Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:07 [R620] Zimą nie odpala
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam mam problem ze swoim roverem niedawno go zakupiłem, odpalał jak benzyniak z pierwszego strzału, przyszły mrozy i juz jest gorzej, posprawdzałem swiece akum. wymieniłem filterek paliwa i nadal to samo, czyli nie moge odpalic, musze sie nieźle namęczyc zeby odpalił.. grzeje swiece po 3-4razy i po długim kreceniu chce zaskoczyc ale nie moze i wreszczie pada akum
jaka moze byc przyczyna? moze ktos miał taki sam problem ..
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Mar 03, 2011 09:19, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak, np. mierząc napięcie na świecach ok.11V powinno być, ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie".
ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie".
samo cyknięcie nie oznacza całkowitej sprawności przekaźnika
Dokładnie. Mnie tak przekaźnik "robił w konia" przez całą zeszłą zimę. Sądziłem że "pykanie" przekaźnika oznacza jego sprawność. Tymczasem on "pykał" ale nie przewodził napięcia i całą zimę nieświadomie zapalałem bez świec żarowych. Tak więc najlepiej zmierz miernikem czy masz napięcie na świecach podczas podgrzewania.
Witam ponownie mojego problemu nadal nie zlikwidowałem, wymieniłem wszystko świece filtr paliwa i ustawiłem kąt wtrysku i po tym ostatnim było ok 2-3dni i problem znowu powrocił, macie moze jeszcze jakies pomysły? musze go długo krecic i po jakims czasie zaskoczy, po malym podładowaniu aku. puzniej odpala jak beryniak a po staniu znowu 8-10h jest tak samo jak rano. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez lukas330 Czw Mar 03, 2011 09:17, w całości zmieniany 1 raz
Do ub. poniedziałku (28 lutego) też miałem.
Regulacja kąta wtrysku i dawki paliwa załatwiła (mam nadzieję, że na zawsze) problem z ciężkim odpalaniem rano przy mrozie
[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 18:21 ]
lukas330 napisał/a:
macie moze jeszcze jakies pomysły?
Coś chyba nie tak z tą regulacją chyba jednak Rozjechała się ?
Dawka paliwa i też ustawił mechanik to kompem?? a miałes jakieś bledy na kompie? bo ja mam problem i trochę mnie to denerwuje.
A dlugo sie borykałeś z tym?
Ostatnio zmieniony przez lukas330 Czw Mar 03, 2011 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Tak, tyle że nie był to 'zwykły mechanik', tylko polecany spec od diesli (na dodatek nie boi się Rovera).
Błędów żadnych nie było, bo kąt wtr. mieścił się w granicach tolerancji (wg p. Dominika).
Walczyłem z tym co zimę, aż mi nerw puścił w tym roku
gruszka jest wymieniona.
A elektrozawór jak można sprawdzić?
[ Dodano: Pią Sty 27, 2012 09:10 ]
Witam ponownie..odświeżę temat troszkę..niestety..
Zima wróciła - a wraz z nią problem..
Wymieniłem przewody, filtr, świece..ustawiony kąt wtrysków, ale na krótki czas tylko pomogło..
Więc nadal problem jest.. pomóżcie..
Ostatnio zmieniony przez lukas330 Pią Sty 27, 2012 09:31, w całości zmieniany 1 raz
aha ok ... a no to nei wiem ... kąt może być w normie (2 - 4 stopnie) ale przy 2 mi auto nawet latem cieżko paliło ... jak mechanik ustawił 4 to i problem odpalania zniknął
Zawsze można zmierzyć ciśnienie w silniku .... ale moim zdaniem to coś nie tak jest ustawione po prostu jednak .... dobry spec od diesli potrzebny i tyle. W dieslu nie ma wielkiej fizolofii ... dobre ciśnienie w silniku + sprawne świece + niezamarzniete paliwo w odpowiedniej dawce i we właściwym czasie wtryśnięte i musi palić. Jak nie pali, to jedna z tych rzeczy jest przyczyną.
kąt może być w normie (2 - 4 stopnie) ale przy 2 mi auto nawet latem cieżko paliło ... jak mechanik ustawił 4 to i problem odpalania zniknął
Od jakiegoś czasu zastanawiam się, jak to dokładnie jest z tym kątem wtrysku.
Jak miałem wymienianą świecę żarową za pompą to mechanik po wymianie i ustawieniu kąta pokazał mi to na KTS-ie. Pokazywało kąt wtrysku w przedziale 2,8-4,2. Zatem można ustawić dokładny kąt, czy jego przedział Czy istnieje coś takiego jak kąt wtrysku statyczny i dynamiczny Bo też się z czymś takim spotkałem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
w zależności czy silnik zimny czy ciepły kąt pokazuje różny o czym się przekonałem
Chodzi mi oto, czy wykonując pomiar np na ciepłym silniku na KTS-ie powinno pokazać stałą wartość kąta, czy ta wartość kąta będzie się zmieniać w jakimś tam zakresie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum