Wysłany: Pon Paź 25, 2010 11:25 [R214] Nawiew, dmuchawa, jak wymontować silnik ? vs JA
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam. Wiec juz troszke sie z tym męcze. Postaram sie napisac co i jak, i prosze o pomysły, pomoc Wiec nie działała mi zapalniczka i nawiew wiec wymieniłem bezpiecznik (pod klapą, większy (chyba 30A)) oraz sparawdzilem bezpiecnziki w aucie (pod kierownica) nistety nic to nie dało. Na zapalniczce mi nie zalezało wiec pomyslalem ze moze to tylko zbieg okolicznosci. Postanowilem sprawdzić oporniki (nawiewu) ktore są za schowkiem, rzczywiscie byly przepalone (nie lutowałem nowych) wymieniłem cześć na nową (gdyz mialem okazej kupic w dobrej cenie), niestety nic to nie dało. Dmuchawa nie chodzi na zadnym biegu (nawet na 4, a z tego co wiem to powinna). Wiec został tylko silnik nawiewu (chyba?) do naprawy, wymiany, ALE JAK GO WYCIAGNAC ? wykręciłem te 3 srobki, odchylilem dywaniki itp. ale mimo to jest mało miejsca gdyz w srodku tej "skrzynki" znajduje sie wirnik ktory blokuje, musze cos wykrecic ? nie chce kabinowac bo wiem ze sa tam rzeczy na "tasmie" czy innym kleju ktore raz rozklejone juz nie beda tak dobrze tyrzymały. Czy ktos moze to robił ? Dzięki i Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 22:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 25, 2010 11:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co masz na myśli przez silnik dmuchawy? :O u mnie napięcie idzie do wiatraka takiego stożkowego (oczywiście napierw do rezystorów) i ów wiatrak bez problemu się wyciąga po odpięciu wtyczki i odkręceniu trzech śrub. Wiatrak sam w sobie (z tego co wiem) jest kompletnym urządzeniem odpowiedzialnym za nawiew. Sprawdź czy dochodzi do niego napięcie i zobacz czy nie brakuje Ci jednego przekaźnika w skrzynce bezpieczników pod maską, bo coś za dużo masz tych braków napięcia.
Jeżeli chodzi o silnik dmuchawy to mam na myśli ten silnik ktory jest przy nogach pasazera, za schowkiem, pod rezystorami. Ale w sumie masz razcje zobacze czy napiecie dochodzi do rezystorów.
napięcie powinno dochodzić do wtyczki wpiętej w wiatrak, jeżeli jest przepalona cewka wiatraka to nie pojawi się na rezystorze. Musiałbyś zmierzyć czy jest 12V na wtyczce od wiatraka, wtedy będziesz wiedział czy do wymiany kabel doprowadzający czy wiatrak. Poza tym tak jak pisałem sprawdź czy są wszystkie przekaźniki(chociaż z drugiej strony na dmuchawe chyba idzie mneij niż 5A więc może przekaźnika nie być), u mnie np. po zakupie okazało się że nie działa ogrzewanie tylnej szyby, powodem był wyciągnięty przekaźnik (oczywiście nie bez powodu, bo było zwarcie).
ja miałem podobną sytuację w innym aucie.. sprawdź najpierw silnik dmuchawy bezpośrednio pod akumulatorem, jak działa, to niestety może być tak, ze przełącznik się sfajczył i będzie do wymiany. Sprawdzaj wszystkie części po kolei i osobno
O co w przypadku kiedy nawiew działa na wszystkich biegach (wymieniony rezystor dmuchawy za schowkiem) a po chwili sam się wyłącza i nie działa na zadnym biegu??
rysunek złożeniowy DMUCHAWY może się przyda
http://www.rimmerbros.co....px?i=GRID001091
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 14:02 ]
LuckAnd napisał/a:
mam na myśli ten silnik ktory jest przy nogach pasazera, za schowkiem
Jeżeli podejrzewam, że przepływ powietrza mogą mi nieco blokować jakieś liście czy inne nieczystości, to czy to jest właśnie ten element, który należy wyjąć i oczyścić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum