Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysprzęglik - wymiana, koszty, jakość
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wysprzęglik - wymiana, koszty, jakość
Autor Wiadomość
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 22:00   

plombos napisał/a:
WItam ponownie.
Jednak nie kupowalem na ebay'u - kupilem pompke u Tommy'iego.
Jest to pompka od anglika wiec przewod nie pasuje, ale zamierzam wymienic sama pompke.
No i tu jest pytanie...jak odlaczyc ten przewod od pompki?
Na razie nic nie ruszam bo pompka jest zalana i nie chce zeby mi se plyn na dywan wylal
:mrgreen:

Warager napisał/a:
To poproszę Cię o linka do aukcjii po zakupie lub do strony sprzedającego, bo jak ja szukałem na tym portalu to nie było żadnej aukcji na pompkę.
pozdrawiam


Prosze bardzo, oto link:
http://tnij.org/i5qq
sprzedajacy:
-> ecp2004
-> rsj-motor




Wyciągasz drucik z pompki, wybijasz małym śrubokrętem trzpień z pompki od strony węża i wyciągasz go. Po prostu na to popatrz to zrozumiesz, nie ma żadnej filozofii :)

ps: ciekawe ile Tobie km wytrzyma nówka :twisted:
_________________
Pamparampam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 23, 2010 22:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Wto Lis 23, 2010 22:12   

Boncky napisał/a:


ps: ciekawe ile Tobie km wytrzyma nówka :twisted:


Nastepnym razem zregeneruje u ciebie :)
...oby niepredko :grin:
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 840
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 08:47   

U mnie nowiutka pompka wytrzymała rok... jakieś 15000km :lol:

Jeżeli byś miał nie uszkodzony tłoczek to polecam zakup korpusu pompki na Allagro od użytkownika fatimex-wro.
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Czw Lis 25, 2010 22:53   

0l0 napisał/a:
U mnie nowiutka pompka wytrzymała rok... jakieś 15000km :lol:

Jeżeli byś miał nie uszkodzony tłoczek to polecam zakup korpusu pompki na Allagro od użytkownika fatimex-wro.


Pytanie tylko po co?
Korpus nie ulega uszkodzeniu...
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 840
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 08:46   

Owszem, ale u mnie tłoczek w nowej pompce uszkodził się przez niechlujnie wykonany korpus.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 16:39   

0l0 napisał/a:
Owszem, ale u mnie tłoczek w nowej pompce uszkodził się przez niechlujnie wykonany korpus.



nie wiem jak może być niechlujnie wykonany korpus, korpus oryginalny jest zawsze taki sam, i nawet lekkie rysy nic nie zmieniają. A dorabiany no to już zależy od tego jak był dorobiony. Na ponad 100 pompek które robiłem w samym rowerze,nie wspominając innych marek.., nie spotkałem się z uszkodzeniem korpusu, który powodował problem z pracą układu. Oczywiście nie mówię o uszkodzeniach mechanicznych jak pęknięcia...

korpus nie ma nic do tego. Prędzej daje tyle, że przy wymianie ktoś wyczyści i odpowietrzy układ i da nowy płyn i myśli że sprzęgło działa przez korpus :mrgreen:
_________________
Pamparampam
 
 
 
cudak1987 



Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Jędrzejów

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 23:11   

Podlacze sie pod temat , czytalem troche o calym ukladzie sprzegla i teraz moje pytanie , autko ma problemy z wbiciem biegu 1,2 czasem wsteczny. sprzeglo jeszcze w dobrym stanie ,wymienilem wysprzeglik wiec chyba zostaje pompka , i z tego co wiem polecacie pompke z bmw e39 , ale jakie dokladnie sa objawy padnietej pompki sprzegla? Moja wogole nie cieknie jest suchutka, odpowietrzalem i nic zero roznicy. Auto na zgaszonym silniku biegi chodzą lekko jak odpale to juz jest problem. Myslalem na poczatku ze to moze ciegna idace do skrzyni ale skoro na zgaszonym jest ok to odpada. Chcialem zapytac odnosnie pompki od lanosa bo na innym forum widzialem ze ludzie montuja taka w naszych autach. Ktora polecacie.
ponizej watek:
uzytkownik rander pisze o tym
http://www.forumsamochodo...-vt11388,30.htm
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 00:03   

cudak1987 napisał/a:
i z tego co wiem polecacie pompke z bmw e39

Kto poleca, ten poleca ;P
Ja nie polecam. Ciężka praca jak cholera. Po roku użytkowania mam dwa razy większe udo i łydkę w lewej nodze niż w prawej ;) Dodatkowo, ktoś słusznie zauważył, że pompka od BMW wykańcza szybciej wysprzęglik. Ja wymieniłem w trakcie użytkowania tego wynalazku już dwa razy i teraz już nie będę wymieniał. Dolewam co jakiś czas płynu (plus rozwiązania - zbiorniczek pod maską i szybkie i łatwe odpowietrzanie za pomocą strzykawki). Czekam, na totalny rozpad wysprzęglika i zamierzam wrócić do oryginału. Pompki mam chyba już trzy. Jedną zamierzam zregenerować u Bonckyego.

Nie mam pojęcia jak to jest z pompką o freelandera i czy można do nas zamontować pompkę od lanosa ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cudak1987 



Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Jędrzejów

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 00:41   

na stronce co wrzucilem niby pisze ze gosc zalozyl i nie wiele modyfikacji to wymagalo. tylko ciekaw jestem jak to chodzi. Moze zaryzykuje i zaloze , koszt niewielki bo nowa to wydatek kolo 80zl , tylko ciekawe ile pochodzi
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 09:48   

cudak1987 napisał/a:
a stronce co wrzucilem niby pisze ze gosc zalozyl i nie wiele modyfikacji to wymagalo. tylko ciekaw jestem jak to chodzi. Moze zaryzykuje i zaloze , koszt niewielki bo nowa to wydatek kolo 80zl , tylko ciekawe ile pochodzi
Przecież jest to opis pompki do Freelandera, a nie do R75. Pompki od Freelandera nie zamontujesz w R75. Wysprzeglik natomiast jest ten sam. :wink:
 
 
ozi 



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: rybnik



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 12:05   

witam szukam namiarów na kolege BONCKYEGO JAKIS NUMER TELEFONU / mam pompe sprzegła do regeneracji
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 13:11   

poszedł mail z moim tel, tak jak mówił apples, wysprzęglik z FR pompka całkiem inna - jeszcze bardziej popieprzona niż w naszych 75 :) co do lanosa, temat ten sam, inny skok, skutki tego opisał Marek :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 14:06   

Bzdury piszecie o padaniu wysprzęglika na pompce BMW. Mam ją 1,5 roku, i jakoś ani razu nie musiałem wymieniać wysprzęglika ani dolewać płynu, stan jest na tym samym poziomie cały czas. Z tym udem to też nie przesadzaj, nie chodzi może super lekko, ale tragedii nie ma, żona moja jeździ i nie narzeka.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 14:40   

kerbi napisał/a:
Bzdury piszecie o padaniu wysprzęglika na pompce BMW. Mam ją 1,5 roku, i jakoś ani razu nie musiałem wymieniać wysprzęglika ani dolewać płynu, stan jest na tym samym poziomie cały czas. Z tym udem to też nie przesadzaj, nie chodzi może super lekko, ale tragedii nie ma, żona moja jeździ i nie narzeka.


teraz przypominają mi się wypowiedzi na wp.pl pod jakimiś głupimi tematami, dam jakiś przykład; " czy jest różnica między oponami letnimi na zimowymi ? " odpowiedź: " nie nie ma bo mój tata jeździł na letnich w zimę i nie miał wypadku"

Kerbi - to są twoje poglądy i nikt nie mówi Ci że piszesz "bzdury" jednak uważam że wiem trochę więcej od Ciebie, ponieważ w rękach miałem więcej pompek niż roverów 75 na tym forum i więcej układów naprawiałem, montowałem, przemierz sobie wszystko, dokonaj pomiarów i nie jedź mi i innym mówiąc że mówimy "bzdury" :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 16:42   

Boncky, a ja i tak zostaje po stronie kerbi, ja mam pompkę od BMW od maja 2008, nic się nie działo z wysprzęglikiem, jeśli chodzi o szczelność, bo samo łożysko szumiało, był wtedy wymieniony komplet przy sprzęgle i dwumasie. Aczkolwiek z wysprzęglikiem nic się teraz nie dzieje, to sprzęgło zostało przypalone i kwalifikuje się do wymiany, najprawdopodobniej wiosną.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 18:40   

Rowan szanuję Twoje zdanie, pewnie masz i rację, dużo zależy od wykonania, pozdrawiam :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 20:42   

Nie dziwię się, ze to właśnie Boncky jako pierwszy się odezwał. Ale nie ważne. Na pewno masz dużą wiedzę i pewnie też dużo samochodów naprawiłeś, ale pisanie że się udo ma dwa razy większe to trochę śmieszne. Na pewno będziesz bronił swojej racji bo o ile się nie mylę to na tym zarabiasz. A porównywanie do tego opon zimowych to też jest trochę śmieszne, przez to że napisałem, że żona jeździ miałem na myśli, że pedał nie chodzi bardzo ciężko.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 22:12   

kerbi napisał/a:
Nie dziwię się, ze to właśnie Boncky jako pierwszy się odezwał. Ale nie ważne. Na pewno masz dużą wiedzę i pewnie też dużo samochodów naprawiłeś, ale pisanie że się udo ma dwa razy większe to trochę śmieszne. Na pewno będziesz bronił swojej racji bo o ile się nie mylę to na tym zarabiasz. A porównywanie do tego opon zimowych to też jest trochę śmieszne, przez to że napisałem, że żona jeździ miałem na myśli, że pedał nie chodzi bardzo ciężko.


Kerbi albo masz problemy z czytaniem albo nie ? sprostuj to i przeczytaj po raz kolejny parę ostatnich postów, gdzie ja pisałem o udzie ? zobacz kto co pisał a potem pisz swoje wywody, ja się ciebie czepiłem za sformułowanie "piszecie bzdury"

kerbi napisał/a:
Nie dziwię się, ze to właśnie Boncky jako pierwszy się odezwał.


po raz kolejny poczytaj kto co pisze "jako pierwszy"

Cytat:
Na pewno będziesz bronił swojej racji


znowu źle, kiedyś już pisałem Rowan-owi że pewnie dobrze zrobiony układ może pracować poprawnie i każdy ma swoje zdanie co już wyżej napisałem drugi raz...


Kerbi nie wychodzi Ci.
_________________
Pamparampam
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 23:10   

kerbi napisał/a:
Mam ją 1,5 roku, i jakoś ani razu nie musiałem wymieniać wysprzęglika ani dolewać płynu,

Ale założoną ;D ?

kerbi napisał/a:
Z tym udem to też nie przesadzaj, nie chodzi może super lekko, ale tragedii nie ma, żona moja jeździ i nie narzeka.

Może ma łydy jak Gerd Muller i taką parę w nogach :)

Nie wiem jak tam po Sandomierzu się jeździ. Pewnie tylko po lewobrzeżnej stronie, ale może nie musisz operować sprzęgłem tyle co w większym mieście w kilkudziesięcio kilometrowych korkach.

Nie wiem ile zrobiłeś km swoim R.

Jak odpowietrzę układ i zaleję płynem pod korek układ, to przy mniejszych odległościach i mniejszej częstotliwości naciskania sprzęgła lub b. długich dystansach nie wymagających częstego naciskania, przejadę więcej km i nie muszę pod maskę zaglądać.

W korkach na dłuższym dystansie niestety już tak kolorowo nie jest.

kerbi napisał/a:
ale pisanie że się udo ma dwa razy większe to trochę śmieszne.

Miało być śmiesznie ;) To taka metafora, przenośnia, czy co tam sobie chcesz.
Mniej śmiesznie jest jak zaczyna Ci dokuczać mięsień dwugłowy uda i staw skokowy.

Wiem, że niektórzy amatorzy przeróbek będą bronić swojej wersji :)
Choćby nawet wymienili po 3 szt. wysprzęglików to i tak napiszą, że jest cacy :)
No i to też jest śmieszne ;P

Boncky napisał/a:
pewnie dobrze zrobiony układ może pracować poprawnie

Pytanie tylko, jaka jest definicja poprawnie działającego układu zamiennika pompki sprzęgła montowanego w R75 :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lis 30, 2010 07:37   

Ok skończmy tą licytację, każdy wie swoje. MaReK tu muszę przyznać ci rację co do ilości km, ale ja przez te 1,5 roku ( z założona pompką) zrobiłem 22 tys km więc nie aż tak mało. Boncky o tym udzie to nie było do Ciebie, też czytaj uważnie.Jeszcze się zastanawiam czy nie najistotniejsza jest tu technika jazdy, co do trwałości tych wysprzęglików. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 89 Czw Lut 05, 2015 12:25
szafera
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 07:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] Światła - jakość świecenia
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Sie 13, 2011 23:32
joogi
Brak nowych postów [R75] Koszty naprawy silnika
konon Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 21, 2007 13:02
piter34
Brak nowych postów [R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
wojtekmil Rover serii 75, MG ZT 97 Pią Cze 10, 2011 09:03
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink