Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Wyrzuca płyn i zapowietrza układ
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 13:10
[R400] Wyrzuca płyn i zapowietrza układ
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 13:19   [R400] Wyrzuca płyn i zapowietrza układ
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Witam.
Mam problem jak w tytule. Wyrzuca mi płyn chłodniczy przez korek i za razem dostaje się powietrze (nie wiem skąd).
Oto historia.
Pierwszy raz zdarzyło się to w wakacje jak byłem 200km od domu. Stanąłem na moment wysiadłem z samochodu (cały czas uruchomiony) i słyszę strzał z samochodu zaglądam pod maskę płyn leci przez korek. Dojechałem do celu 20km płynu nadal max.
Sprawdziłem oczywiście czy nie ma w oleju płynu, majonezu czy wiatrak chodzi. Wszystko jak przed zajściem. Jest ok.
Samochód troszkę postał i płyn zszedł. Dolałem do układu wody pomiędzy min a max. Później powrót do domu z niesprawnym korkiem lecz z prawidłowa ilością płynu kontrolowanym przez całą drogę. Nic nie wyleciało.
Kupiłem nowy korek (stary niebieski podobno też rovera). Wszystko lux trzyma ciśnienie.
Jeździłem tak przez te 2 miesiące i w sobotę wracałem z trasy dość żwawo 60km. Zajechałem do domu postawiłem samochód przed domem. Po pół godziny zachodzę do samochodu otwieram maskę zupełnie przypadkiem a tu płynu troszkę ponad max mokro przy zbiorniczku i woda pod samochodem (niedużo).
Uruchomiłem samochód ogrzewanie na ful i samochód chodzi a nie grzeje. Płynu nadal dużo.
Odstawiłem samochód do garażu. W poniedziałek wyjeżdżam patrzę do zbiorniczka płynu brak. Dolałem wszystkiego tak by było troszkę na dnie i jest dobrze. Samochód grzeje itd.

Reasumując. Jestem w tym momencie lekko zaniepokojony co może być nie tak. Mi to wygląda że w jakiś dziwny sposób dostaje się powietrze do układu chłodzenia po czym płyn się podnosi ciśnienie wzrasta i wywala płyn korkiem. Co ciekawe dzieje się tak tylko czasami. Ciśnienie układ trzyma, samochód chodzi jak zawsze bardzo dobrze, pali bez problemu, zbiorniczek czysty olej także. HGF wykluczają narazie objawy.
Troszkę szukałem i tylko jest mowa o takich problemach przy gazie (w podłączeniu z parownikiem?) ale u mnie samochód gazu nie widział.
Jak macie jakieś pomysły to podrzućcie bo mi kupy się to nie trzyma.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 14, 2010 13:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 14, 2010 13:35   

Może masz po prostu zapowietrzony układ?
Jest z prawej strony silnika taka śrubka do odpowietrzania.
Wykręć ją troche, poczekaj na włączonym silniku aż będzie z niej ciekł czysty płyn i zakręć.
Przy tym wszystkim uważaj, aby sie nie poparzyć (gorącym płynem tudzież czymś innym).

Drugi sposób uruchom silnik bez korka i po otwarciu termostatu uciskaj gruby wąż nad chłodnicą. Jeżeli jest tam jakieś powietrze to powinno troche pobulgotać w zbiorniczku.
Oczywiście zabawa trwa max do czasu gdy płyn zacznie sie gotować.

Poziom w zbiorniczku powinien być chyba około połowy (na złączeniu plastików), a nie "troche na dnie".

Korek wymieniałeś, to jeszcze tylko to mi przychodzi do głowy.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 15:12   

Układ nie jest zapowietrzony.
Jak płynu będzie troszkę mniej to nic się nie stanie tym bardziej że go nie ubywa do puki nie wyleci przez korek. Ważne bym go widział że jest w zbiorniczku.
Korka nie wymieniałem bo trzyma ciśnienie do ok 1.4bara.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 16:35   

wymien korek, bo w korku masz 2 zawory, lub po prostu masz gdzieś nie szczelny układ np. przy chłodnicy może ten wąż co nim się zlewa płyn jest nieszczelny i przez to zapowietrza układ, druga sprawa wymieniłeś płyn jak dolałeś wodę? a może Ci nagrzewnica strzeliła?
Ostatnio zmieniony przez Harry Czw Paź 14, 2010 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 16:37   

greg-si napisał/a:
Korka nie wymieniałem bo trzyma ciśnienie do ok 1.4bara

A powinien wypuszczać nadmiar ciśnienia przy mniejszej wartości.

Może czasami zawiesza Ci się termostat i stąd wzrost ciśnienia?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 16:54   

AdrianWWL napisał/a:
A powinien wypuszczać nadmiar ciśnienia przy mniejszej wartości.

Ogólnie tak jest pewnie około 1bara już lekko puszcza a przy ok 1.4 jest już całkowity przelot przez korek.
AdrianWWL napisał/a:
Może czasami zawiesza Ci się termostat i stąd wzrost ciśnienia?

Właśnie to przychodzi mi do głowy ale skąd powietrze w układzie? Zawsze płynu jest tyle że nie zejdzie całe ze zbiorniczka. Bardziej wygląda mi to na zamykanie się termostatu bez potrzeby. Tak czy inaczej chyba przy najbliższej zmianie oleju wymienię termostat.
Jeszcze jakieś pomysły?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 17:15   

termostat wyjmij i ogrzej go opalarką i wtedy zobaczysz jak trzpień wychodzi z wosku
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 14, 2010 17:50   

Harry, jak rozbierać to już wymienić
to nie majątek ale stary sobie zostawię i sprawdzę tak jak piszesz
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Paź 15, 2010 10:41   

Niestety nowe termostaty często bywają niesprawne.
Na jakiejś aukcji oryginalnego termostatu ktos napisał ze 80% zamienników jest niesprawnych.
Co by sie pokrywało z doświadczeniami użytkowników (niektorzy wymieniaja nawet 3 razy).

Oryginał waxstat made in uk kosztuje 35zl lub 150zł z obudową.
Moj wymieniam w poniedziałek, bo po poprzedniej wymianie zaczął mi sie przegrzewać.
Tym razem część kupiłem osobiście.

Mam nadzieje ze nie bedzie to źle widziane jeżeli wkleje link, ale cena wydaje mi sie atrakcyjna a przesyłke mozna miec juz nastepnego dnia:
http://allegro.pl/rover-1...1271891549.html

Razem z termostatem kupiłem tam kopułkę i palec (oryginał Lucas) i te częsci są bardzo dobre (już zamontowane), także na razie moge tylko polecić sklep.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 16, 2010 16:44   

Dziś po drodze około 30km od razu po zgaszeniu silnika otworzyłem maskę.
Tam drastycznie od połowy zbiorniczka (miejsca w którym łączy się dół z górą zbiorniczka wyrównawczego) przybywał płyn. W ciągu kilku sekund wzrósł do samego korka przez który wyleciała może łyżeczka płynu. W ciągu minuty może dwóch płyn zszedł do poziomu lekko mniej niż pół zbiorniczka.

Kompletnie nie wiem o co chodzi.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 16, 2010 22:43   

greg-si, Grzesiek a moze masz przytkany gdzies uklad i cos wtedy nie halo, moze nagrzewnica przypchala sie syfem, jak masz mozliwosc to spusc plyn i przeplucz woda caly uklad a pozniej zalej plynem.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:33   

Autko grzeje w środku więc w małym układzie wszystko jest na bank ok.
W dużym sprawdzałem wszystkie węże czy są takiej temperatury jak pokazuje rave.
Wszystko po sprawdzeniu organoleptycznym jest tak jak powinno.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 13:20   

to mysle ze cos z termostatem nie hula, ze raz sie otwiera, a raz nie ...
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 18:22   

Zmieniłem korek. Trzyma ciśnienie bo gdy go odkręcam to wydaje dźwięki i płyn rośnie w zbiorniczku.
Sytuacja znowu się powtórzyła. Po ostatnim wycieku podłożyłem pod samochód w garażu wycieraczkę gumową pod zbiorniczkiem wyrównawczym tak aby sprawdzić czy płyn wyleci czy nie.
Jeździłem tydzień po mieście i żadnego wycieku nie było. W niedzielę zrobiłem dłuższą trasę (ok 250km). Gdy się zatrzymywałem i gasiłem silnik kontrolowałem płyn. Było go równo pół zbiorniczka (korek trzymał ciśnienie).
Zajechałem do domu postawiłem samochód w garażu. Wczoraj go wyprowadzam i patrzę wycieraczka mokra. Otwieram maskę okolice zbiorniczka mokre.
Wsiadam do samochodu ogrzewanie na ciepłe (samochód już rozgrzany) a leci zimne powietrze.

Wygląda zatem na to że powietrze bierze się gdzieś w małym układzie.
Co najdziwniejsze to to gdy pompa pracuje wszystko jest ok a jak przestaje nagle płynu przybywa.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:10   

greg-si, masz kanal w domu?? moze z nagrzewnica cos nie halo... wez zrob porzadne plukanie ukladu ...
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:21   

HGF może?
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 15:06   

R-200, może ale brak oznak by to był HGF
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 16:03   

To skąd bierze się ciśnienie w układzie chłodzenia? Napewno jak silnik jest zimny też masz twarde węże. :cool:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 16:06   

nie zawsze, może byc np. cłhodnica nieszczelna i bedzię zasysała powietrze
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 16:28   

R-200, zawsze jest jakieś ciśnienie w układzie. Po to jest taki nie inny korek. Nawet w Rave jest o tym wspomniane.
Harry, na chłopski rozum skoro jest coś nieszczelne to ciśnienie miałoby ujście i po nocy bym miał kałuże pod samochodem
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 45] wyrzuca płyn ze zbiorniczka...
przemuss852 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Lut 05, 2012 12:38
szoso
Brak nowych postów [r45] Wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy
bodzio191 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Sro Gru 15, 2010 09:50
bodzio191
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] zapowietrza się?
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 78 Nie Kwi 22, 2012 11:00
pgrad
Brak nowych postów [r400]Układ kierowniczy
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Maj 20, 2012 13:27
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Układ wydechowy
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Wto Paź 25, 2011 15:29
harnas_007



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink