Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDI]Zawór nagrzewnicy i chlodnica SOLVED
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:35
[R220SDI]Zawór nagrzewnicy i chlodnica SOLVED
Autor Wiadomość
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 13:59   [R220SDI]Zawór nagrzewnicy i chlodnica SOLVED

Grzebiac dzis przy aucie zauwazylem ciekawa rzecz.
Ze sciany grodziowej wychodzi linka w pancerzu i ona powinna przesuwac zawor nagrzewnicy. Co bym nie robil - nagrzewal auto, zmienial temperature nawiewu, to ona sie nie rusza.
Zimne powietrze wieje, cieple tez wieje a ta linka ani drgnie. Co jest nie tak?
Jak linka jest na maksa wciagnieta i ledwo co wystaje z pancerza to zawor nagrzewnicy jest otwarty czy zamkniety?

I jeszcze jedno pytanie. Gdzies wyczytalem, ze uszkodzenie termostatu mozna wykryc dotykajac weza gornego chlodnicy kilka minut po odpaleniu auta - powienien byc zimny i rozgrzac sie dopiero jak termostat sie otworzy i wskazowka bedzie na polowie pola. U mnie jest tak, ze waz sie robi cieply a wskazowka jeszcze stoi w miejscu...
Ostatnio zmieniony przez xtek Pon Paź 18, 2010 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 18, 2010 13:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 18, 2010 14:03   

to z dolnym wężem się tak sprawdza :wink:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 14:17   

No wlasnie nie wiem, bo w RAVE jest:

As temperature increases the thermostat gradually
opens, bleeding cool fluid into the cylinder block and
allowing hot coolant to flow to the radiator via the top
hose (4), balancing the flow of hot and cold fluid to
maintain temperature. As the thermostat opens
further so the full flow of coolant is drawn through
the radiator.

Czyli dopiero kiedy termostat sie otworzy to przez gorny waz poplynie goracy plyn.
A dolny to chyba zawsze powinien byc zimny, przeciez po to jest chlodnica ;)

Ale to nie temat na dzis, bo i tak nie mam innego termostatu. Bardziej ciekawi mnie ten zawor nagrzewnicy.
 
 
ran2001 



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: opoczno



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 16:51   

Dolny wąż sie nie grzeje szybko ale jak auto stoi na postoju i silnik pracuje to najpierw sie nagrzewa chłodnica i dochodzi do dolnego węża. Jak sie zrobi juz na całosci obieg gorąca to wentylater wtedy ma pole do popisu:) :razz:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 17:26   

Taa wentylator i pole do popisu. Odkad mam to auto to ani raz sie nie wlaczyl wentylator. Podlaczalem go na probe zeby zobaczyc czy sprawny i dzialal. Wg RAVE wlacza sie chyba przy 105st. C, co znaczy, ze moje auto nie osiagnelo nigdy takiej temperatury.
A jak diesel stoi na postoju, to nie ma bata zebys go w ogole zagrzal. Twoja odpowiedz jest bardzo pomocna i na temat, nie ma co.

A co do zaworu to zagadka rozwiazana.
Od daaawna ten zawor sie w ogole nie ruszal, wiec mialem nagrzewnice zablokowana zawsze otwarta - dziwilem sie zawsze w lecie co tak goraco w tym aucie, ale OK.
Mechanizm zaworu byl zardzewialy, ale go odczyscilem ladnie. Pancerz od strony kokpitu wyskoczyl z mocowan i zamiast linki chodzil caly pancerz - poprawilem. I teraz nareszcie moge zamknac dostep plynu do nagrzewnicy ustawiajac zimny nawiew. Fajnie, bedzie sie szybciej zima nagrzewac.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 11:07   

xtek napisał/a:
No wlasnie nie wiem, bo w RAVE jest:

As temperature increases the thermostat gradually
opens, bleeding cool fluid into the cylinder block and
allowing hot coolant to flow to the radiator via the top
hose (4), balancing the flow of hot and cold fluid to
maintain temperature. As the thermostat opens
further so the full flow of coolant is drawn through
the radiator.

Czyli dopiero kiedy termostat sie otworzy to przez gorny waz poplynie goracy plyn.
A dolny to chyba zawsze powinien byc zimny, przeciez po to jest chlodnica ;)

wynika z tego że masz rację
sprawdzę to u siebie
w termostacie są 3 wyjścia, jeśli termostat nie trzyma to wszystkie 3 przewody na termostacie powinny być ciepłe, a jeśli trzyma to jeden powinien być zimny do czasu jego otwarcia
no najprostszy sposób sprawdzenia termostatu tak mi się wydaje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si '96r.] Zawór nagrzewnicy.
marcin1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Gru 03, 2008 22:10
TARADAJA
Brak nowych postów [R220 sd 97] Zawor Nagrzewnicy
xmen38 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sty 28, 2014 16:08
dawid8906
Brak nowych postów [214 SI 16V 1997] Auko sie grzeje. Zawór od nagrzewnicy?
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Cze 24, 2007 06:33
Lukaszn2006
Brak nowych postów SOLVED [R220SDI] Trzesie sie
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Lut 24, 2009 09:43
sknerko
Brak nowych postów [SOLVED][R220SDi]Problem z odpaleniem
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Maj 01, 2009 18:46
xtek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink