Wysłany: Czw Paź 14, 2010 13:19 [R400] Wyrzuca płyn i zapowietrza układ
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Mam problem jak w tytule. Wyrzuca mi płyn chłodniczy przez korek i za razem dostaje się powietrze (nie wiem skąd).
Oto historia.
Pierwszy raz zdarzyło się to w wakacje jak byłem 200km od domu. Stanąłem na moment wysiadłem z samochodu (cały czas uruchomiony) i słyszę strzał z samochodu zaglądam pod maskę płyn leci przez korek. Dojechałem do celu 20km płynu nadal max.
Sprawdziłem oczywiście czy nie ma w oleju płynu, majonezu czy wiatrak chodzi. Wszystko jak przed zajściem. Jest ok.
Samochód troszkę postał i płyn zszedł. Dolałem do układu wody pomiędzy min a max. Później powrót do domu z niesprawnym korkiem lecz z prawidłowa ilością płynu kontrolowanym przez całą drogę. Nic nie wyleciało.
Kupiłem nowy korek (stary niebieski podobno też rovera). Wszystko lux trzyma ciśnienie.
Jeździłem tak przez te 2 miesiące i w sobotę wracałem z trasy dość żwawo 60km. Zajechałem do domu postawiłem samochód przed domem. Po pół godziny zachodzę do samochodu otwieram maskę zupełnie przypadkiem a tu płynu troszkę ponad max mokro przy zbiorniczku i woda pod samochodem (niedużo).
Uruchomiłem samochód ogrzewanie na ful i samochód chodzi a nie grzeje. Płynu nadal dużo.
Odstawiłem samochód do garażu. W poniedziałek wyjeżdżam patrzę do zbiorniczka płynu brak. Dolałem wszystkiego tak by było troszkę na dnie i jest dobrze. Samochód grzeje itd.
Reasumując. Jestem w tym momencie lekko zaniepokojony co może być nie tak. Mi to wygląda że w jakiś dziwny sposób dostaje się powietrze do układu chłodzenia po czym płyn się podnosi ciśnienie wzrasta i wywala płyn korkiem. Co ciekawe dzieje się tak tylko czasami. Ciśnienie układ trzyma, samochód chodzi jak zawsze bardzo dobrze, pali bez problemu, zbiorniczek czysty olej także. HGF wykluczają narazie objawy.
Troszkę szukałem i tylko jest mowa o takich problemach przy gazie (w podłączeniu z parownikiem?) ale u mnie samochód gazu nie widział.
Jak macie jakieś pomysły to podrzućcie bo mi kupy się to nie trzyma.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 13:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 13:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może masz po prostu zapowietrzony układ?
Jest z prawej strony silnika taka śrubka do odpowietrzania.
Wykręć ją troche, poczekaj na włączonym silniku aż będzie z niej ciekł czysty płyn i zakręć.
Przy tym wszystkim uważaj, aby sie nie poparzyć (gorącym płynem tudzież czymś innym).
Drugi sposób uruchom silnik bez korka i po otwarciu termostatu uciskaj gruby wąż nad chłodnicą. Jeżeli jest tam jakieś powietrze to powinno troche pobulgotać w zbiorniczku.
Oczywiście zabawa trwa max do czasu gdy płyn zacznie sie gotować.
Poziom w zbiorniczku powinien być chyba około połowy (na złączeniu plastików), a nie "troche na dnie".
Korek wymieniałeś, to jeszcze tylko to mi przychodzi do głowy.
Układ nie jest zapowietrzony.
Jak płynu będzie troszkę mniej to nic się nie stanie tym bardziej że go nie ubywa do puki nie wyleci przez korek. Ważne bym go widział że jest w zbiorniczku.
Korka nie wymieniałem bo trzyma ciśnienie do ok 1.4bara.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
wymien korek, bo w korku masz 2 zawory, lub po prostu masz gdzieś nie szczelny układ np. przy chłodnicy może ten wąż co nim się zlewa płyn jest nieszczelny i przez to zapowietrza układ, druga sprawa wymieniłeś płyn jak dolałeś wodę? a może Ci nagrzewnica strzeliła?
Ostatnio zmieniony przez Harry Czw Paź 14, 2010 16:37, w całości zmieniany 1 raz
A powinien wypuszczać nadmiar ciśnienia przy mniejszej wartości.
Ogólnie tak jest pewnie około 1bara już lekko puszcza a przy ok 1.4 jest już całkowity przelot przez korek.
AdrianWWL napisał/a:
Może czasami zawiesza Ci się termostat i stąd wzrost ciśnienia?
Właśnie to przychodzi mi do głowy ale skąd powietrze w układzie? Zawsze płynu jest tyle że nie zejdzie całe ze zbiorniczka. Bardziej wygląda mi to na zamykanie się termostatu bez potrzeby. Tak czy inaczej chyba przy najbliższej zmianie oleju wymienię termostat.
Jeszcze jakieś pomysły?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Niestety nowe termostaty często bywają niesprawne.
Na jakiejś aukcji oryginalnego termostatu ktos napisał ze 80% zamienników jest niesprawnych.
Co by sie pokrywało z doświadczeniami użytkowników (niektorzy wymieniaja nawet 3 razy).
Oryginał waxstat made in uk kosztuje 35zl lub 150zł z obudową.
Moj wymieniam w poniedziałek, bo po poprzedniej wymianie zaczął mi sie przegrzewać.
Tym razem część kupiłem osobiście.
Mam nadzieje ze nie bedzie to źle widziane jeżeli wkleje link, ale cena wydaje mi sie atrakcyjna a przesyłke mozna miec juz nastepnego dnia:
http://allegro.pl/rover-1...1271891549.html
Razem z termostatem kupiłem tam kopułkę i palec (oryginał Lucas) i te częsci są bardzo dobre (już zamontowane), także na razie moge tylko polecić sklep.
Dziś po drodze około 30km od razu po zgaszeniu silnika otworzyłem maskę.
Tam drastycznie od połowy zbiorniczka (miejsca w którym łączy się dół z górą zbiorniczka wyrównawczego) przybywał płyn. W ciągu kilku sekund wzrósł do samego korka przez który wyleciała może łyżeczka płynu. W ciągu minuty może dwóch płyn zszedł do poziomu lekko mniej niż pół zbiorniczka.
Kompletnie nie wiem o co chodzi.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si, Grzesiek a moze masz przytkany gdzies uklad i cos wtedy nie halo, moze nagrzewnica przypchala sie syfem, jak masz mozliwosc to spusc plyn i przeplucz woda caly uklad a pozniej zalej plynem.
Autko grzeje w środku więc w małym układzie wszystko jest na bank ok.
W dużym sprawdzałem wszystkie węże czy są takiej temperatury jak pokazuje rave.
Wszystko po sprawdzeniu organoleptycznym jest tak jak powinno.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Zmieniłem korek. Trzyma ciśnienie bo gdy go odkręcam to wydaje dźwięki i płyn rośnie w zbiorniczku.
Sytuacja znowu się powtórzyła. Po ostatnim wycieku podłożyłem pod samochód w garażu wycieraczkę gumową pod zbiorniczkiem wyrównawczym tak aby sprawdzić czy płyn wyleci czy nie.
Jeździłem tydzień po mieście i żadnego wycieku nie było. W niedzielę zrobiłem dłuższą trasę (ok 250km). Gdy się zatrzymywałem i gasiłem silnik kontrolowałem płyn. Było go równo pół zbiorniczka (korek trzymał ciśnienie).
Zajechałem do domu postawiłem samochód w garażu. Wczoraj go wyprowadzam i patrzę wycieraczka mokra. Otwieram maskę okolice zbiorniczka mokre.
Wsiadam do samochodu ogrzewanie na ciepłe (samochód już rozgrzany) a leci zimne powietrze.
Wygląda zatem na to że powietrze bierze się gdzieś w małym układzie.
Co najdziwniejsze to to gdy pompa pracuje wszystko jest ok a jak przestaje nagle płynu przybywa.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
R-200, zawsze jest jakieś ciśnienie w układzie. Po to jest taki nie inny korek. Nawet w Rave jest o tym wspomniane.
Harry, na chłopski rozum skoro jest coś nieszczelne to ciśnienie miałoby ujście i po nocy bym miał kałuże pod samochodem
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum