Musisz ściągnąć koło i zerknąć na tarcze. Wentylowana wygląda jakby to były 2 tarcze połączone ze sobą żeberkami a pełna jak nazwa wskazuje jest pełna. Te z linka są wentylowane
_________________ Zadowolony ze swojego R...sama radość prowadzenia
miuzziker, jeśli masz pełne tarcze, jak wywnioskowałem z twojego opisu, to najlepiej kupować cały komplet, tarcze i klocki z tej samej firmy, wychodzi taniej.
Chociaż dziwię się, że R 45 z 2000r ma niewentylowane tarcze
Tarcze niewentylowane mają 13mm grubości i ten wymiar w twoim przypadku powinien ciebie interesować, wentylowane mają 21mm i nie weszłyby w zaciski. Inne wymiary możesz pominąć w dobraniu tarczy, ponieważ są takie same.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Czyli jak bym chciał zamontować wentylowane tarcze to muszę zmienić zaciski?
Zastanawiam się nad wymianą tarcz. Muszę wymienić klocki i nie wiem czy wymienić od razu i tarcze? Mechanik mi mówił że jak wymienię klocki to tarcze też mogą być do wymiany gdyż może nie być dobrego hamowania. Ale inny znajomy co się zna na samochodach mówi mi że jeszcze mogę na nich pojeździć. Są cienki ale wytrzymają jeszcze trochę. Co mi radzicie?
Ostatnio zmieniony przez miuzziker Czw Lis 11, 2010 15:17, w całości zmieniany 1 raz
Tak było do wszystkich pytań?
Jeszcze muszę wymienić okładziny z tyłu. Mam bębny z tyłu. To jest możliwość wymiany samych okładzin czy trzeba wymieniać razem ze szczękami?
Mój kolega, mechanik stosuje zasadę wymiany tarcz co drugą wymianę klocków. Tłumacząc łopatologicznie to jeżeli wymieniasz za pierwszym razem klocki to za drugim wymień klocki i tarcze a za następnym tylko klocki a za kolejnym klocki i tarcze itd...
Ja będąc na twoim miejscu posłuchałbym twojego mechanika i wymienił także tarcze bo klocki mimo że nowe, to będą się krzywo docierały ze względu na startą tarczę
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lis 11, 2010 18:20
miuzziker napisał/a:
To jest możliwość wymiany samych okładzin czy trzeba wymieniać razem ze szczękami?
Całe szczęki się wymienia, ponieważ okładziny są klejone
Co do wymiany tarcz, to co piszesz jest prawdą i wszystko zależy od stopnia zużycia tarcz.
Ja w swoim byłym R 214 jak wymieniałem komplet to tarcz miałem zjechane do 7mm grubości, gdzie norma mówi o 11mm i było już czuć bicie na kierownicy
Byłoby szczytem głupoty, dalej eksploatować takie tarcze
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lis 11, 2010 22:04
miuzziker napisał/a:
Które tarcze byście wybrali? Co myślicie o takim zestawie?
miuzziker, myślę, że takimi pytaniami rozpętasz za moment różne opinie co kto poleca i co ma założone w swoich Roverkach, zresztą były już podobne tematy na forum.
Ogólnie to wszystkie twoje propozycje są ok. Mamy wolny rynek każdy kupuje co chce w zależności zasobności portfela i swojego widzimisię, są tańsze i droższe komplety co nie znaczy, że te tańsze są gorsze. Ja akurat z twojej oferty miałem do czynienia tylko z klockami tej firmy i były ok
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum