzynie silnik ma większą dynamike jak na gazie.
Co do cen to na allegro nie jest dobrym miejscem na zakupy rzeczy których w polsce brak (wyżyłowane i kosmiczne ceny). Kompletny silnik rover 2.0T(bez skrzyni) kupisz na Ebay-u za 150-300 funciaków jak będziesz cierpliwy i będziesz pilnował. Przewóż do polski polskim kurierem 200-300 funtów. Więc cała impreza to max. 600 funtów czyli ok 3000zł.
Ps.Turbinke której aukcje pokazałeś moge mieć bez problemu za 685 funta prosto ze sklepu.
Facet ma niezłą fantazję (cena) lub frajerów klientów.
_________________
desperado67
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 15:57   

desperado67 napisał/a:
Ps.Turbinke której aukcje pokazałeś moge mieć bez problemu za 685 funta prosto ze sklepu.

desperado67, caly komplet?

desperado67 napisał/a:
Nie byłbym taki pewny czy instalacja benzynowa a gazowa bardzo się różnią wagą.

Jak chcesz zakladac gaz to musisz miec obie instalacje, ale ta rozmowa nie ma dalej sensu, bo ja nie uwazam, ze gaz jest bardziej dynamiczny, tylko, ze mozna miec ta sama dynamike za duzo mniejsze pieniadze.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 22:38   

Perez napisał/a:
caly komplet?


Powiem ci nawet lepiej bo z orurowaniem do coolera, którego w aukcji nie ma lub jakoś nie zauważyłem. Ty myślisz że gość prowadzi firmę harytatywną czy raczej robi kasę
Perez napisał/a:
Jak chcesz zakladac gaz to musisz miec obie instalacje, ale ta rozmowa nie ma dalej sensu, bo ja nie uwazam, ze gaz jest bardziej dynamiczny, tylko, ze mozna miec ta sama dynamike za duzo mniejsze pieniadze.

Też sądze że dyskusja zbędna. Bo na gazie nie osiągniesz takiej dynamiki jak na benzynie. No chyba że gdzieś widziałeś takowy bolid startujący na 1/4 mili :lol:
_________________
desperado67
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 23:02   

Perez napisał/a:
desperado67 napisał/a:
Ps.Turbinke której aukcje pokazałeś moge mieć bez problemu za 685 funta prosto ze sklepu.

desperado67, caly komplet?


przecież napisał że turbinę:p

a tak apropo to szkoda kasy na takie super firmóweczki z metką :)

IC nie musi być Apexi bo niby w czym jest lepszy od zwykłego albo z jakiegoś seryjnego wozu...

blow off Type RZ akurat z tym modelem nie miałem okazji się zapoznać ale znam wersje S oraz RS które lubią się przycinać a kosztują sporoooo

wastegate Tial był zostawił :)

i sprężarka zamiast faktycznie fajnego Greedy które jest najprawdopodobniej produkowane dla nich przez IHI wybrał bym równie fajnego Holseta :)

i zestaw staje się dużo tańszy :)

[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 00:02 ]
desperado67 napisał/a:

Też sądze że dyskusja zbędna. Bo na gazie nie osiągniesz takiej dynamiki jak na benzynie. No chyba że gdzieś widziałeś takowy bolid startujący na 1/4 mili :lol:


Civic turbo LPG kręcący regularne 13sek. co najlepsze klasa Klasa Mini Plus (pojemność silnika do 1550 cm3, z doładowaniem) :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 01:14   

dobryziom napisał/a:
Civic turbo LPG kręcący regularne 13sek. co najlepsze klasa Klasa Mini Plus (pojemność silnika do 1550 cm3, z doładowaniem)

Powiedz mi jeszcze że na benzynie i na gazie ma takie samo odejście. :lol:
_________________
desperado67
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 10:32   

desperado67 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
Civic turbo LPG kręcący regularne 13sek. co najlepsze klasa Klasa Mini Plus (pojemność silnika do 1550 cm3, z doładowaniem)

Powiedz mi jeszcze że na benzynie i na gazie ma takie samo odejście. :lol:


ciężko powiedzieć bo na benzynie nie jeździ...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 11:07
dobryziom
Brak nowych postów MG ZR 1.4 Turbo
Mirek123 Tuning mechaniczny 13 Pon Wrz 01, 2014 18:07
Raptile
Brak nowych postów [MG ZR] VVC na 2.0 turbo
jrdarus1 Tuning mechaniczny 206 Sob Maj 17, 2014 12:12
karole36qp
Brak nowych postów MG ZR 160 turbo kit
zbrojak Tuning mechaniczny 69 Pon Wrz 29, 2008 10:13
kamil_luczak
Brak nowych postów E turbo
Jak, gdzie, za ile?
KRYS Tuning mechaniczny 4 Sro Gru 12, 2007 09:52
zbrojak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink