Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420 sdi 2000r] chip czy warto ???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420 sdi 2000r] chip czy warto ???
Autor Wiadomość
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 00:17   [r420 sdi 2000r] chip czy warto ???

Witam posiadam roverka 420 sdi 105KM z lutego 2000r (koncowka produkcji) w bardzo dobrym stanie technicznym z ksiazka serwisowa z niemiec przebieg 217 tys AUTENTYK !! ! ostatnio meczy mnie ochota na zmiane oprogramowania komputera.Przecientnie mozna bez dymienia wycisnac okolo 125 KM i 260 NM, chcialbym sie zapytac osob wtajemniczonych, ktore maja z takowymi rzeczami doczynienia czy gra jest warta zachodu, jakie sa osiagi po chipie oraz spalanie i zachowanie silnika.Chcialbym dostac konkretne rozumne doswiadczone odpowiedzi najlepiej od ludzi posiadajacych takowy chip.Mam obecnie wybity KATalizator zostala sama obudowa dla swietego spokoju ( bebechy poszly za 200zł w skupie) w tym tygodniu zaslepie EGR. Dodam iz ta usluge chipowanie prowadzi profesjonalna firma z chamownia i doswiadczeniem za cene 1000zł oto link http://www.c-tronic.pl/ch...mod=39&lang=_pl

prosze o konkretne odpowiedzi z opisem POZDRAWIAM nygus1986
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 00:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 07:33   

Jasne, że warto :)
Ja mam iDT coprawda, a nie SDi, ale silniki prawie te same.
Niektórzy wolą rezystor dawać na pompie, ale to druciarstwo.
Tak jak mówisz, spokojnie zrobisz te 125 KM, nic się dla silnika, ani układu napędowego nie stanie.
Mi po samym chipie spalanie nawet spadło w trasie o litr. Teraz mam jeszcze wtryski i nie mierzyłem spalania ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 08:36   

nie wiem poco pisać w koło o tym samym jak tu jest napisane wszystko :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=59499
Krzysi3k napisał/a:
Ja mam iDT coprawda, a nie SDi, ale silniki prawie te same.

a jednak różnice są nawet w samym chipowaniu co nawet potwierdził twój tuner :wink:
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 12:02   

dobrze ale ja chcialbym otrzymac konkretny opis to znaczy jezeli ktos ma wykres z hamowni z chipem to bardzo bym prosil oraz o konkretny opis o osiagach spalaniu - same konkrety- nie 10 stronicowy temat gdzie ludzie sie wyklucaja robiac ze wszystkiego mydlo i powidlo tak jak to jest w tym linku powyzej ja chcialbym opis najlepiej od osoby posiadajacej te autko z chipem. Dojezdzam roverkiem do pracy i na codzien go uzytkuje nie spalil mi jeszcze 6 litrow zawsze ponizej.Nie chce namieszac sobie z autem to wszystko kosztuje dlatego chcialbym o konkretny opis z doswiadczeniami !! !!!!!!!!!!!!
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 12:46   

Po pierwsze wykrzyknik Ci się zaciął? Po drugie po co zakładać nowy temat skoro można było zapytać w istniejącym? Po trzecie jak by ktoś miał wykres to już dawno by się pochwalił w istniejących tematach, a że na tym forum większość modyfikacji silnika kończy się na dyskusji to też są może ze 3 wykresy na forum...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 14:07   

nygus1986, toż scanikwwo wstawił wykres na 125 KM w tamtym temacie.
Jest mój z iDT ze 101 KM na 126 KM. Dzisiaj będe miał drugi, już końcowy 135 KM.
Mi po chipie samym mniej spalił jak sprawdzałem w trasie. Po trasie 125 km, jadąc koło 120 km/h i wyprzedzając tiry wyszło mi magiczne 4,3 litra/100 km. Mało mi gałki wtedy na wierzch nie wyszły ;)
Samochód staje się elastyczniejszy, więc nie trzeba go wtedy pałować i szybciej rozpędza się do nominalnej prędkości z którą chcesz jechać. Przy pałowaniu oczywiście spalanie Ci wzrośnie, bo ta moc właśnie bierze się z większej dawki paliwa i po części z większego ciśnienia doładowania.
Przy normalnej jeździe powinien palić tyle samo, czasem więcej niż w serii, czasem mniej :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 21:32   

Chcialbym sie zapytac jeszcze do tego jakie sa wrazenia z jazdy czy skora jest warta wyprawki czy jest bardzo odczuwalny wzrost mocy itp seria ma 11,2 do setki moze ktos mierzyl po chipie ile zyskal. 1 sekunde moze 2 ?? poprostu chcialbym sie dowiedziec szkoda 100zl wydawac na delikatna poprawe ale gdyby do setki rozpedzal sie troszke ponizej 10 sek. to juz by bylo zadowalajace. POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH KLUBOWICZOW
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 19:16   

nygus1986, jak czesto jezdzisz non sto 0-100 ? Liczy sie elastyczność nie nie 0-100 ;]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Pon Paź 04, 2010 18:32   

ok masz racje ciekaw jestem tego chipa raczej sie na niego zdecyduje. bo sdi do 2500 obr jest mulowate a jak jedziesz z ludzmi to juz w ogole trzeba troszeczke go pokrecic i spalanie leci na leb. Zadzwonie do goscia i ugadam sie co do szczegolow jak by to wygladalo.Zalezy mi zeby silnik ciagnal od najnizszych obrotow i rownomiernie przyspieszal.

[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 19:32 ]
Mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy moglbym lekko podkrecic turbo sruba rzymska z kontra? Czy da to jakis efekt? wieksza moc? czytalem ze odczyt czujnikow bedzie bledny i komputer poda wieksza dawke paliwa.Napiszcie z waszego doswiadczenie jaki daje efekt zwiekszenie cisnienia oraz jak to dokladnie zrbic.Mile widziane zdjecia z opisem !
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Paź 04, 2010 21:25   

nygus1986, zwiększenie ciśnienia doładowania na westegate bez chipa niewiele da.
Tylko żebyś podkręcał ze wskaźnikiem, bo podkręcisz do 1,5 bara i szybko padnie Ci turbo.
Podkręć do 1,25 bara około jak chcesz.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 15:37   

Witam posiadam rovera 420 SDI marzec 2000 koncowka produkcji.Autko sprowadzone rok temu z niemiec od 50 letniej kobiety (dane z BRIEF) wszystkie papiery ksiazka serwisowa przebieg udokumentowany 211 tys. Ale do rzeczy we wtorek jade na chipa do C-TRONIC w Żernikach Wrocławskich cena promocyjna do konca marca 700zl na ten typ komputera sterujacego wiec jade bo od dawna sie przymierzalem oto ich stronka http://www.c-tronic.pl/ po wtorku 15.03.2011 napisze co i jak wyszlo jakie efekty itp dodam ze silnik zdrowy nie kopci ani grama spalanie do teraz okolo 5,7 - 6 litrow nie wiecej olej LIQUI MOLY 10W40 SUPERLICHLAUF (150zl) polecam zadne tam castrole rozlewane w rumunii LIQUI jest czysto niemiecki tam prodikowany tam rozlewany.A wiec do wtorku PANOWIE POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 15:50   

nygus1986 napisał/a:
Witam posiadam rovera 420 SDI marzec 2000 koncowka produkcji.Autko sprowadzone rok temu z niemiec od 50 letniej kobiety (dane z BRIEF) wszystkie papiery ksiazka serwisowa przebieg udokumentowany 211 tys. Ale do rzeczy we wtorek jade na chipa do C-TRONIC w Żernikach Wrocławskich cena promocyjna do konca marca 700zl na ten typ komputera sterujacego wiec jade bo od dawna sie przymierzalem oto ich stronka http://www.c-tronic.pl/ po wtorku 15.03.2011 napisze co i jak wyszlo jakie efekty itp dodam ze silnik zdrowy nie kopci ani grama spalanie do teraz okolo 5,7 - 6 litrow nie wiecej olej LIQUI MOLY 10W40 SUPERLICHLAUF (150zl) polecam zadne tam castrole rozlewane w rumunii LIQUI jest czysto niemiecki tam prodikowany tam rozlewany.A wiec do wtorku PANOWIE POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH

Ja właśnie sprzedałem R200 SDI z "chipem" A ten "Chip" to był zwykły opornik wlutowany w wiązke idąca do pompy wtryskowej. Zastanów sie czy warto wywalić 700 zł.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 16:21   

oczywiscie ze warto chip to zmiana oprogramowania sterowania silnikiem, cisnienia wtrysku, kata wtrysku, dawki itp to poprostu inny program a opornik to lamerstwo robi zwarcie i pompa podaje wieksza dawke paliwa. chip to tak jakby nowy soft silnika wszystko zmierzone na hamowni pisane indywidualnie dla kazdego auta przez ludzi znajacych sie na rzeczy i dają gwarancje autko jest mierzone kilka razy wprowadzane sa poprawki korekty w tym rzecz !! ! a jak tam wrazenia z tym opornikiem przyspieszenie spalanie i tak dalej opisz swoje doswiadczenie jak to wyglada.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 16:54   

przyspieszenie z opornikiem o niebo lepsze, spalanie może trochę wyższe i by było, ja mam odłączany więc korzystam z niego "jak trzeba", ale warto czy chipa czy nawet opornik :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 17:45   

Czy warto ? Warto ;) U mnie oczywiscie czipsior na pokładzie( oraz odpięty batton) ;)


Jesli sprzegło masz na końcówce moze sie aczac slizgac tak jak to mialo miejsce u mnie ;)

Elastycznosc Mega na 4 biegu moge jechac 40 km/h i jak wcisne pedał odrazu jedzie ;)


Mombrey, mylisz pojecie czip a box ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 22:10   

Przyjacielu napisz mi jeszcze ile wyszlo ci konikow i niutunometrow oraz dokladnie co sie stalo ze spalaniem konkretne wartosci prosze o twoja opinie
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 22:39   

Co do mocy niestety sie nie wypowiem gdyz slizgało sie sprzęgło ale autko na podobnej mapie bez podkrecenia turbiny uzyskało 120 Km i 270Nm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 22:49   

oki dzieki wielkie czyli rozumiem robiles czipa ale okazalo sie ze sprzeglo niewyrabia i zrezygnowales tak to zrozumialem wsumie jest to ciekawe ze w SDI 105KM i momencie 210 NM podnoszac moc tylko o 15 koni mozna uzyskac az 50/60 NM chyba wlasnie taki potencjal drzemie w tym silniku nie moc a moment bo ogolnie diesle rovera maja dobra opinie sa wytrzymale jezeli masz jakas wieksza wiedze i doswiadczenie z tym czipem prosze napisz jestem ciekaw bo we wtorek jade robic program.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 22:55   

Nygus nie zrezygnowalem ;P mam 2 mapy ;) z mozliwością przelaczenia co do mocy bezpieczna granica 125-130 Km i 260-300 Nm ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 22:59   

to napisz ktora masz optymalna to znaczy zrownowazona moc i moment obrotowy w sumie to nawet wykresik z hamowni mile widziany abym mial jakies zyczenia odnosnie prgramu gdy beda go tworzyc
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Układ dolotowy-warto ingerować czy nie warto ??
Gość Tuning mechaniczny 11 Sro Kwi 04, 2007 16:51
HaDeSsS
Brak nowych postów Chip 600 ???
sebos18v Tuning mechaniczny 7 Sro Sty 13, 2010 20:18
dobryziom
Brak nowych postów chip do mg zt
cino20 Tuning mechaniczny 8 Nie Wrz 07, 2008 10:13
Tempest
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Chip do SDI 86 km...?
Szymon16 Tuning mechaniczny 1 Nie Cze 02, 2013 01:14
Adrian
Brak nowych postów Chip do 416 Si...
coona Tuning mechaniczny 33 Czw Paź 20, 2011 13:57
slax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink