Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 15:42 [MGF] i wentylator
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Czy ktoś wie dokładnie kiedy powinien się włączyć i kiedy wyłączyć wentylator, który jest we wlocie powietrza do komory silnika, przy prawym tylnym błotniku.
Jakoś jeszcze nigdy nie zauważyłem żeby się kręcił i nie wiem czy coś popsute jest, czy po prostu nie było jeszcze warunków do jego włączenia.
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 20:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 15:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powiedz mi, w obydwu wlotach masz wiatraki czy tylko w jednym? bo u mnie w MGFie jest tylko w jednym wlocie wiatrak, za to w ciepłe dni właczał sie bardzo czesto, ale ja mam chyba jakiś problem z grzaniem się autka, nie wiem. Teraz jak jest już chlodniej to milczy
Wiatraczek mam tylko z jednej strony tylko nigdy nie widziałem żeby się kręcił (nawet w czasie upałów). Za to wentylator na chłodnicy miał trochę pracy.
.
Wentylator komory silnika reaguje na temp. oleju.
No i tu kolego chyba nie masz racji.
W czasie upałów temperatura oleju dochodziła czasami do 120 stopni, a wiatraczek i tak się nie włączył.
Dowiedziałem się już, że za jego włączanie odpowiada czujnik w komorze silnika, patrząc od tyłu auta po prawej stronie u góry ( taki przykręcony do blachy tuż nad zbiorniczkiem płynu chłodzącego. U mnie wygląda na to, że jest on niesprawny, bo gdy tylko zdejmę z niego kostkę z kablami wiatraczek działa. Próbowałem też różnymi metodami podgrzać czujnik ( suszarka do włosów, zapalniczka itp.) i nic nie zareagował.
Obecnie jestem w trakcie poszukiwań nowego czujnika.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 00:49
Witam!
Dziękuję za podpowiedź - poszukam u siebie takiego czujnika.
Może różnica polega na roku produkcji MGF'ów (szczególnie przed i po '99)
U mnie sprawa ma się tak, że jak tylko temp. wody osiągnie ~95 (wskaźnik AutoGauge) włącza się wentylator. Co do temp oleju - to wydaje mi się, że gdy wskazówka wychyli się milimetr-dwa ponad 100stopni to wentylator komory silnika zaczyna działać.
@ Kolego Mad - jestem z Ostrowca - posiadam MGF'a 1.8 120KM z '98r.
Pozdrawiam,
Marcin
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Może różnica polega na roku produkcji MGF'ów (szczególnie przed i po '99)
- posiadam MGF'a 1.8 120KM z '98r.
Z tego co piszesz to mamy ten sam model czyli MK-1, chociaż mój jest z '99r.
MK-2 różnią się faktycznie trochę ale wydawało mi się, że bardziej wyglądem niż rozwiązaniami technicznymi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum