Wysłany: Sro Cze 23, 2010 22:49 [r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.
witam
Będę się teraz brał za wymianę uszczelki pod głowicą ponieważ mój silnik się przegrzewa, i pytanie czy jak będzie zrzucona głowica trudna jest wymiana pierścieni ? czy poprawi to osiągi ?
a drugie pytanie gdzie kupie takie pierścienie i zestaw uszczelek pod głowice, kolektory, wtryski itd na allegro nic nie znalazłem
dzięki.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 23, 2010 22:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak już masz głowice u góry to wymiana pierscieni jest znacznie prostsza. Generalnie sprowadza sie do zdjecia miski olejowej i rozkrecenia korbowodów. Potem tłoki wyciągasz na górę i przystepujesz do samej wymiany pierscieni.
Czy warto to zależy od stanu układu tłok-cylinder. Jeżeli tłoki będą sie "przewracać" to na pewno wymiana pierscieni może pomóc. Najłatwiej sprawdzić pierscienie w następujący sposób. Ustawić wał w takim położeniu aby każdy z tłoków był co najmniej kilka centymetrów poniżej górnego martwego położenia. Nalać na tłoki taką ilość oleju aby denka były całkowicie zalane. Zostawić na noc i zobaczyć czy olej przeleje się do miski olejowej. Jeżeli tak, tzn ze pierscienie już nie trzymają i warto pomyśleć nad zmianą.
O! Jak będziesz miał zdjętą głowicę, a jeszcze tłoki w silniku, to weź nastaw je na maksymalne górne położenie i pobujaj na zimno w kierunku poprzecznym palcami i powiedz potem, jaki luz miały!
Mam zrzuconą głowicę w moim Poldoroverze (robię zaworki, by były wżery jak kratery) i wczoraj czyściłem sobie z nudów czoła tłoków i pobujałem je, sprawdzając luz, no i był niezły, prawie dało się wsunąć czoło pilniczka od paznokci pomiędzy tłok a cylinder (od góry). Będzie to jakieś prawie 0.8 mm. A luz tłoka na zimno w tym silniku to chyba max. 0.06 mm. Silnik miał moc i nawet oleju nie brał, ale przy odpalaniu na zimno, tłoki słychać było.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Z tym kręceniem wałem przy zrzuconej głowicy to bym uważał. Przedtem trzeba chyba pozostałą część silnika skręcić kilkoma śrubami od głowicy z nałożonymi odpowiedniej długości tulejkami aby się wszystko nie rozlazło.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
sorry ze odkopuje tak stary temat ale mam pytanie odnosnie tego czy pierscienie moge wymienic tylko poprzez zrzucenie miski olejowej a no i jak to sie odbywa czy tłoki wyciagam dołem czy jak bo jestem zielony a sie za to biore
i jakie uszczelki badz zimmeringi sa potrzebne jeszcze do takiej wymiany
Może byś wyjął tłoki na dół, ale na pewno potem nie poskładasz całości, poza tym trzeba by ściągać wał i dokładać sobie kupe roboty. Piszesz, że głowicę masz już zdjętą więc w czym problem ?
bo sie tym nigdy nie bawilem ale problem rozwiazany
posiedzialem i zrobilem oznakowalem tloki ktory w ktorym cylindrze odkrecilem na panewkach i wyjolem ladnie w gore takze teraz czekaja az pierscienie dojda silnik 1.4.16v rozmiar pierscieni to 1, 1.2, 2 tylko teraz musze skombinowac tuleje przez która spowrotem wsadze klopotliwe tloczki a pozniej juz tylko skrecanie skladanie i odpalenie dziadostwa
kolejny krok ku tworzeniu oczka w glowie wolno idzie ale ze skutkami pozytywnymi
Pomierz dokładnie luzy osiowe pierścieni w rowkach tłoków oraz luzy w zamkach po włożeniu ich na sucho do gara. To bardzo ważne, zarówno jeśli chodzi o szczelność tłoka, jak i jego trwałość.
Jeśli luzy pierścieni w rowkach będą za małe, a same rowki w tłokach będą czyste - to trzeba zminiejszyć nieco (o mikrony) wysokość pierścienia. Do tego nadaje się kawałek szyby i papier ścierny 800-100. Jeśli luzy w zamkach pierścieni będą za małe - to przyda się do ich zmniejszenia cienkutki i płaski pilnik iglak. Do pomiaru wysokości pierścieni przyda się sprawny mikromierz.
"Zgrywanie" pierścieni z rowkami tłoków czasami może zająć więcej, jak dzień, ale opłaca się z tym bawić - bo jak wszystkie luzy doprowadzisz do wartości książkowych - będziesz miał spokój z pierścieniami na całe lata - o ile oczywiście silnik będzie zalewany porządnym olejem.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum