Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Wymiana i dobór tarcz hamulcowych?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:14
[R45] Wymiana i dobór tarcz hamulcowych?
Autor Wiadomość
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 22:54   [R45] Wymiana i dobór tarcz hamulcowych?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam Czy te tarcze będą pasować do rovera 45 iTD 2,0 2000 rok?
http://moto.allegro.pl/ta...1295768730.html

Będą musiał wymieniać zaciski? Jakie dobrać klocki? Tej samej firmy? Założę felgi 14" na te tarcze?
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 14:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 10, 2010 22:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 10, 2010 23:04   

miuzziker, Masz pełne czy wentylowane tarcze :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 23:21   

Nie ma pojęcia. Jak to mogę sprawdzić? Wydaje mi się że mam pełne.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lis 10, 2010 23:28   

Ściągnij koło i zobacz.
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 10:11   

A po czym to najłatwiej poznać?
 
 
Warlike 




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzeg

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 10:47   

Musisz ściągnąć koło i zerknąć na tarcze. Wentylowana wygląda jakby to były 2 tarcze połączone ze sobą żeberkami a pełna jak nazwa wskazuje jest pełna. Te z linka są wentylowane
_________________
Zadowolony ze swojego R...sama radość prowadzenia :D
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 10:49   

To ja mam pełne. I co teraz?
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 11:10   

Tarcze wentylowane sa grubsze i pewnie jest inny zacisk więc tylko pełne musisz zamówić i po sprawie.
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 11:22   

Dziwna sprawa, zawsze myślałem że wentylowane są droższe a jest na odwrót. :shock:
http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1412
http://www.tomateam.pl/sk...=hamulcowy&c=35
http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=536
http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1414
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 13:39   

zdenek, przy wentylowanych jest mniej materiału niż w pełnych i dlatego pełna więcej wazy i jest droższa :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:03   

zdenek,
zdenek napisał/a:
Dziwna sprawa, zawsze myślałem że wentylowane są droższe a jest na odwrót. :shock:


Jeśli masz jeden punkt odniesienia, http://www.tomateam.pl/ to się nie :shock: :wink:

miuzziker, jeśli masz pełne tarcze, jak wywnioskowałem z twojego opisu, to najlepiej kupować cały komplet, tarcze i klocki z tej samej firmy, wychodzi taniej.
Chociaż dziwię się, że R 45 z 2000r ma niewentylowane tarcze ??
Tarcze niewentylowane mają 13mm grubości i ten wymiar w twoim przypadku powinien ciebie interesować, wentylowane mają 21mm i nie weszłyby w zaciski. Inne wymiary możesz pominąć w dobraniu tarczy, ponieważ są takie same.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:48   

Czyli jak bym chciał zamontować wentylowane tarcze to muszę zmienić zaciski?

Zastanawiam się nad wymianą tarcz. Muszę wymienić klocki i nie wiem czy wymienić od razu i tarcze? Mechanik mi mówił że jak wymienię klocki to tarcze też mogą być do wymiany gdyż może nie być dobrego hamowania. Ale inny znajomy co się zna na samochodach mówi mi że jeszcze mogę na nich pojeździć. Są cienki ale wytrzymają jeszcze trochę. Co mi radzicie?
Ostatnio zmieniony przez miuzziker Czw Lis 11, 2010 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 15:15   

Tak
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 17:51   

Tak było do wszystkich pytań?
Jeszcze muszę wymienić okładziny z tyłu. Mam bębny z tyłu. To jest możliwość wymiany samych okładzin czy trzeba wymieniać razem ze szczękami?
 
 
Dario 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 28
Skąd: Wołów



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 18:17   

Mój kolega, mechanik stosuje zasadę wymiany tarcz co drugą wymianę klocków. Tłumacząc łopatologicznie to jeżeli wymieniasz za pierwszym razem klocki to za drugim wymień klocki i tarcze a za następnym tylko klocki a za kolejnym klocki i tarcze itd...

Ja będąc na twoim miejscu posłuchałbym twojego mechanika i wymienił także tarcze bo klocki mimo że nowe, to będą się krzywo docierały ze względu na startą tarczę
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 18:20   

miuzziker napisał/a:
To jest możliwość wymiany samych okładzin czy trzeba wymieniać razem ze szczękami?


Całe szczęki się wymienia, ponieważ okładziny są klejone :wink:
Co do wymiany tarcz, to co piszesz jest prawdą i wszystko zależy od stopnia zużycia tarcz.
Ja w swoim byłym R 214 jak wymieniałem komplet to tarcz miałem zjechane do 7mm grubości, gdzie norma mówi o 11mm i było już czuć bicie na kierownicy :mrgreen:
Byłoby szczytem głupoty, dalej eksploatować takie tarcze :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 19:43   

Co sądzicie o takim zestawie na przód?:
tarcze:
http://moto.allegro.pl/ta...1308824666.html
lub
http://moto.allegro.pl/ta...1302607822.html
lub
http://moto.allegro.pl/ta...1288580415.html
oraz klocki:
http://moto.allegro.pl/kl...1314616589.html

Które tarcze byście wybrali? Co myślicie o takim zestawie?
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 22:04   

miuzziker napisał/a:
Które tarcze byście wybrali? Co myślicie o takim zestawie?

miuzziker, myślę, że takimi pytaniami rozpętasz za moment różne opinie co kto poleca i co ma założone w swoich Roverkach, zresztą były już podobne tematy na forum.
Ogólnie to wszystkie twoje propozycje są ok. Mamy wolny rynek każdy kupuje co chce w zależności zasobności portfela i swojego widzimisię, są tańsze i droższe komplety co nie znaczy, że te tańsze są gorsze. Ja akurat z twojej oferty miałem do czynienia tylko z klockami tej firmy i były ok :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] ]Wymiana klocków/tarcz hamulcowych
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Sty 08, 2008 20:38
LOLO1
Brak nowych postów [R400] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Cze 24, 2012 19:05
barney79
Brak nowych postów [R416] Wymiana tylnych tarcz hamulcowych
Artu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Paź 09, 2011 23:05
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] Jakie śruby do pozycjonowania tarcz hamulcowych?
RunninHi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Paź 11, 2013 10:05
flapjck1
Brak nowych postów [R45 2.0iDT '02] Osłony przednich tarcz hamulcowych
barszczyk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 21, 2011 13:29
barszczyk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink