Witam,
Dziś w Poznaniu była taka fajna akcja, że we wszystkich stacjach przeprowadzających przeglądu można był za darmo zrobić przegląd hamulcy, ogumienia, óświetlenia oraz zawieszenia.
Pół roku temu wymieniałem klocki hamulcowe na przodzie a w zeszłą sobotę wymieniałem tylne piasty oraz szczęki hamulcowe.
Wszystko jest igła hamulca bardzo dobrze hamują tyle że lewa strona zarówno przód jak i tył (hamulec nożny oraz ręczny) jest słabsza od prawej o dokładnie 16% jak pokazał komputer.
Co może być przyczyną?
oczywiście zaciski oraz cylinderki czyściłem przy wymianie. Dodam tylko że mam stary płyn hamulcowy (nie wiem jak stary ale raczej to nie ma znaczenia do rozkładu siły hamowania)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie bierz sobie tego tak do glowy. Rolki hamulcowe to srednio dokladne urzadzenie. Ma byc szybkie i dla tego limit roznicy jest az 30%. Wynik testu zalezy od przyczepnosci kol na rolkach jak i sprawnosci hamulcy tak 50/50. Wynik jest jeszcze w miare normalny. Gwarantuje Ci ze jak mam auto na przegladzie to moge zrobic trzy rozne testy i bede mial za kazdym razem inny odczyt. Zalezy czy jest mokro, zuzycia opon po kazdej stronie auta, cisniemia powietrza w oponach, i stanu samych rolek (chropowata powierzchnia czasem platami odpada z rolki), kola musza byc idealnie prosto. Wiec jak mam odczyt 16% to dla mnie jest oki, auto nie sciaga itp. Poza tym ciekawe czy to odczyt przy max wcisnietych hamulcach, jesli tak i nie ma ABS-u to tym bardziej nie dokladny jak zblokowalo kola. Wiec sprawdz czy auto nie ciagnie w ktoras strone przy hamowaniu, rzuc okiem na hamulce i nie przejmuj sie. Pozdr.
Auta nie ściąga w żadna stronę. Opony są nówki sztuki. Rolki na hamowni były raczej w 100% sprawne ich powierzchnia wyglądała jakby była równo pokryta bardzo grubo ziarnistym papierem ściernym. Jak wcisnął na rolce hamulec na maksa i zablokowało koła to rolki wyrzuciły samochód.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak nie ściąga ściąga przy hamowaniu, to myślę, że absolutnie nie ma się czym przejmować. A przy następnej okazji warto wymienić przewody, zalać nowym płynem i odpowietrzyć. Ja płyn wymieniam co 2-3 lata, taką mam zasadę Chociaż niektórzy i 15 jeżdżą bez wymiany.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Jak wcisnął na rolce hamulec na maksa i zablokowało koła to rolki wyrzuciły samochód.
Jak robi sie przednia os to na recznym hamulcu zeby rolki nie wyrzucily auta, przeciez sprawdza sie sile hamowania a nie sile jaka potrzebna jest do wyskoczenia auta z rolek . Najpierw sprawdza sie bicie na tarczach ( hamulec tak na 1/4 z 5-8 sek ,widac skoki sily hamowania) i w ten sposob rowniez auto dobrze ustawa na sie na rolkach.
Nie wiem , nie widzialem jak to robili wiec nic wiecej nie moge powiedziec.
Napisz konkretnie czy to przednie hamulce ,czy tylne i czy reczny tez?
Vesper416 napisał/a:
Pół roku temu wymieniałem klocki hamulcowe na przodzie a w zeszłą sobotę wymieniałem tylne piasty oraz szczęki hamulcowe.
Wszystko jest igła hamulca bardzo dobrze hamują tyle że lewa strona zarówno przód jak i tył (hamulec nożny oraz ręczny) jest słabsza od prawej o dokładnie 16% jak pokazał komputer.
Bo ciezko wylapac o co chodzi. Nie ma takiej opcji ze wyszlo rowno 16% dla wszystkich hamulcy.
Nie wiem co tu jest nie zrozumiale napisane. Lewa strona słabiej hamuje przód i tył. Wyszło 16% a w woli ścisłości To wartości w N były odpowiednio wieksze bądź mniejsze.
Przykładowo bo dokładnie nie pamiętam to prawy tył miał 1280N a lewy miał 1075,2N a zprzodu sytuacja była taka że 1320N na prawej stronie a na lewej 1109,8N.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak wyszlo 16 % dla hamulca przedniego i tyle samo dla tylnego i tyle samo dla recznego to mozesz im powiedziec ze cos maja z rolkami spier. Nie ma takiej opcji. To dla przykladu mam wydruki z moich dwoch autek wiec Rover przod 3%, tyl 7% i reczny 18%. Honda przod 0% , tyl 5% i reczny 11% . Rover w zime testowany ,mokro bylo. Nawet nowe auta z salonu jak jeszcze robilismy taxi nie hamuja 0,0,0% i nigdy rowno szczegolnie z recznym, Reczny zalezy jak sa linki poprowadzone i to bardzo, nawet przy niektorych autach sprawdza sie oddzielnie kazde kolo .Tyle odemnie jakos widocznie nie rozumiem. Jedz niech naprawia ci hamulce ,najlepiej do tych samych cwaniakow ze stacji diagnostycznej .Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum